Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělanostní společnost
Hurtová, Veronika ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Bakalářská práce analyzuje rozvoj vzdělanostní společnosti. Soustředí se na srovnání ideálu a reality vzdělávání v moderní společnosti a mapuje proměny školy a vzdělávání v průběhu 20. století. Práce vychází zejména z odborné literatury zaměřené na danou problematiku. Práce vymezuje pojmy vzdělanostní společnost, vzdělávání, vzdělání a školské systémy. Součástí práce je rovněž analýza výzkumu PIAAC. V práci jsou také řešeny názory na testování schopností žáků a otázky aktuální vzdělávací politiky.
Soudobé sociální souvislosti zaměstnávání lidí 50+
Bujárková, Kateřina ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Tato práce si za cíl stanovila popsat současný stav zaměstnanosti osob nad 50 let v ČR, uvést příčiny a souvislosti tohoto stavu a navrhnout možná řešení problematických bodů. To vše v kontextu mezinárodního vývoje. Pro výzkum byla jako metoda zvolena statistická analýza a sekundární analýza dokumentů. Výzkum přinesl důkazy o tom, že se česká společnost zásadně proměňuje. Zaprvé stárne. Čelí tak rostoucímu podílu starých lidí v populaci, což vyvolává problémy ve fungování systémů sociální ochrany, ale též nutnost změn v pracovní oblasti. A zadruhé prochází digitální revolucí. Rostoucí využívání internetu a nových technologií zcela proměňuje naši žitou realitu. Zaměstnávání osob 50+ se tak stává ekonomickou nutností, protože jinak hrozí naprostý kolaps sociálních systémů, přičemž je ale zároveň komplikováno a někdy dokonce znemožňováno novými nároky, které na starší pracovníky klade digitalizující se ekonomika. Na významu stoupají ICT kompetence a jazykové znalosti, které starším pracovníkům běžně částečně nebo zcela chybí. Starší pracovníci se tak ocitají mezi dvěma mlýnskými kameny a nutně potřebují podporu a to na mnoha úrovních, hlavně však v sociální oblasti, v pracovně-právních vztazích a vzdělávání. I tato podpora je však sama o sobě křehká. Nesmí totiž přesáhnout míru, do které pouze...
Návrh a implementace databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím relační databázové technologie
Velický, Tomáš ; Pokorný, Jan (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA FILOZOFICKÁ Ústav informačních studií a knihovnictví Studijní program: informační studia a knihovnictví Studijní obor: informační studia a knihovnictví Návrh a implementace databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím relační databázové technologie Diplomová práce Autor práce: Ing. Tomáš Velický Vedoucí práce: PhDr. Mgr. Jan Pokorný, Ph.D. Anotace Cílem práce je popis návrhu, implementace a rozvoje databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím databázové technologie. Řešení je vytvořeno jako informační zázemí pro oblast dalšího profesního vzdělávání. Smyslem databanky je postupně soustřeďovat informace o trendech a analýzách v oblasti dalšího vzdělávání, náměty a postupy, metody, metodické pomůcky, případové studie, testy a další metodické a informační zdroje. Autor zdokumentoval výsledky analýzy problému a vytvořil za použití metody projektového řízení aktuální řešení. Součástí nového řešení je grafický návrh, návrh a popis databáze s použitím RF modelu a UML diagramů. Použitými technologiemi v aplikaci jsou programovací jazyk PHP a MySQL relační databáze. V závěru vyhodnocuje úspěšnost implementace databázové aplikace, z toho nejzajímavějším poznatkem se stalo, že aplikace je nevíce využívána ve zkouškových obdobích, kdy ji nejvíce používají studenti pro...
Uplatnitelnost absolventů škol ve společnosti vědění
Úlovec, Martin ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nezáměrnými důsledky akcentace vzdělávání v současné společnosti a jejich dopady na uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce a na saturaci potřeb zaměstnavatelů z hlediska obsazování pracovních míst v souvislosti s demografickým stárnutím populace. Tato diplomová práce si zároveň klade otázku, zda má vzdělání v souvislosti s vývojem trhu práce adekvátní vliv na sociální mobilitu jako tomu bylo ještě v poměrně nedávné minulosti. Autor se v souvislosti s touto problematikou zároveň pokouší navrhnout možná řešení nastalé situace na pracovním trhu z hlediska pociťovaného nedostatku kvalifikované pracovní síly s nižší úrovní vzdělání, zejména v sekundárním sektoru. Možnosti řešení vidí v důsledném uplatňování konceptu celoživotního učení, zvýšení relevance obsahu vzdělávání měnícím se požadavkům kvalifikací cestou rozšíření kooperace škol se zaměstnavateli a v neposlední řadě také upozorňuje na potřebu dostupnosti relevantních informací o vývoji trhu práce a šancích absolventů škol získat pracovní uplatnění ve zvoleném oboru.
Informační a komunikační technologie v životním stylu české společnosti
Kolesárová, Karolína ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Blinka, Lukáš (oponent)
Disertační práce se zabývá pozicí informačních a komunikačních technologií v životním stylu české společnosti a změnami, které jsou s těmito technologiemi spojeny. Nejprve práce usiluje o teoretické ukotvení v koncepcích informační a vzdělanostní společnosti. V další části se práce teoreticko-metodologicky vyrovnává s pojetím životního stylu a tento pojem operacionalizuje pro další analýzu. V analytické části autorka využívá řady reprezentativních empirických kvantitativních výzkumů, na kterých se podílela. Prostřednictvím jednotlivých indikátorů sleduje především pozici informačních a komunikačních technologií v celku populace, tempo jejich implementace a rozdíly ve využívání těchto technologií v jednotlivých sociodemografických skupinách. Poslední část práce se zabývá empirickou konstrukcí životních stylů na základě dvou dimenzí, které jsou považovány za stěžejní pro životní styl (volný čas a hodnoty) a v rámci těchto životních stylů analyzuje specifika ve využívání informačních a komunikačních technologií.
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Moss, Linda ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i vzdělávací politiky. Oblast vzdělávání je sice stále v působnosti národních vlád, avšak i zde se od 90. let projevují silné globalizační tendence, v jejichž důsledku je národní vzdělávací politika čím dál více ovlivňována nadnárodními institucemi. Přestože koncept celoživotního učení dnes slouží jako jednotný rámec, byl v průběhu svého vývoje interpretován různě a dosud neexistuje konsenzus o tom, co přesně znamená a jak by měl být v praxi konkrétně realizován. Cílem práce je na základě analýzy klíčových dokumentů srovnat pojetí celoživotního učení mezinárodní organizace UNESCO s pojetím OECD, jakožto dvou specifických pohledů na tuto problematiku. Komparace vychází z Rubensonova modelu (2004), jenž koncept celoživotního učení nahlíží skrze tři klíčové kategorie představující hlavní aktéry společenského života - stát, trh a občanskou společnost. Vzhledem k tomu, že zvolené téma je v České republice dosud málo zpracované, cílem práce je podat ucelený přehled, včetně kritického zhodnocení pojetí obou srovnávaných organizací.
Změny na trhu práce v éře globalizace
Stočková, Eva ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato diplomová práce představuje problematiku globalizace v kontextu (nejen výdělečné) práce a vzdělávání a zabývá se otázkou dopadů globalizačních procesů na podobu práce a na (pracujícího) jedince. Téma globalizace je podrobněji zkoumáno v první části práce s důrazem na různé koncepty a přístupy ke globalizaci, a zároveň vymezuje tzv. soudobou globalizaci. Instituce práce je uvedena historickým exkursem a výčtem proměn podob práce v moderní společnosti. Dále jsou zde představena některá řešení, resp. doporučení odborníků a autorů pro problémy trhů práce, a to včetně řešení prostřednictvím celoživotního vzdělávání a učení. Ve většině případů jsou konfrontována "pro a proti" jak proměn podob práce, tak předkládaných řešení. Mezi hlavní zjištění patří, že globalizace přináší rozporné závěry, které poskytují různým lidem a skupinám výhody i nevýhody, a dále, že existuje souvislost mezi globalizovanou ekonomikou a pracujícími jednotlivci, a zároveň, že spojitost mezi globalizačními procesy a vzděláváním je v tom smyslu, že změny v oblasti vzdělávání se často odvíjejí od podnětů z oblasti ekonomiky.
Podnikové vzdělávání a jeho vztah k mobilitě a motivaci
Chmel, Václav ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Grznár, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje podnikovému vzdělávání a v jeho kontextu také podnikové mobilitě a motivaci k tomuto vzdělávání. Rozpracovává širší souvislosti této problematiky, které vidí zejména ve vztahu znalostí a výroby. Vývoj, který tím sleduje, vrcholí v současnosti ve skutečnostech, jež někteří teoretici identifikují jako aspekty společnosti založené na znalostech. Podnikové vzdělávání tato práce chápe jako součást celoživotního vzdělávání a popisuje jeho základní charakteristiky. Stručně charakterizuje i mobilitu pracovníků v podniku a jejich motivaci k podnikovému vzdělávání. Autor využil tento základ jako východiska pro praktický výzkum provedený v technickém úseku letecké společnosti, kde zkoumal postoje jeho pracovníků k problematice své bakalářské práce. Výzkum se zaměřil na pracovní odvětví letecké dopravy, které přináší specifické podmínky pro mobilitu pracovníků, a tudíž i motivaci ke vzdělávání. Zvolená letecká společnost byla vybrána kvůli své velikosti a široce rozpracovanému podnikovému vzdělávání. Výsledky výzkumu ukazují na to, že pracovníci vnímají své podnikové vzdělávání vcelku pozitivně, nevidí ho však jako prostředek využitelný k jejich mobilitě v podniku, přičemž jejich motivace k účasti na podnikovém vzdělávání jsou různé. Práce také přináší seznámení s některými aspekty...
Koncept celoživotního vzdělávání a celoživotního učení v kontextu evropské integrace
Havrilcová, Hana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na oblast celoživotního učení, v kontextu probíhající evropské integrace. Celoživotní učení je nejen přirozenou součástí života každého lidského jedince, ale stává se rovněž nutností pro stále rostoucí skupinu lidí. Mým cílem je představit koncept celoživotního učení, jeho kořeny, vývoj a významné dílčí aspekty v evropském pojetí dvacátého století. Řeším problematiku vznikajícího systému a priorit celoživotního učení od šedesátých let 20. století, zabývám se v souvislosti s tím rolí evropských politik, postavením a možnostmi jedince, některými doprovodnými fenomény a úskalími celého procesu. Ačkoliv některé otázky, týkajících se konceptu celoživotního učení a jeho současné podoby, ponechávám otevřené, neboť realizace konceptu je stále živým, probíhajícím a diskutovaným procesem, pokusila jsem se komplexně, rámcově vykreslit situaci v Evropské unii a pojednat o stavu v České republice. Má práce má být shrnujícím materiálem, podávajícím stručnou a přehlednou informaci o vývoji v posledních desetiletích a současném stavu, a zároveň podnětem k hlubšímu zamyšlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.