Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení rekvalifikačního kurzu "Účetnictví a daňová evidence" z hlediska uplatnění absolventa v podnikové praxi
Kolečářová, Andrea ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
V aktuální fázi vývoje společnosti můžeme hovořit o tzv. znalostní společnosti, která je důsledkem větší komunikační propojenosti lidí. Jednou z podmínek rozvoje znalostní společnosti je celoživotní vzdělávání jejích členů. Tato diplomová práce pojednává o rekvalifikačním kurzu jako o jedné z možností dalšího vzdělávání. Jejím cílem je zhodnotit formu vedení vybraného kurzu účetnictví a posoudit, jakou šanci má absolvent na uplatnění.
Posouvání hranic v chápání pojmu/významu "populární kultura" jejími konzumenty (na příkladu ženského publika sledujícího televizní seriály pro celou rodinu)
Fišerová, Marie ; Dominik, Šimon (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá studiem populární kultury na příkladu televizních seriálů jako typického produktu této kultury a výzkumem jejich konzumentů. Zabývá se posunem v chápání významu pojmu populární kultura na příkladu ženského publika sledujícího seriály označované jako seriály "pro celou rodinu". Prostřednictvím tohoto vybraného publika sledující dané seriály v době normalizace a sledujícího současné seriály se snažím vysledovat vývoj, změny apod. v oblasti chápání popkultury. Cílem diplomové práce je zjistit, k jakému posunu, změnám v oblasti chápaní pojmu/významu populární kultury došlo během časového období od normalizace po současnost. V práci se věnuji společenskému a politickému kontextu, definování populární kultury, každodennosti a sledování televizních seriálů. Jedná se o kvalitativní výzkum ženského publika prostřednictvím hloubkových rozhovorů.
Věcný a didaktický rozbor základního učiva o rozvaze na obchodních akademiích
Kosíková, Iveta ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá věcným a didaktickým rozborem učiva o rozvaze v prvním koncentrickém celku na obchodních akademiích. Cílem práce je zjištění stavu vědomostí spojených s rozvahou žáků druhých, třetích a čtvrtých ročníků pomocí anonymních testů na vybraných obchodních akademiích. Hlavním záměrem bylo vytvoření učebního materiálu pro rozvoj znalostí, který vychází i z výsledků anonymních testů. Výuka rozvahy by neměla končit probráním daného tematického celku, naopak mělo by se k ní průběžně vracet. Materiál je tvořen s myšlenkou, že rozvaha představuje základ účetnictví a měla by se proto prolínat i dalšími tematickými celky. Důležité je, aby se žáci v rozvaze orientovali a zobrazené údaje uměli využít a pochopili tak její smysl.
Motivace ke studiu ekonomických předmětů na středních a vysokých školách
Herlíková, Eliška ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou motivace ke studiu ekonomických předmětů na středních a vysokých školách, konkrétně její úrovní a strukturou včetně školní výkonové motivace. V první části práce naleznete teoretický pohled na motivaci obecně, dále specificky na motivaci k učení, na význam období adolescence a mladé dospělosti v motivaci člověka a na konec je zde zhodnocen vliv učitele na motivaci studentů. V druhé části práce je proveden výzkum motivace žáků středních škol a studentů vysokých škol s ekonomickým zaměřením a to prostřednictvím dotazníkového šetření. Rozdíly v motivaci dvou věkových kategorií jsou následně mezi sebou konfrontovány a jejich existence je diskutována v souvislosti s teoretickým podkladem.
Didaktická analýza učiva o zásobách ve výuce účetnictví se zaměřením na požadavky trhu práce
Mikulecká, Barbora ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o nakupovaných zásobách (materiálu a zboží) v prvním koncentrickém celku. Důraz je kladen především na propojení výuky účetnictví na obchodních akademiích s účetní praxí. Bakalářská práce je rozdělena na dvě větší části, a to na teoretickou a na praktickou část. Teoretická část je zaměřena na absolventy ekonomických oborů, na jejich situaci na trhu práci a na požadavky zaměstnavatelů, které by měli absolventi ekonomických oborů splnit. Cílem praktické části je rozbor učiva a to jak z účetnictví, tak z ekonomiky. Rozebrané učivo by žáci měli mít osvojeno před tím, než budou uvedeni do problematiky zásob nakupovaných. Praktická část je ukončena vlastním zpracováním klasické formy případové studie, která je zaměřena především na opakování, ale rovněž na upevnění dosavadních znalostí učiva o materiálu a zboží s důrazem na dokladovost a propojení vztahů s účetní praxí.
Návrh středoškolské učebnice účetnictví pro obor vzdělávání Veřejnosprávní činnost
Baranová, Petra ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem středoškolské učebnice účetnictví obcí pro obor vzdělávání Veřejnosprávní činnost. Cílem práce je navrhnout učebnici účetnictví státní správy a samosprávy, která bude co nejvíce odpovídat požadavkům vyučujících a studentů. K tomu posloužilo dotazníkové šetření. Provedené dotazníkové šetření ukázalo, že vhodná středoškolská učebnice na trhu není. Vyučující podnikatelského účetnictví nejvíce využívají učebnice od P. Štohla. Jak učitelé, tak žáci se shodují hned v několika požadavcích na učebnici. Jedním z nich je hodně praktických příkladů k procvičení, dále pak přehlednost, jednoduchost a barevnost. Na základě výše uvedených výsledků výzkumu jsem se pokusila vytvořit danou učebnici. Učebnice je rozdělena do kapitol dle účtových tříd. V každé kapitole najdeme stručnou teorii k probíranému učivu a řešené příklady. Po kapitole následují neřešené cvičné příklady, k nimž jsou výsledky na konci učebnice.
Komparace systému vzdělávání v oboru účetnictví v ČR a Francii
Hájková, Veronika ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Obsahem diplomové práce je zjistit rozdíl ve vyučování předmětu Účetnictví v České republice a Francii v rámci sekundárního vzdělávání, se zaměřením na první ročník studia předmětu. Zvlášť je zachycen systém výuky předmětu Účetnictví na obchodních akademiích v České republice a zvlášť systém identické výuky na středních odborných lyceích ve Francii. Pomocí komparace obou zmíněných systémů jsou zjištěny jejich rozdíly, výhody a nevýhody a dále jsou navržena doporučení, která by mohla napomoci vylepšení zavedeného vzdělávacího systému.
Didaktická analýza učiva o mzdách 1. koncentrického okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Urbášková, Kateřina ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá didaktickou analýzou učiva mezd v prvním koncentrickém okruhu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První teoretická část se zabývá zejména postavením předmětu účetnictví na obchodních akademiích, jeho uspořádáním, cíli a mezipředmětovými vztahy. Podstatná část práce je zaměřena také na vyučovací proces, a to konkrétně na vyučovací zásady, metody a organizační formy využívané při výuce účetnictví. Ve druhé části, tedy praktické, hodnotím vybranou učebnici účetnictví. Používám k tomu převážně metodu didaktické vybavenosti učebnice Jana Průchy. Dále předkládám vlastní návrh na didaktické zpracování učiva mezd, jenž zároveň obohacuji o písemný test, který jsem vytvořila.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 FIŠEROVÁ, Michaela
1 FIŠEROVÁ, Miroslava
2 FIŠEROVÁ, Monika
3 Fišerová, Magdaléna
1 Fišerová, Marcela
2 Fišerová, Marie,
9 Fišerová, Markéta
1 Fišerová, Martina
3 Fišerová, Melánie
8 Fišerová, Michaela
2 Fišerová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.