|
Další profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictví
Vildner, Roman
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit. Mezi potenciální zdroje lze počítat také absolventy středních škol. Práce s nimi je v současné době nezbytná, neboť představuje jednu z možností náboru nových pracovníků, kterých je na trhu práce zásadní nedostatek. Celý design výzkumu byl postaven s cílem reflektovat dvě roviny výzkumného problému. První nezávisle proměnná je vymezena jako přístup...
|
|
Další profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictví
Vildner, Roman ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit. Mezi potenciální zdroje lze počítat také absolventy středních škol. Práce s nimi je v současné době nezbytná, neboť představuje jednu z možností náboru nových pracovníků, kterých je na trhu práce zásadní nedostatek. Celý design výzkumu byl postaven s cílem reflektovat dvě roviny výzkumného problému. První nezávisle proměnná je vymezena jako přístup...
|
| |
|
Využití koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích
Matějková, Markéta ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Vzdělání se stává stále důležitější vzhledem k častým a rychlým změnám, rozvoji technologií, novým postupům nebo globalizaci. To se týká nejen jednotlivců, ale také organizací, které potřebují mít v této dynamické době kvalifikované zaměstnance, kteří budou schopni na změny reagovat a přizpůsobovat se novým podmínkám. Při vzdělávání zaměstnanců je zapotřebí volit vhodné metody vzdělávání, aby byl celý proces efektivní. Tato práce se zabývá metodou koučování a jejím cílem je zhodnotit možnost využívání koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích. V teoretické části byla použita metoda obsahové analýzy a komparace, v empirické části proběhl sběr dat pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných a nestrukturovaných rozhovorů. Průzkum, jehož cílem bylo identifikovat přínosy této metody a odhalit její případné překážky, byl proveden mezi zaměstnanci obchodních organizací a mezi personalisty nebo manažery, kteří mají zkušenosti s koučováním. Informace byly rovněž získány od profesionálního kouče, který se zabývá koučováním v organizacích. Výsledky průzkumu ukázaly, že koučování je možné považovat za vhodnou metodou pro vzdělávání zaměstnanců. Hlavním přínosem pro zaměstnance je zlepšení schopností v mnoha oblastech a nalezení vlastních zdrojů pro řešení problémů. Pro organizaci je to...
|
|
Rozvoj lidského kapitálu v organizaci
Zuna, Karel ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského kapitálu v kontextu dalšího profesního vzdělávání. Snaží se o ukotvení tématu v manažerských souvislostech a vzájemných ekonomicko-edukačních vztazích. Nejde totiž jen o schopnost efektivně vzdělávat a rozvíjet zaměstnance, ale o celkový koncept, strategický přístup, který je výhodný jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Řízení lidských zdrojů je mezioborová disciplína, ve které dochází ke změnám a objevují se nové trendy, které mají zásadní možnosti využití a dopady na zaměstnance a manažery organizací. Problematiku lze teoreticky ukotvit v oblasti lidského kapitálu, vedení lidí v organizaci, dalšího profesního vzdělávání pracovníků a řízení podle cílů. Po stanovení výzkumných cílů byl definován výzkumný problém, který lze vyjádřit takto: Jaký je přístup zaměstnavatelských organizací k rozvíjení lidského kapitálu prostřednictvím dalšího vzdělávání a rozvoje zaměstnanců? Na základě toho byly stanoveny čtyři výzkumné otázky a dvě hypotézy. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat a popsat vybrané firemní procesy související s rozvojem a řízením lidského kapitálu v rámci organizací. Dále pak charakterizovat klíčové metody moderního managementu lidských zdrojů. Posledním cílem výzkumného šetření bylo identifikovat trendy v oblasti rozvoje a řízení...
|
|
Výběr a adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti
Bočková, Pavla ; Konečný, Štěpán (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výběrem nových zaměstnanců a jejich adaptací ve vybrané společnosti. Práce obsahuje teoretická východiska problematiky získávání, výběru a zaškolování nových zaměstnanců. Je provedena analýza interních dokumentů a následně individuální rozhovory s osobami zainteresovanými v procesu výběru a zaškolování nových zaměstnanců. Na základě této analýzy současného stavu jsou navrženy návrhy na zlepšení celého procesu výběru a zaškolování zaměstnanců pro zvolenou společnost.
|
|
Personální činnosti na základní škole jako součást řízení lidských zdrojů
Kreisingerová, Milena ; Hamerníková, Dana (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Resumé: Závěrečná bakalářská práce zachycuje a hodnotí vybrané oblasti personální práce na základních školách. Rozpracovává obecné postupy práce s lidskými zdroji. Zaměřuje se přitom na specifika personální práce v základních školách. Prostřednictvím dotazníkového šetření mezi řediteli základních škol zjišťuje současný stav personálních činností v oblasti plánování potřeby lidských zdrojů s návazností na plán rozvoje školy, metody výběru a přijímání nových pracovníků, systém vzdělávání, rozvoje a pracovního hodnocení pedagogických pracovníků. Závěrečná práce má snahu poskytnout, na základě dotazníkového šetření a praktických zkušeností manažerů škol, jako výstup konkrétní metodická doporučení, která pomohou vedoucím pracovníkům ve školství vytvářet promyšlený systém práce s lidským potenciálem a za jeho přispění budovat školu jako učící se organizaci, která pružně reaguje na vývoj a změny podmínek okolního prostředí.
|
|
Selected aspects of employee development in international organization
Durňaková, Zuzana ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
V tejto diplomovej práci je pozornosť venovaná vybraným aspektom rozvoja zamestnancov v medzinárodnej organizácií pôsobiacej v oblasti hutníckeho priemyslu, ktorá má pobočku na Slovensku. V teoretickej časti sú vysvetlené ako jednotlivé teoretické koncepty, ktoré sa viažu k danej problematike (napr. ľudské zdroje, manažment ľudských zdrojov, kompetencie), tak aj jednotlivé koncepty učenia, ktoré vytvárajú základnú teoretickú platformu pre oblasť rozvoja zamestnancov, ako aj jednotlivé fázy rozvoja a vzdelávania zamestnancov v organizácií. Táto téma je v súčasnej dobe veľmi aktuálnou z hľadiska narastajúcich požiadaviek na zamestnancov naprieč celého spektra profesií. Empirická časť je zameraná na objasnenie priebehu rozvoja v medzinárodnej organizácií, kde je veľká pozornosť kladená na jazykové vzdelávanie (konkrétne anglický jazyk) a vzdelávanie v oblasti manažérskej prípravy, so zameraním na rozvoj prezentačných dovedností. V tejto časti je realizovaný výskum, z ktorého výsledkov vyplýva, že u jednotlivých skúmaných skupín zamestnancov je po absolvovaní jazykových kurzov dosiahnuté zlepšenie úrovne anglického jazyka na požadovanú úroveň, ako aj seba hodnotenie úrovne prezentačných dovedností. Kľúčové slová: Rozvoj zamestnancov, učenie, znalosť cudzieho jazyka, prezentačné dovednosti
|
|
Andragogická podpora rozvoje profesní kariéry zaměstnanců
Špicar, Vladimír ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
1 ABSTRAKT Práce se obecně zabývá získáváním a udržením potřebných znalostí a dovedností pro práci v průmyslovém podniku s velkým stupněm automatizace pracovních operací. Pozornost je zaměřena zejména na problematiku vstupní úrovně získané ve škole a následně rozvoj v rámci celoživotního vzdělávání. Současně je zohledněna i problematika stanovení karierních cest a kompetenčních matic, z nichž potřeba vzdělávacích opatření vychází. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání dospělých, kvalifikace, andragogika, lidský kapitál, řízení lidských zdrojů, firemní vzdělávání, celoživotní vzdělávání, rozvoj zaměstnanců.
|
| |