Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projektová výuka předlékařské první pomoci
Danková, Kateřina ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Název: Projektová výuka předlékařské první pomoci Abstrakt: Tato diplomová práce pojednává o výuce první pomoci na druhém stupni základních škol. V úvodu práce je zmíněná má motivace k tomuto tématu. Za ní následují cíle stanovené pro tuto práci. Teoretická část se věnuje školským dokumentům, jsou zde také popsány teoretické základy pro výuku první pomoci, mezi něž se řadí definice první pomoci, tísňová volání, poskytování první pomoci k vybraným stavům ohrožující život. Mezi velmi důležité kapitoly teoretické části se řadí Didaktika první pomoci, cílem této kapitoly je poskytnout užitečné rady pro vytvoření co nejvíce efektivní výuky po stránce organizační a metodické. V kapitole se stručně věnuji tématům, jako jsou výukové cíle, motivace, didaktické zásady vyučování, metody a organizační formy výuky. Ve výzkumné části mé diplomové práce si kladu za cíl porovnat, zda je pro výuku první pomoci více efektivní projektová výuka či výuka frontální. V této části se zabývám výzkumnými otázkami a hypotézami. V závěru se nachází stručné zhodnocení, zda a do jaké míry byly cíle této práce naplněny. Klíčová slova: První pomoc, výuka, projektová výuka, druhý stupeň základní školy, didaktika
Znalost žáků druhého stupně vybrané ZŠ o dentální hygieně
Prchalová, Kateřina ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá znalostmi žáků druhého stupně vybrané základní školy o dentální hygieně. Teoretická část je zaměřena převážně na prevenci zubního kazu a dentální pomůcky. Je zde popsána i anatomie ústní dutiny, morfologie zubů, stavba zubů, stavba chrupu jako celku a nejčastější onemocnění způsobené nedostatečnou či nesprávně prováděnou ústní hygienou. Praktická část je zprostředkována pomocí dotazníkového šetření, které se uskutečnilo v 9. ročníku základní školy v Havlíkově Brodě. Cílem bylo zjistit jakou znalost mají žáci o dentální hygieně, dentálních pomůckách a chrupu v návaznosti na vyučované předměty výchovu ke zdraví a přírodopis. Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jaký je jejich nejčastější zdroj informací o dentální hygieně. Výsledky dotazníkové šetření ukázaly, že žáci této základní školy mají vyhovující znalosti o dentální hygieně, ale anatomické znalosti ohledně chrupu a problémů vzniklých důsledkem nedostatečné hygieny dutiny ústní jsou již méně vyhovující. Bylo zjištěno, že žáci nejčastěji získávají informace od rodičů, zubního lékaře či dentálních hygienistek. Naopak nejméně informací získávají z reklam a od influencerů. Minimálně třetina žáků v posledním ročníku základní školy by chtěla získat více informací o dentální hygieně ve škole. Ať už v rámci vyučovaných předmětů,...
Ověření účinnosti Překlenovací učebnice Ladislava Daniela v praxi
Herdegenová, Marta ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autorský abstrakt Ve své diplomové práci jsem se věnovala experimentálnímu ověření účinnosti Danielovy Překlenovací učebnice, která má za úkol srovnat nedostatky a mezery v hudebních dovednostech žáků na druhém stupni způsobené hodinami hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Průzkum jsem realizovala v šestých třídách jedné pražské základní školy, kde jsem v tomto roce vyučovala hudební výchovu. Stav hudebních dovedností žáků mě přiměl vyzkoušet Danielovu Překlenovací učebnici a alespoň trochu vrátit hudební výchovu mezi "živé předměty". Před samotným průzkumem jsem provedla vstupní prověrku hudebnosti v experimentální i kontrolní skupině, prostudovala Danielovu metodiku hudební výchovy, učebnice včetně metodických příruček a analyzovala Překlenovací učebnicí a k ní náležící Metodickou příručku. Na základě poznatků z této četby jsem vypracovala plán učiva jednotlivých hodin včetně metodických postupů. Zpočátku kritické chování žáků při "nových" hodinách hudební výchovy se brzy změnilo ve velice aktivní. Žáky hodiny bavily a těšili se na ně. Po každé hodině odcházeli s nějakým novým poznatkem, dovedností, které si hned v následující hodině zopakovali a přidali nové. Dokázali se ztotožnit s učebnicí a pracovat s ní. Po pěti měsících výuky podle Danielovy Překlenovací učebnice mohu tvrdit, že...
Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze
Müllerová, Petra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze pojednává o realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol v těchto dvou zvolených lokalitách. Práce je tematicky rozdělena do šesti kapitol. V první části práce je vymezena základní terminologie vztahující se k tématu primární prevence. Tato část obsahuje i informace k jednotlivým okruhům rizikového chování a poradenským službám škol. Ve druhé části práce následuje průzkum mezi školními metodiky prevence v Mostě a Praze. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jakou formou a za jakých podmínek bývá realizována primární prevence rizikového chování u žáků druhého stupně základní školy. Pro průzkum byla použita kvantitativní metoda, v podobě dotazníkového šetření mezi školními metodiky prevence. V závěrečné části práce jsou interpretována data získaná v rámci průzkumu, jež potvrdila, že v obou lokalitách dochází k rozdílným přístupům k realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Primární prevence, rizikové chování, druhý stupeň základní školy, školní poradenské pracoviště, minimálně preventivní program, školní metodik prevence
Program praktické prevence kardiovaskulárních onemocnění u žáků na druhém stupni ZŠ
Váňová, Zdenka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá rizikovými faktory kardiovaskulárních onemocnění u dětí a jejich prevencí. Stručně popisuje ovlivnitelné rizikové faktory těchto onemocnění a prevenci jejich vzniku. Zaměřuje se také na preventivní programy kardiovaskulárních onemocnění u nás i ve světě a podrobněji je popisuje. Dále poskytuje přehled současných učebnic přírodopisu pro druhý stupeň ZŠ a jejich zhodnocení na základě toho, zda a do jaké míry se problematikou kardiovaskulárních onemocnění zabývají. Cílem práce je vytvořit program zaměřený na prevenci kardiovaskulárních onemocnění u dětí na druhém stupni základní školy, použít jej v praxi na vybrané základní škole a následným dotazníkovým šetřením zhodnotit jeho účinnost.
Postavení asistenta pedagoga na základní škole
Houdková, Veronika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá kooperací učitele a asistenta pedagoga na běžné základní škole s důrazem na rozdíly ve vnímání přítomnosti asistenta pedagoga na prvním a druhém stupni. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část diplomové práce je členěna celkem na tři kapitoly. První je zaměřena na aktuální definici pojmů integrativní a inkluzivní pedagogiky a na změny, které do školství v posledních letech přinášejí. Druhá nastíní profesní pojetí asistenta pedagoga s důrazem na uplatnění na základních školách běžného typu, včetně postavení asistenta pedagoga v zahraničí. Poslední kapitola cílí na interpersonální vztahy asistenta pedagoga s ostatními pedagogickými pracovníky školy, rodiči i žáky samotnými. Praktická část práce se věnuje smíšenému výzkumnému šetření, které je rozděleno celkem na dvě části. První část výzkumu se zaobírá zkoumáním role asistenta pedagoga na běžné základní škole s důrazem na společnou práci učitele a asistenta pedagoga v rámci jedné třídy na prvním a druhém stupni. Pro realizaci této části výzkumného šetření byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu s využitím polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Pro účely kvalitativního šetření bylo vybráno celkem šest respondentů s odpovídajícím profilem. Získaná data byla doplněna o statistické dotazníkové...
The Use of Games in Teaching English at Upper Primary Level
Forestová, Mahulena ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím her ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy. V teoretické části se autorka pokouší o typologii her v obecné rovině, i rovině pedagogické a o charakteristiku metodologie využívání her v hodinách anglického jazyka na druhém stupni. V praktické části se autorka, skrze metody kvantitativního výzkumu, zaměřuje na reálné použití her učiteli anglického jazyka na druhém stupni a pomocí dotazníků zjišťuje, zda se hry ve výuce anglického jazyka na druhém stupni využívají, do jaké míry a za jakým účelem. Dotazníkové šetření adresované žákům zjišťuje, zda je o hraní her při výuce anglického jazyka zájem a zda se na hru pohlíží jako na smysluplný didaktický nástroj. Kvalitativní výzkum pomocí pohovoru a pozorování má za cíl zjistit, jak je příprava a realizace her ve výuce anglického jazyka náročná a do jaké míry vnímají její smysluplnost účastníci, jak žáci tak i učitelé. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktická hra, výuka anglického jazyka na druhém stupni základní školy, adolescence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.