Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení asistenta pedagoga na základní škole
Houdková, Veronika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá kooperací učitele a asistenta pedagoga na běžné základní škole s důrazem na rozdíly ve vnímání přítomnosti asistenta pedagoga na prvním a druhém stupni. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část diplomové práce je členěna celkem na tři kapitoly. První je zaměřena na aktuální definici pojmů integrativní a inkluzivní pedagogiky a na změny, které do školství v posledních letech přinášejí. Druhá nastíní profesní pojetí asistenta pedagoga s důrazem na uplatnění na základních školách běžného typu, včetně postavení asistenta pedagoga v zahraničí. Poslední kapitola cílí na interpersonální vztahy asistenta pedagoga s ostatními pedagogickými pracovníky školy, rodiči i žáky samotnými. Praktická část práce se věnuje smíšenému výzkumnému šetření, které je rozděleno celkem na dvě části. První část výzkumu se zaobírá zkoumáním role asistenta pedagoga na běžné základní škole s důrazem na společnou práci učitele a asistenta pedagoga v rámci jedné třídy na prvním a druhém stupni. Pro realizaci této části výzkumného šetření byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu s využitím polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Pro účely kvalitativního šetření bylo vybráno celkem šest respondentů s odpovídajícím profilem. Získaná data byla doplněna o statistické dotazníkové...
Služebnosti
Houdková, Veronika ; Zvára, Michael (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent)
Služebnosti Abstrakt Cílem této diplomové práce je analyzovat právní institut služebností a jeho problematiku, především se zaměřením na jeho aktuální právní úpravu v občanském zákoníku a s ní související judikaturu. Práce se zabývá problematickými otázkami, které v souvislosti se zkoumaným institutem vyvstávají, a snaží se nalézt možné způsoby překlenutí nedostatků právní úpravy. Diplomová práce je rozdělena na čtyři části. První kapitola jen ve stručnosti nastiňuje teoretický pojem služebností. Druhá část práce rozebírá historický vývoj služebností od jejich počátků v římském právu, kdy se zformovaly základy zkoumaného institutu přetrvávající v mnohém dodnes. Pokračuje výkladem o kodifikacích normujících služebnosti na našem území od Obecného zákoníku občanského přes komunistické kodifikace z let 1950 a 1964, v posledním případě jsou popsány i nejdůležitější novelizace. Rozebrány jsou důvody vypuštění pojmu služebnosti z platného práva a jeho nahrazení nadřazeným termínem věcná břemena, což byl stav trvající až do přijetí současného občanského zákoníku. Tato část práce upozorňuje na změny v pojetí služebností v minulosti a na inspirační zdroje současné právní úpravy. Autorka se snaží ukázat, jaký vliv měl vývoj společnosti a jejích potřeb na vývoj zkoumaného institutu. Dále již následuje zařazení...
Postavení asistenta pedagoga na základní škole
Houdková, Veronika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá kooperací učitele a asistenta pedagoga na běžné základní škole s důrazem na rozdíly ve vnímání přítomnosti asistenta pedagoga na prvním a druhém stupni. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část diplomové práce je členěna celkem na tři kapitoly. První je zaměřena na aktuální definici pojmů integrativní a inkluzivní pedagogiky a na změny, které do školství v posledních letech přinášejí. Druhá nastíní profesní pojetí asistenta pedagoga s důrazem na uplatnění na základních školách běžného typu, včetně postavení asistenta pedagoga v zahraničí. Poslední kapitola cílí na interpersonální vztahy asistenta pedagoga s ostatními pedagogickými pracovníky školy, rodiči i žáky samotnými. Praktická část práce se věnuje smíšenému výzkumnému šetření, které je rozděleno celkem na dvě části. První část výzkumu se zaobírá zkoumáním role asistenta pedagoga na běžné základní škole s důrazem na společnou práci učitele a asistenta pedagoga v rámci jedné třídy na prvním a druhém stupni. Pro realizaci této části výzkumného šetření byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu s využitím polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Pro účely kvalitativního šetření bylo vybráno celkem šest respondentů s odpovídajícím profilem. Získaná data byla doplněna o statistické dotazníkové...
Vývoj sčítání lidu na území České republiky
Houdková, Veronika ; Antovová, Michaela (vedoucí práce) ; Cséfalvaiová, Kornélia (oponent)
Cílem této práce je zkompletování a zhodnocení dostupných informací o populačních censech v České republice. V teoretické části se práce zabývá vývojem a historií populačních censů na našem území. Dále je zde stručně popsán význam sčítání lidu a oblasti využití dat a výsledků. Další část práce je věnována poslednímu sčítání lidu, domů a bytů, které proběhlo v roce 2011. Zde jsou popsány zejména hlavní změny a novinky oproti předcházejícím sčítáním. Pátá kapitola práce stručně hovoří o připravovaném sčítání lidu v roce 2021. Poslední praktická část práce je zaměřena na zpracování časových řad vybraných ukazatelů na základě dat ze sčítání lidu, domů a bytů a jejich následná analýza.
Family tragedy in William Styron's Lie Down in Darkness
Houdková, Veronika ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Grmela, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá složitými rodinnými vztahy hlavních postav z prvního románu Williama Styrona Ulehni v temnotách. Loftisovi totiž jen zdánlivě tvoří šťastnou a spokojenou rodinu. Hlavními hrdiny tedy jsou Milton a Helen Loftisovi a jejich dcera Peyton. Cílem této diplomové práce je ponořit se do jejich složitých rodinných vztahů a provést rozbor postav, a to proto, abychom odhalili důvody stojící za touto rodinnou tragédií, nebo přesněji za Peytoninou sebevraždou. Tato diplomová práce také představuje William Styrona spolu sjeho prvním románem, který byl bohužel v České Republice prakticky ignorován. r V r KLICOVA SLOVA: William Styron, Ulehni v temnotách

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.