Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Další profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictví
Vildner, Roman
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit. Mezi potenciální zdroje lze počítat také absolventy středních škol. Práce s nimi je v současné době nezbytná, neboť představuje jednu z možností náboru nových pracovníků, kterých je na trhu práce zásadní nedostatek. Celý design výzkumu byl postaven s cílem reflektovat dvě roviny výzkumného problému. První nezávisle proměnná je vymezena jako přístup...
Další profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictví
Vildner, Roman ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit. Mezi potenciální zdroje lze počítat také absolventy středních škol. Práce s nimi je v současné době nezbytná, neboť představuje jednu z možností náboru nových pracovníků, kterých je na trhu práce zásadní nedostatek. Celý design výzkumu byl postaven s cílem reflektovat dvě roviny výzkumného problému. První nezávisle proměnná je vymezena jako přístup...
Využití koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích
Matějková, Markéta ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Vzdělání se stává stále důležitější vzhledem k častým a rychlým změnám, rozvoji technologií, novým postupům nebo globalizaci. To se týká nejen jednotlivců, ale také organizací, které potřebují mít v této dynamické době kvalifikované zaměstnance, kteří budou schopni na změny reagovat a přizpůsobovat se novým podmínkám. Při vzdělávání zaměstnanců je zapotřebí volit vhodné metody vzdělávání, aby byl celý proces efektivní. Tato práce se zabývá metodou koučování a jejím cílem je zhodnotit možnost využívání koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích. V teoretické části byla použita metoda obsahové analýzy a komparace, v empirické části proběhl sběr dat pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných a nestrukturovaných rozhovorů. Průzkum, jehož cílem bylo identifikovat přínosy této metody a odhalit její případné překážky, byl proveden mezi zaměstnanci obchodních organizací a mezi personalisty nebo manažery, kteří mají zkušenosti s koučováním. Informace byly rovněž získány od profesionálního kouče, který se zabývá koučováním v organizacích. Výsledky průzkumu ukázaly, že koučování je možné považovat za vhodnou metodou pro vzdělávání zaměstnanců. Hlavním přínosem pro zaměstnance je zlepšení schopností v mnoha oblastech a nalezení vlastních zdrojů pro řešení problémů. Pro organizaci je to...
Rozvoj lidského kapitálu v organizaci
Zuna, Karel ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského kapitálu v kontextu dalšího profesního vzdělávání. Snaží se o ukotvení tématu v manažerských souvislostech a vzájemných ekonomicko-edukačních vztazích. Nejde totiž jen o schopnost efektivně vzdělávat a rozvíjet zaměstnance, ale o celkový koncept, strategický přístup, který je výhodný jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Řízení lidských zdrojů je mezioborová disciplína, ve které dochází ke změnám a objevují se nové trendy, které mají zásadní možnosti využití a dopady na zaměstnance a manažery organizací. Problematiku lze teoreticky ukotvit v oblasti lidského kapitálu, vedení lidí v organizaci, dalšího profesního vzdělávání pracovníků a řízení podle cílů. Po stanovení výzkumných cílů byl definován výzkumný problém, který lze vyjádřit takto: Jaký je přístup zaměstnavatelských organizací k rozvíjení lidského kapitálu prostřednictvím dalšího vzdělávání a rozvoje zaměstnanců? Na základě toho byly stanoveny čtyři výzkumné otázky a dvě hypotézy. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat a popsat vybrané firemní procesy související s rozvojem a řízením lidského kapitálu v rámci organizací. Dále pak charakterizovat klíčové metody moderního managementu lidských zdrojů. Posledním cílem výzkumného šetření bylo identifikovat trendy v oblasti rozvoje a řízení...
Výběr a adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti
Bočková, Pavla ; Konečný, Štěpán (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výběrem nových zaměstnanců a jejich adaptací ve vybrané společnosti. Práce obsahuje teoretická východiska problematiky získávání, výběru a zaškolování nových zaměstnanců. Je provedena analýza interních dokumentů a následně individuální rozhovory s osobami zainteresovanými v procesu výběru a zaškolování nových zaměstnanců. Na základě této analýzy současného stavu jsou navrženy návrhy na zlepšení celého procesu výběru a zaškolování zaměstnanců pro zvolenou společnost.
Personální činnosti na základní škole jako součást řízení lidských zdrojů
Kreisingerová, Milena ; Hamerníková, Dana (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Resumé: Závěrečná bakalářská práce zachycuje a hodnotí vybrané oblasti personální práce na základních školách. Rozpracovává obecné postupy práce s lidskými zdroji. Zaměřuje se přitom na specifika personální práce v základních školách. Prostřednictvím dotazníkového šetření mezi řediteli základních škol zjišťuje současný stav personálních činností v oblasti plánování potřeby lidských zdrojů s návazností na plán rozvoje školy, metody výběru a přijímání nových pracovníků, systém vzdělávání, rozvoje a pracovního hodnocení pedagogických pracovníků. Závěrečná práce má snahu poskytnout, na základě dotazníkového šetření a praktických zkušeností manažerů škol, jako výstup konkrétní metodická doporučení, která pomohou vedoucím pracovníkům ve školství vytvářet promyšlený systém práce s lidským potenciálem a za jeho přispění budovat školu jako učící se organizaci, která pružně reaguje na vývoj a změny podmínek okolního prostředí.
Selected aspects of employee development in international organization
Durňaková, Zuzana ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
V tejto diplomovej práci je pozornosť venovaná vybraným aspektom rozvoja zamestnancov v medzinárodnej organizácií pôsobiacej v oblasti hutníckeho priemyslu, ktorá má pobočku na Slovensku. V teoretickej časti sú vysvetlené ako jednotlivé teoretické koncepty, ktoré sa viažu k danej problematike (napr. ľudské zdroje, manažment ľudských zdrojov, kompetencie), tak aj jednotlivé koncepty učenia, ktoré vytvárajú základnú teoretickú platformu pre oblasť rozvoja zamestnancov, ako aj jednotlivé fázy rozvoja a vzdelávania zamestnancov v organizácií. Táto téma je v súčasnej dobe veľmi aktuálnou z hľadiska narastajúcich požiadaviek na zamestnancov naprieč celého spektra profesií. Empirická časť je zameraná na objasnenie priebehu rozvoja v medzinárodnej organizácií, kde je veľká pozornosť kladená na jazykové vzdelávanie (konkrétne anglický jazyk) a vzdelávanie v oblasti manažérskej prípravy, so zameraním na rozvoj prezentačných dovedností. V tejto časti je realizovaný výskum, z ktorého výsledkov vyplýva, že u jednotlivých skúmaných skupín zamestnancov je po absolvovaní jazykových kurzov dosiahnuté zlepšenie úrovne anglického jazyka na požadovanú úroveň, ako aj seba hodnotenie úrovne prezentačných dovedností. Kľúčové slová: Rozvoj zamestnancov, učenie, znalosť cudzieho jazyka, prezentačné dovednosti
Andragogická podpora rozvoje profesní kariéry zaměstnanců
Špicar, Vladimír ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
1 ABSTRAKT Práce se obecně zabývá získáváním a udržením potřebných znalostí a dovedností pro práci v průmyslovém podniku s velkým stupněm automatizace pracovních operací. Pozornost je zaměřena zejména na problematiku vstupní úrovně získané ve škole a následně rozvoj v rámci celoživotního vzdělávání. Současně je zohledněna i problematika stanovení karierních cest a kompetenčních matic, z nichž potřeba vzdělávacích opatření vychází. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání dospělých, kvalifikace, andragogika, lidský kapitál, řízení lidských zdrojů, firemní vzdělávání, celoživotní vzdělávání, rozvoj zaměstnanců.
Návrh změn systému vzdělávání zaměstnanců ve vybraném závodě konkrétní společnosti
Valná, Denisa ; Konečný, Štěpán (oponent) ; Kruntorádová, Markéta (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou systému vzdělávání zaměstnanců odštěpného závodu vybrané společnosti. První část je zaměřena na základní teoretické poznatky týkající se vzdělávání zaměstnanců. Druhá část řeší analýzu systému vzdělávání vybrané společnosti. Ve třetí části jsou uvedeny návrhy na zlepšení aktuálního systému vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.