Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mnemotechnika ve výuce dospělých cizímu jazyku
Výmolová, Eliška ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Cíl diplomové práce je analyzovat výuku cizího jazyka z hlediska užívání mnemotechnik jako specifických výukových postupů vedoucích k zapamatování si učiva. Práce rozebírá typy a fáze paměti a proces zapomínání, vymezuje pojem učení, popisuje učební styly a charakterizuje prvky efektivního učení. Dále se práce věnuje principům pro konsolidaci informací v paměti, atributům účinného opakování a zejména mnemotechnickým postupům. Pozornost se soustředí na principy, typy a efektivitu mnemotechnik a jejich implementaci do výuky cizího jazyka. Další část rozebírá prvky andragogické didaktiky, jejich oborovou aplikaci a androdidaktické principy. Následně se diplomová práce zaměřuje na kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat používání mnemotechnik ve výuce cizího jazyka, a to na základě pozorování kurzů pro dospělé na dvou jazykových školách.
Vzdělávání žáků se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni ZŠ pro sluchově postižené
Tománková, Zuzana ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání žáků se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni Základní školy pro sluchově postižené" je zaměřena na analýzu dostupnosti (odpovídajícímu výběru) didaktických materiálů u žáků navštěvujících 1. stupeň základních škol pro žáky se sluchovým postižením. Výzkumná část práce je vzhledem k dané problematice zaměřena na učebnice, které v současné době zkoumaní pedagogové ve své praxi používají, dále také na spolupráci učitele s neslyšícím pedagogem či asistentem pedagoga, a na typy komunikačních systémů, které nejčastěji pedagogové při své práci využívají. Součástí diplomové práce je také přehled základních škol v ČR, v nichž jsou v současné době vzděláváni žáci se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni. Cílem práce bylo poukázat na jistý nedostatek didaktických materiálů pro žáky s tímto typem souběžného postižení, pro něž je nutné z hlediska specifik jejich vzdělávacích potřeb užívat různé vzdělávací strategie. K výzkumu byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru, pozorování a analýza edukačních produktů. Výzkumný vzorek tvořili čtyři pedagogové, pracující ve školách pro děti se sluchovým postižením v regionu České republiky. Součástí diplomové práce je vytvoření internetového portálu www.ucitelesobe.cz pro učitele, vzdělávající žáky se...
Vliv teploty na růst rostlin: výukové protokoly modelových pokusů
Máhrlová, Zuzana ; Albrechtová, Jana (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na tvorbu modelových úloh (formou experimentu) pro studium biologie na středních školách s tématem vlivu teploty na růst rostlin. Vybrané úlohy využívají nový didaktický přístup prostřednictvím tzv. badatelsky orientovaného vyučování. Tato výuková metoda přispívá k rozvíjení samostatného odvozování a nutí žáky přemýšlet aktivně o vyučované tématice. Práce poskytuje nezbytné teoretické zázemí k problematice, popis metod a materiálu nutného k realizaci pokusu. Práce dále popisuje postupy pro tvorbu pokusu a jeho užití v praxi středních škol a poskytuje k nim potřebné metodické pokyny a pracovní listy. Zároveň byla orientačně ověřena didaktická použitelnost experimentu i vypracovaných materiálů prostřednictvím dotazníkového šetření a kontrolního provedení modelových úloh na středních školách. Hlavním výsledkem této diplomové práce je pak moderní, kvalitní ověřená metoda výuky na středních školách o vlivu teploty na růst rostlin v souladu s moderními přístupy ke vzdělávání, které zahrnují vlastní pokusy, jejich vedení zpracování a vyvození závěrů. Vypracované didaktické materiály tak mohou sloužit pro přípravu kvalitních, badatelsky orientovaných uchazečů o studium na vysokých školách.
Preference klíčových prvků didaktického procesu neformálního vzdělávání dospělých účastníků z pohledu věkových kohort
Loukotková, Klára ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
3 Abstrakt Cílem bakalářské práce je identifikovat preference týkající se klíčových prvků didaktického procesu, konkrétně forem a metod vzdělávání, přístupu vzdělavatele, didaktických pomůcek, didaktické techniky a uspořádání výukových prostor u dospělých, kteří se v posledních dvanácti měsících účastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání, v závislosti na jejich věku, resp. příslušnosti k určité věkové kohortě. Na základě relevantní odborné didaktické literatury z oblasti andragogiky a pedagogiky je v prvních třech kapitolách charakterizován didaktický proces a jeho klíčové oblasti, tedy materiální a nemateriální didaktické prostředky, které se dále dělí na konkrétní prvky. Ve čtvrté kapitole jsou definovány jednotlivé věkové kohorty a jejich specifika, a to jak v obecné, tak v didaktické rovině. Poslední, pátá kapitola je věnována přípravě a realizaci kvantitativního dotazníkového šetření u těch příslušníků daných věkových kohort, kteří se za posledních dvanáct měsíců zúčastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání dospělých. Na základě těchto zjištění jsou formulovány závěry o rozdílech v preferencích týkajících se klíčových prvků didaktického procesu u jednotlivých věkových kohort. Klíčová slova prvky didaktického procesu, didaktické formy, didaktické metody,...
Popis podstatných rozdílů technické přípravy ve vodním slalomu a rychlostní kanoistice v kategorii K1
Mokrý, Michal ; Bílý, Milan (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název práce: Popis podstatných rozdílů technické přípravy ve vodním slalomu a rychlostní kanoistice v kategorii K1 Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjištění hlavních charakteristik typických pro technickou přípravu kajakářů v českých kanoistických klubech a popis případných rozdílů v přípravě rychlostních kajakářů a kajakářů ve vodním slalomu. Metody zpracování dat: Práce je založena na smíšeném výzkumu. Závodníkům a trenérům byl předložen dotazník týkající se technické přípravy. Zjištěné výsledky byly analyzovány pomocí metod kvantitativního výzkumu a analytické indukce. Výsledky: Mezi technickou přípravou rychlostních kajakářů a vodních slalomářů bylo zjištěno několik podstatných rozdílů. Závodníci ve vodním slalomu především mladších věkových kategorií častěji než rychlostní kajakáři využívají pro rozvoj základních kajakářských záběrů jiné vodní sporty, nejčastěji sjezd na divoké vodě. Z průpravných cvičení se rychlostní kajakáři omezují pouze na fázování záběru. Závodníci vodního slalomu používají pro rozvoj základních kajakářských záběrů větší množství průpravných cvičení. Pro získání zpětné vazby využívají vodní slalomáři nejen v technické přípravě několikrát do měsíce analýzu pomocí videozáznamu. V rychlostní kanoistice se analýza pomocí videozáznamu využívá podstatně méně Klíčová slova:...
Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...
Didaktika profesního vzdělávání
Veselá, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Havlínová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První se zabývá teoretickým pohledem nejprve na vzdělávání dospělých, na jeho vývoj a specifika. V další části jsou uvedeny rozdíly mezi vzděláváním dospělých a dětí. Poté je práce zaměřena na osobnost lektora a na didaktický process, jeho cíle, metody, formy a prostředky. Na závěr teoretické části je shrnuta podstata zpětné vazby. Druhá část je shrunutím provedeného výzkumu, kde respondenty jsou sami lektoři. Z výzkumu se dozvíme, do jaké míry jsou kompetentní k výkonu lektorského povolání z hlediska pedagogického, resp. didaktického. Při výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření s uzavřenými i otevřenými otázkami.
Oligokatecheze. Teorie a praxe
Świerczková, Agnieszka ; Kuźniar, Mariusz (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce s názvem "Oligokatecheze. Teorie a praxe" zkoumá metody výuky náboženství mentálně postižených osob. Výzkum se zaměřuje na prezentaci teoretických a praktických metod, zavedených D, Juchą, J. Madeją, D.Doroszewką, a dalšími významní polskými katechety. Teoretická část práce, kromě systematicky zpracované terminologie se zabývá i samotným obsahem a hlavním cílem speciální katecheze. Dále pak uvádí výklad o důstojnosti člověka, jak jej můžeme nalézt v některých církevních dokumentech. V neposlední řadě upozorňuje na důležitou roli rodiny, farnosti a katechety. Praktická část je inspirovaná metodami B.Janosz, jsou zde uplatněné, jak kreativní a nové výukové materiály, tak nové komunikační prostředky, které motivují mentálně postižené děti k aktivní účastí na hodinách speciální katecheze. Autorka této práce dospěla k závěru, že i těm nejslabším musíme nabídnout odpovídající katechezi, neboť každá lidská bytost, jakkoliv omezená, je schopná růstu k svátosti. Tyto osoby cítí potřebu a mají právo na život ve víře. Potřeba oligokatecheze je tedy nezpochybnitelná.
Návrh zpracování učiva v oblasti manažerského účetnictví pro obchodní akademie v kontextu rozvoje účetního myšlení
Stuchlíková, Gabriela ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh zpracování učiva v oblasti manažerského účetnictví v předmětu účetnictví na obchodních akademiích v ČR. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich představuje rozbor současného poznání z hlediska výzkumů ekonomického a účetního myšlení, rozbor kurikulárních dokumentů a didaktických aspektů výuky. Druhá část, praktická, se soustřeďuje na dvě části výzkumného šetření. Tato šetření se zabývají názory učitelů účetnictví na didaktickou stránku výuky a následné ověření návrhu výuky pomocí didaktických testů.
Věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování zásob
Chlumská, Hana ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování zásob v 1. koncentrickém okruhu učiva účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do dvou částí, a to části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena především na samotnou výuku účetnictví. Obsahuje legislativu, o kterou se při výuce účetnictví opíráme, uspořádání učiva spolu s využitými didaktickými zásadami a didaktickými pomůckami. Praktická část na teoretickou naváže didaktickým rozborem učiva o základním účtování zásob. Jsou zde zahrnuta doporučení jakým způsobem postupovat při výkladu učiva za použití schémat, tabulek a příkladů, které jsou žákům během výuky předkládány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.