Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náboženská výchova a předškolní vzdělávání: Možnosti spolupráce mezi českou křesťanskou rodinou a římskokatolickou církví v rámci náboženské výchovy dětí
Holečková, Lenka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tématem práce je Náboženská výchova a předškolní vzdělávání. Podnázev práce je: Možnosti spolupráce mezi českou křesťanskou rodinou a římskokatolickou církví v rámci náboženské výchovy dětí. Cílovou skupinou práce jsou děti v předškolním věku. Jedním ze záměrů práce je jmenovat a popsat organizace, které se podílejí na rozvíjení náboženské výchovy předškolních dětí. Stejně tak je její snahou najít a popsat možné formy toho, jak může vzájemně spolupracovat rodina a římskokatolická církev v oblasti křesťanské výchovy těchto dětí. Zvláštní pozornost práce věnuje církevní mateřské škole (CMŠ) jako jedné z uváděných organizací, které přispívají k výchově dětí v křesťanském duchu. V práci je cíleně provedeno kvantitativní dotazníkové šetření, které zjišťuje zajímavé výsledky. Šetření se týká různých podmínek a aspektů spolupráce mezi rodiči dětí navštěvujících CMŠ a touto CMŠ. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh a experimentální ověření aktivizujících metod v kontextu školní úspěšnosti
Němcová, Veronika ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje návrhu aktivizujících metod při výuce časového rozlišení na obchodních akademiích. Nejprve je zde teoretická část, která se věnuje obecně předmětu Účetnictví a výzkumům a článkům se zaměřením na aktivizující metody nebo prospěch žáků. Také je zde rozbor učebnice, která se využívá při výuce účetnictví na obchodních akademiích a věcný a didaktický rozbor učiva o časovém rozlišení. Praktická část práce se skládá z předvýzkumu, který byl podkladem experimentálního ověření vybraných metod při výuce časového rozlišení na obchodní akademii.
Náboženská výchova a předškolní vzdělávání: Možnosti spolupráce mezi českou křesťanskou rodinou a římskokatolickou církví v rámci náboženské výchovy dětí
Holečková, Lenka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tématem práce je Náboženská výchova a předškolní vzdělávání. Podnázev práce je: Možnosti spolupráce mezi českou křesťanskou rodinou a římskokatolickou církví v rámci náboženské výchovy dětí. Cílovou skupinou práce jsou děti v předškolním věku. Jedním ze záměrů práce je jmenovat a popsat organizace, které se podílejí na rozvíjení náboženské výchovy předškolních dětí. Stejně tak je její snahou najít a popsat možné formy toho, jak může vzájemně spolupracovat rodina a římskokatolická církev v oblasti křesťanské výchovy těchto dětí. Zvláštní pozornost práce věnuje církevní mateřské škole (CMŠ) jako jedné z uváděných organizací, které přispívají k výchově dětí v křesťanském duchu. V práci je cíleně provedeno kvantitativní dotazníkové šetření, které zjišťuje zajímavé výsledky. Šetření se týká různých podmínek a aspektů spolupráce mezi rodiči dětí navštěvujících CMŠ a touto CMŠ. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh zpracování učiva v oblasti manažerského účetnictví pro obchodní akademie v kontextu rozvoje účetního myšlení
Stuchlíková, Gabriela ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh zpracování učiva v oblasti manažerského účetnictví v předmětu účetnictví na obchodních akademiích v ČR. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich představuje rozbor současného poznání z hlediska výzkumů ekonomického a účetního myšlení, rozbor kurikulárních dokumentů a didaktických aspektů výuky. Druhá část, praktická, se soustřeďuje na dvě části výzkumného šetření. Tato šetření se zabývají názory učitelů účetnictví na didaktickou stránku výuky a následné ověření návrhu výuky pomocí didaktických testů.
Význam sociálně komunikačních dovedností pro výslednou kvalitu ekonomického vzdělání
Holečková, Lenka ; Trnka, Jan (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Velichová, Ľudmila (oponent)
Disertační práce se zabývá sociální komunikací v ekonomickém vzdělávání se zvláštním zřetelem k současné úrovni komunikačních dovedností žáků a studentů vybraných škol a se zaměřením na aspekty a kompetence, které je třeba v těchto oblastech nejvíce rozvíjet. Práce je rozdělena do dvou částí a s nimi korespondujících dvou výzkumných problémů. Těžiště disertační práce spočívá v aplikaci rétorických a sociálně komunikačních prvků do ekonomického předmětu, kde je experimentální metodou a následným pozorováním (s pomocí hodnotících škál) posouzen vliv těchto dodaných prvků na výslednou kvalitu výstupu z ekonomického předmětu. Daný výstup probíhá formou prezentace ekonomického tématu studenty, kteří takto předávají odbornou látku ostatním studentům v kurzu. Hodnocení se zaměří na výslednou kvalitu prezentace studentů z mnoha hledisek. Další stěžejní část práce je zaměřena na rozvoj argumentačních dovedností žáků při užití aktivizujících metod výuky v ekonomickém předmětu. Je zkoumán vliv výuky prostřednictvím aktivizujících metod rozvíjejících schopnost argumentace na výsledné znalosti žáků. Ti jsou rozděleni do dvou skupin, přičemž jedna z nich je vyučována klasickým způsobem, druhá pomocí aktivizujících metod. Znalosti jsou ověřeny pomocí didaktického testu. Hlavní roli zde hrají metody rozvíjející schopnost argumentace, neboť dovednost vhodně argumentovat je pro budoucí uchazeče na trhu práce velmi významná. Významnost rozdílů mezi pretestem a posttestem v rámci skupin žáků je v obou případech vyhodnocena pomocí dvouvýběrového párového t-testu na střední hodnotu. Významnost rozdílů mezi experimentální a kontrolní skupinou pomocí Studentova t-testu. Ústřední metodologické postupy užité v práci zahrnují experiment, pozorování, škálování, dotazníkové šetření, didaktický test a jejich statistické interpretace (Shapiro-Wilkův test normality, F-test, dvouvýběrový párový t-test na střední hodnotu, Studentův t-test). Na základě výsledků výzkumu bude navrženo začlenění rétorických a sociálně komunikačních technik a rovněž vybraných aktivizujících metod do běžné výuky. Smyslem práce je poukázat na potřebu zařazení komunikačních prvků do výuky ekonomických předmětů a navrhnout možnosti, jak s komunikačními dovednostmi v těchto předmětech pracovat a účinně je u žáků a studentů rozvíjet.
Finanční gramotnost studentů na sportovně zaměřených středních školách
Belán, David ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Předmětem mé bakalářské práce je zjištění stavu finanční gramotnosti studentů sportovně zaměřených středních škol. Bakalářská práce se skládá zteoretické a empirické části. V teoretické části se zabývám integrací finanční gramotnosti do vzdělávacích programů v České republice. Popisuji pojem finanční gramotnost, jeho význam, strukturu a instituce, které ji zaštiťují. Zjišťuji výsledky průzkumů o stavu finanční gramotnosti. V empirické části analyzuji implementaci učebních plánů a vzdělávacích oblastí z rámcových vzdělávacích programů do školních vzdělávacích programů. Zkoumám aktuální stav a rozdíl finanční gramotnosti studentů třetího ročníku na dvou sportovně zaměřených gymnáziích. Zjistil jsem, že úroveň finanční gramotnosti studentů závisí na množství a úrovni vyučovaných předmětů, zaměřených na vzdělávací oblasti obsahující finanční vzdělávání.
Ocenění inovativní organizace
Klim, Michal ; Špaček, Miroslav (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Cílem práce je kvantifikovat hodnotu inovativní organizace STOMATOLOGICKÉ CENTRUM MUDr. IVO MAREK s.r.o. a jejího inovačního procesu. Ocenění jsou provedena výnosovou metodou diskontovaných cash flow ve variantě APV. Hodnota inovačního procesu je určena jako rozdíl výnosové hodnoty podniku a hypotetického podniku, který je stejný jako oceňovaný, ale je očištěn o vliv inovačního procesu. Výsledný odhad hodnoty a jeho podíl na hodnotě podniku vykazuje velký význam inovačního procesu na hodnotě podniku.
Možnosti zavedení školného na veřejných vysokých školách
Skálová, Pavla ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je problematika financování veřejného vysokého školství. Vysokoškolské vzdělání je stále více považováno za jednu z nejlepších investic. To má za důsledek sílící poptávku po něm, a to napříč celou společností. I toto je jeden z důvodů, proč je problematika financování veřejného vysokého školství předmětem častých diskuzí. Cílem práce je za pomocí dotazníkového šetření analyzovat názory vysokoškolských studentů na případné zavedení finanční spoluúčasti studentů na financování veřejných vysokých škol. Diplomová práce je členěna do dvou částí - na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část definuje český vzdělávací systém, poukazuje na jeho slabá místa a vývojové trendy, dále pak popisuje systém financování vysokého školství v členění na státní, soukromé a veřejné školy. Praktická část je realizována za účelem dosažení cíle práce a je zaměřena na empirické šetření a následnou interpretaci výsledků. Závěrem jsou shrnuty výsledky, které byly průzkumem zjištěny.
Didaktická analýza učiva o mzdách v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Čižinská, Markéta ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o mzdách ve druhém koncentrickém okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do tří částí, teoretické, výzkumné a vlastního návrhu učiva. Teoretická část se věnuje nejprve specifikům předmětu účetnictví, vzdělávacím programům a především didaktickým aspektům výuky učiva o mzdách. Ve druhé, výzkumné části pomocí dotazníků zjišťuji, jakou metodiku při výuce učiva o mzdách používají učitelé na pražských a středočeských obchodních akademiích, zda využívají metody problémového vyučování nebo zda pracují se skutečnými tiskopisy. Zajímám se také o názor žáků na používané metody učitele, jakým způsobem by zlepšili úroveň výuky či jaké didaktické metody jsou podle nich nejefektivnější. Poslední část obsahuje vlastní návrh učiva o mzdách ve 2. koncentrickém okruhu, který je doplněn výkladovými příklady, přehlednými schématy, ukázkami tiskopisů a je zakončen souvislým příkladem s prvky problémového vyučování.
Didaktická analýza zásob v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Trpáková, Sabina ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o zásobách v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Cílem práce je navrhnout didaktický rozbor učiva o zásobách. Práce se skládá ze tří částí, a to z teoretické, výzkumné a vlastního návrhu učiva. Teoretická část se věnuje nejprve výchozím předpokladům předmětu účetnictví, vzdělávacím programům a především didaktickým metodám používaných při výuce zásob. V druhé části je pozornost věnovaná vyhodnocení dotazníků určených pro vyučující na oboru Obchodní akademie. Cílem výzkumu je zjisti, jak jsou zásoby na obchodních akademiích vyučovány. Otázky se zaměřují i na to, zda jsou studenti vedeni k domýšlení dopadů hospodářských operací přímo do účetních výkazů a zda se učí o problematice IAS/IFRS. Poslední část obsahuje vlastní návrh učiva o zásobách jak v prvním koncentrickém okruhu, ta ve druhém. Vlastní výklad učiva je doplněn účetními schématy, procvičovacími příklady a ukázkami návrhů zápisu do žákovských poznámek. Kapitola je zakončena návrhem začlenění učiva o mezinárodních standardech účetního výkaznictví pro téma zásoby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Holečková, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.