Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv teploty na růst rostlin: výukové protokoly modelových pokusů
Máhrlová, Zuzana ; Albrechtová, Jana (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na tvorbu modelových úloh (formou experimentu) pro studium biologie na středních školách s tématem vlivu teploty na růst rostlin. Vybrané úlohy využívají nový didaktický přístup prostřednictvím tzv. badatelsky orientovaného vyučování. Tato výuková metoda přispívá k rozvíjení samostatného odvozování a nutí žáky přemýšlet aktivně o vyučované tématice. Práce poskytuje nezbytné teoretické zázemí k problematice, popis metod a materiálu nutného k realizaci pokusu. Práce dále popisuje postupy pro tvorbu pokusu a jeho užití v praxi středních škol a poskytuje k nim potřebné metodické pokyny a pracovní listy. Zároveň byla orientačně ověřena didaktická použitelnost experimentu i vypracovaných materiálů prostřednictvím dotazníkového šetření a kontrolního provedení modelových úloh na středních školách. Hlavním výsledkem této diplomové práce je pak moderní, kvalitní ověřená metoda výuky na středních školách o vlivu teploty na růst rostlin v souladu s moderními přístupy ke vzdělávání, které zahrnují vlastní pokusy, jejich vedení zpracování a vyvození závěrů. Vypracované didaktické materiály tak mohou sloužit pro přípravu kvalitních, badatelsky orientovaných uchazečů o studium na vysokých školách.
Vliv teploty na růst rostlin: výukové protokoly modelových pokusů
Máhrlová, Zuzana ; Albrechtová, Jana (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na tvorbu modelových úloh (formou experimentu) pro studium biologie na středních školách s tématem vlivu teploty na růst rostlin. Vybrané úlohy využívají nový didaktický přístup prostřednictvím tzv. badatelsky orientovaného vyučování. Tato výuková metoda přispívá k rozvíjení samostatného odvozování a nutí žáky přemýšlet aktivně o vyučované tématice. Práce poskytuje nezbytné teoretické zázemí k problematice, popis metod a materiálu nutného k realizaci pokusu. Práce dále popisuje postupy pro tvorbu pokusu a jeho užití v praxi středních škol a poskytuje k nim potřebné metodické pokyny a pracovní listy. Zároveň byla orientačně ověřena didaktická použitelnost experimentu i vypracovaných materiálů prostřednictvím dotazníkového šetření a kontrolního provedení modelových úloh na středních školách. Hlavním výsledkem této diplomové práce je pak moderní, kvalitní ověřená metoda výuky na středních školách o vlivu teploty na růst rostlin v souladu s moderními přístupy ke vzdělávání, které zahrnují vlastní pokusy, jejich vedení zpracování a vyvození závěrů. Vypracované didaktické materiály tak mohou sloužit pro přípravu kvalitních, badatelsky orientovaných uchazečů o studium na vysokých školách.
Vliv teploty na proces fotosyntézy a růst u C3 a C4 rostlin ve výuce biologie na školách
Máhrlová, Zuzana ; Albrechtová, Jana (vedoucí práce) ; Kutík, Jaromír (oponent)
Fotosyntéza je soubor biochemických procesů, při kterém se mění přijatá energie fotosynteticky účinného záření (PhAR) na energii chemických vazeb. K tvorbě organických sloučenin využívá jako energii pouze světelnou, dalšími zdroji jsou CO2, minerální živiny a voda. Teplo je jeden z nejdůležitějších vnějších faktorů podílející se na životním prostředí rostlin, jeho nadbytečné nebo nedostatečné množství způsobuje rostlinám stres a ovlivňuje všechny biochemické procesy. Podle způsobu fixace atmosférického CO2 můžeme rozlišit celkem tři typy fotosyntézy, C3, C4 a CAM. Rostliny typu C3 a C4 se dále liší rozmezím svých optimálních teplot, kdy rostliny C4 mají teplotní optima obecně vyšší než rostliny C3. Další rozdíly mezi těmito rostlinami spočívají v odlišné fyziologické odpovědi na měnící se klima, tedy především na zvyšující se koncentraci atmosférického CO2 a současně rostoucí teploty. Zvýšená koncentrace CO2 zvyšuje rychlost fotosyntézy u C3 rostlin, kdežto při vyšších teplotách je rychlost čisté fotosyntézy vyšší u rostlin C4. Tyto rozdílné reakce C3 a C4 rostlin na různé faktory prostředí se projevují ve změnách rychlosti čisté fotosyntézy, což v důsledku ovlivňuje i růst, tvorbu biomasy a vývoj rostlin a v neposlední řadě samozřejmě i druhové složení porostu v přirozeném ekosystému a výnos...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.