Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Krátkodobé sukcese měkkýších společenstev přirozených a antropických stanovišť
Berková, Kateřina ; Juřičková, Lucie (vedoucí práce) ; Drvotová, Magda (oponent)
Tato práce je literární rešerší porovnávající sukcesi měkkýších společenstev na přírodních a antropických stanovištích. Shrnuje poznatky o tom, jak se měkkýší společenstva přirozených stanovišť mění v čase, a popřípadě do jaké míry jsou stabilní v čase, a do jaké míry do přirozené sukcese zasahuje člověk. Společenstva měkkýšů na různých územích podléhají neustálým změnám. Sukcese na přirozených stanovištích, kterými byly ve většině studovaných případů listnaté lesy, spěje k druhově bohatým společenstvům, která se v krátkodobém časovém horizontu příliš nemění. Sukcese byla studovaná také na antropických stanovištích, jako jsou lomy, městská stanoviště a hradní zříceniny, na kterých lze naleznout některé druhy charakteristické pro konkrétní typy stanoviště, resp. sukcesní stádia. Klíčová slova: měkkýši, sukcese, klimax, disturbance, malakofauna
Návrh a experimentální ověření aktivizujících metod v kontextu školní úspěšnosti
Němcová, Veronika ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje návrhu aktivizujících metod při výuce časového rozlišení na obchodních akademiích. Nejprve je zde teoretická část, která se věnuje obecně předmětu Účetnictví a výzkumům a článkům se zaměřením na aktivizující metody nebo prospěch žáků. Také je zde rozbor učebnice, která se využívá při výuce účetnictví na obchodních akademiích a věcný a didaktický rozbor učiva o časovém rozlišení. Praktická část práce se skládá z předvýzkumu, který byl podkladem experimentálního ověření vybraných metod při výuce časového rozlišení na obchodní akademii.
Hodnocení učebnice účetnictví pro obchodní akademie
Hrazdilová, Eva ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Nýčová, Martina (oponent)
Bakalářská práce analyzuje a hodnotí vývoj prvního dílu učebnic účetnictví pro obchodní akademie z let 2013 až 2016, a to z produkce nakladatelství Štohl. Teoretická část práce se zabývá teorií učebnice a zařazuje ji mezi další didaktické pomůcky, které se využívají při výuce. Zaměřuje se taktéž na uspořádání učiva v prvním koncentrickém okruhu předmětu účetnictví. Praktická část bakalářské práce analyzuje čtyři vydání prvního dílu učebnice a hodnotí je z hlediska didaktické vybavenosti podle metodiky Jana Průchy. Na závěr jsou na základě výsledků zpracovány vlastní návrhy a doporučení pro zkvalitnění učebnice.
Hodnocení rekvalifikačního kurzu "Účetnictví a daňová evidence" z hlediska uplatnění absolventa v podnikové praxi
Kolečářová, Andrea ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
V aktuální fázi vývoje společnosti můžeme hovořit o tzv. znalostní společnosti, která je důsledkem větší komunikační propojenosti lidí. Jednou z podmínek rozvoje znalostní společnosti je celoživotní vzdělávání jejích členů. Tato diplomová práce pojednává o rekvalifikačním kurzu jako o jedné z možností dalšího vzdělávání. Jejím cílem je zhodnotit formu vedení vybraného kurzu účetnictví a posoudit, jakou šanci má absolvent na uplatnění.
Protektivní psychohygienické faktory v práci učitelů obchodních akademií
Křivánková, Tereza ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá stresovým zatížením u učitelů ekonomických předmětů na obchodních akademiích. První část práce pojednává o tom, jaké rozlišujeme druhy stresu, jaké jsou jeho projevy a jaké je jeho působení na zdravotní stav. Druhá část práce je zaměřená na duševní hygienu. Důležitost zájmu o duševní hygienu a techniky, které učitelům můžou pomoci udržet duševní zdraví. Praktická část je zaměřená na protektivní psychohygienické faktory v práci učitelů na obchodních akademiích. Výzkum byl prováděn pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Závěr bakalářské práce obsahuje shrnutí a návrhy na snížení stresové zátěže u učitelů ekonomických předmětů na středních školách. Hlavním cílem této práce je zjistit, jestli je povolání učitele ekonomických předmětů stresově náročné.
Výchova dětí a její vliv v ekonomickém vzdělávání
Junková, Anna ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy dětí na středních ekonomicky zaměřených školách. V první části práce je popsána výchova dětí v rodině z teoretického pohledu. Práce je zaměřena na důležitost pozitivního působení na dítě, které je popsáno v prvních kapitolách. Dále jsou vymezeny a definovány tři období dospívání. V neposlední řadě jsou popsány tresty a odměny, které jsou nedílnou součástí výchovného procesu. Část práce je věnována Modelu devíti polí, jenž zastává důležitou úlohu v druhé části práce. V empirické části práce je popsán kvantitativní výzkum prováděný pomocí dotazníků. Úkolem výzkumu je zjistit, který způsob výchovy převládá u žáků středních ekonomických škol a jak způsob výchovy ovlivňuje výsledky ve škole a jak ovlivnil rozhodnutí žáků o střední škole.
Analýza profilu absolventa VŠE oboru Účetnictví a finanční řízení podniku ve vztahu k uplatnitelnosti na trhu práce
Plevková, Klára ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena především na uplatnitelnost absolventa VŠE, oboru Účetnictví a finanční řízení podniku, na trhu práce. První část se zabývá teoretickými poznatky, a to zejména základními informacemi o Fakultě financí a účetnictví na VŠE a zvoleným oborem studia. Dále jsou zde popsány vybrané relevantní veřejně dostupné výzkumy zabývající se touto problematikou. Část praktická je rozdělena na dva základní pilíře. Prvním z nich je vlastní studie, která je rozdělena na šetření orientované na vybrané potenciální zaměstnavatele a studenty/absolventy výše zmíněného oboru. Jejím hlavním účelem je znázornění a rozbor současné situace na trhu práce v oblasti ekonomických oborů. Druhou částí a také jedním z hlavních cílů práce byl návrh nového prakticky orientovaného předmětu, který bude splňovat základní požadavky studijního plánu VŠE, a to s ohledem na analýzu potřeb studentů/absolventů a požadavků jejich potenciálních zaměstnavatelů.
Didaktická analýza vybraného ekonomického učiva – Daň z příjmů a zákonné pojištění
Pinďáková, Eva ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Téma mé bakalářské práce je didaktická analýza vybraného ekonomického učiva "daň z příjmů a zákonné pojištění". V první části se zabývám didaktikou ekonomických předmětů, kam toto téma patří. Zaměřila jsem se na teoretické vědomosti, které jsou nezbytné pro každého pedagoga a tvoří tak základ, ze kterého jsem vycházela při mé praktické části. Následná praktická část je již plně věnována danému tématu. Začíná rozborem tématu v kurikulárních dokumentech a didaktických pomůckách. Nadále jsem provedla dotazníkové šetření, které se zaměřuje především na zájem žáků o dané téma. A na závěr jsem zpracovala vlastní návrh výuky daného učiva, kde se snažím zhodnotit veškeré nabyté znalosti a také výsledky z dotazníkové šetření.
Věcný a didaktický rozbor základního učiva o rozvaze na obchodních akademiích
Kosíková, Iveta ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá věcným a didaktickým rozborem učiva o rozvaze v prvním koncentrickém celku na obchodních akademiích. Cílem práce je zjištění stavu vědomostí spojených s rozvahou žáků druhých, třetích a čtvrtých ročníků pomocí anonymních testů na vybraných obchodních akademiích. Hlavním záměrem bylo vytvoření učebního materiálu pro rozvoj znalostí, který vychází i z výsledků anonymních testů. Výuka rozvahy by neměla končit probráním daného tematického celku, naopak mělo by se k ní průběžně vracet. Materiál je tvořen s myšlenkou, že rozvaha představuje základ účetnictví a měla by se proto prolínat i dalšími tematickými celky. Důležité je, aby se žáci v rozvaze orientovali a zobrazené údaje uměli využít a pochopili tak její smysl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 BERKOVÁ, Klára
4 Berková, Klára
2 Berková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.