Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsob vnímání nového zpravodajského kanálu CNN Prima News českým publikem
Eliášová, Tereza ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje divácké recepci zpravodajské stanice CNN Prima NEWS. Cílem výzkumu je nahlédnout do diváckých vzorců a rutin, které se při sledování této stanice opakují. Teoretická část práce definuje hlavní studie k tématu s odkazem na odborníky a dále pak představuje stanici CNN Prima NEWS společně s daty sledovanosti. Další část práce se pak věnuje metodice, která byla pro sběr a analýzu dat v tomto výzkumu využita. Výsledky práce získává za pomoci nejen dat sledovanosti, ale také dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů s vybraným vzorkem respondentů, kteří stanici sledují. Tento výzkum s respondenty probíhal na jaře 2022. Data nasbíraná během výzkumu jsou následně analyzována a kategorizována tak, aby se práce co nejlépe přiblížila svému cíli. Vznikla z nich řada zjištění, díky kterým lze lépe porozumět tomu, jak český divák stanici CNN Prima NEWS vnímá. Součástí práce jsou rovněž přílohy s výsledky dotazníkového šetření a přepisy polostrukturovaných rozhovorů.
Vliv kojení a raného způsobu krmení na vývoj artikulačních obtíží
Businská, Markéta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je na speciálně-pedagogické téma se zaměřením na oblast logopedie. Ve své teoretické části shrnuje poznatky z problematiky vývoje řeči u dětí v raném věku a věku předškolním, zaměřuje se také na souvislost mezi kojením a jinými způsoby krmení v raném věku, vývoj orofaciální soustavy a vývoj artikulace jednotlivých hlásek. V praktické části je uveden výzkum kvalitativní povahy. Obsahuje informace z rozhovorů s matkami dětí, které mají diagnostikovanou dyslalii. Na základě zakotvené teorie byly zpracovány získané informace a vytvořeny závěry výzkumu. Klíčová slova dyslalie, orofaciální soustava, kojení, krmení, vývoj řeči, dudlík, zakotvená teorie
Konstrukce postav seriálu Velmi křehké vztahy na základě jejich majetkových poměrů a společenské třídy
Svobodová, Zuzana ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce postav v seriálu Velmi křehké vztahy na základě jejich majetkových poměrů a společenské třídy" navazuje na odborné publikace vzniklé na půdě Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze, které mapují to, jak české polistopadové televizní seriály zobrazují tematiku majetku a bohatství. Teoretickou část práce tvoří poznatky ze dvou společenskovědních odvětví, a to sociologie a mediálních studií, jejichž východiska se následně střetávají ve výzkumné části této práce. Předmětem výzkumné části práce jsou epizody třetí řady seriálu Velmi křehké vztahy, které vysílala televizní stanice Prima mezi roky 2008 a 2009. K tomuto výzkumnému vzorku bylo přistoupeno kvalitativní výzkumnou technikou, konkrétně metodou zakotvené teorie. Práce se zaměřuje zejména na to, jak třídní příslušnost a majetkové poměry postav determinují jejich charakter. Pozornost je věnována také výčtu společenských tříd, které se v seriálu objevují, a nastíněny jsou oblasti společenského života, v nichž je umožněna sociální mobilita. Výzkumná číst diplomové práce se věnuje také tomu, jaká povolání jsou v seriálu nejhojněji zastoupena a jak jsou postavy zobrazovány při práci. Prostor je vyhrazen i tematice bohatství a způsobům, jimiž postavy seriálu Velmi křehké vztahy svůj majetek nabývají.
Časopis Revolver Revue jako společenský fenomén a jeho vývoj
Geisler, Michal ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Revolver Revue je kulturní časopis založený v roce 1985. Vznikl v rámci prostředí subkultury českého undergroundu, zpočátku vycházel ilegálně jako samizdat a byl jednou z aktivit alternativní kultury tehdejšího komunistického Československa. Po transformaci společenských poměrů v zemi se stal součástí oficiálního kulturního provozu a vychází dodnes. Následující text představuje pohled na Revolver Revue jako na společenský fenomén. Autor se snaží postihnout jeho hlavní prvky a vývoj, přičemž identifikuje a vysvětluje hlavní změny, ale i projevy kontinuity. Ve vzájemné provázanosti si všímá úrovní konkrétních aktérů, sociální skupiny, instituce, ale i společenského, politického a historického kontextu. Ústřední částí práce je představení kvalitativního empirického výzkumu založeného na analýze pořízených rozhovorů a na studiu dokumentů. Výstup byl proveden podle východisek a některých praktických postupů metody zakotvené teorie.
Jak vedení výběrových základních škol přiděluje učitele do tříd?
Kadrnožková, Monika ; Greger, David (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent) ; Kasíková, Hana (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem, jak vedení českých výběrových základních škol přidělují učitele do tříd. Cílem práce bylo vymezit systém přidělování učitelů do tříd na školách uplatňujících diferenciaci žáků a objasnit, dle jakých kritérií se vedení škol při přidělování učitelů do tříd řídí. V teoretické části bylo vycházeno jak z domácích, tak ze zahraničních zdrojů zabývajících se pojmem diferenciace žáků v základním vzdělávání a volbou přidělování učitelů do tříd. Diferenciace žáků byla představena jak z hlediska pozitivních dopadů efektivního vzdělávání podobně schopných žáků, tak z pozice názoru, že prostřednictvím diferenciace je podporováno nerovné rozřazování žáků do tříd a následné získávání učitelů uplatňujících odlišné nároky a kurikulum. Dále byl představen model diferenciace žáků, modely přidělování učitelů do tříd a uveden teoretický model znalostí učitele, který byl dále využit v empirické části při stanovení kritérií přidělování učitelů do tříd. Cílem empirické části bylo popsat reálný způsob přidělování učitelů do tříd vedením v pěti záměrně vybraných školách a objasnit jej v kontextu vnímání samotných učitelů. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie vícepřípadová studie a zakotvená studie. Sběr dat tvořila obsahová analýza školní dokumentace,...
Způsoby získávání tabuizovaných informací o drogách narkomany v Československu
Poštolková, Lucie ; Mucha, Ivan (vedoucí práce) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá přenosem informací o tvrdých drogách, které byly zamlčovány společenským systémem v 70. a 80. letech 20. století z pohledů uživatelů drog. Zaměřujeme se na problematiku informačních zdrojů a kanálů prostřednictvím sociálního systému a systémové teorie Niklase Luhmanna. Pomocí zakotvené teorie analyzujeme informační prostředí, které ovlivňovalo drogovou subkulturu. Zdrojem dat je 35 rozhovorů s pamětníky, kteří aktivně užívali tvrdé drogy před rokem 1989. Cílem diplomové práce je ucelený pohled na fungování drogové subkultury, přenos tabuizovaných informací ve společnosti 70. a 80. let. 20. století pomocí teorie sociálního kapitálu a sociálních systémů.
Východiska budování a uplatňování autority v edukaci z pohledu studentů učitelství v mezinárodním kontextu
Šaroch, Jaroslav ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Dvořáček, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá východisky budování a uplatňování autority v edukaci pohledem studentů učitelství v mezinárodním kontextu. Práce je dělena do šesti kapitol, z nichž první tři představují její teoretický základ. V první kapitole je vymezen pojem autorita obecně i z hlediska výchovy a vzdělávání, po čemž následuje členění autority a její kategorizace doplněné o přehled dilemat, které může v edukaci způsobovat. Druhá kapitola mapuje vnitřní a vnější determinanty budování a uplatňování autority v edukaci, tj. zabývá se problematikou vlivu osobnosti a kompetencí učitele, žákem, jejich vzájemnou interakcí, pedagogickými dokumenty a kulturně-společenskými faktory. Teoretickou část uzavírá přehledová studie dosavadního výzkumu problematiky. Ve čtvrté kapitole je vyjádřena výzkumná otázka a je charakterizována výchozí metodologie výzkumu, kterou se stala zakotvená teorie. Dále je popsán výzkumný plán a jednotlivé použité metody kvalitativního a kvantitativního sběru dat, včetně slovních asociací, nedokončených vět, myšlenkového mapování, esejů, focus group a upraveného dotazníku QTI. Tato kapitola rovněž pojednává o výzkumných souborech, které zahrnovaly české, finské a estonské studenty učitelství v magisterských studijních programech a české studenty v bakalářském studijním programu. Pátá...
Fenomén a výzkum módních blogů
Souralová, Ivona ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce Fenomén a výzkum módních blogů pojednává o relativně novém fenoménu osobních blogů se zaměřením na módu a styl. Představuje módní blogy v celé jejich komplexnosti včetně definice, kategorizace, vzniku a vývoje. Ve druhé části deskriptivním způsobem srovnává módní blogy s tematicky spřízněnými módními magazíny a to z několika různých hledisek: formálních znaků, organizace práce, textových, obrazových a grafických prvků, publika, reklamního využití prostoupení PR a reprezentace reality. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum módních blogů - metodou skupinového interview s módními blogery a následně analytickou metodou zakotvené teorie zkoumá jednotlivé vztahy, zejména kauzální, které fungují v rámci zkoumaného fenoménu. Jejich prostřednictvím odhaluje další aspekty módního blogování jakými jsou například motivace, obavy, potřeby, sny a ambice blogerů. Cílem práce je zodpovědět otázku, jak se módní blogy se svou osobitou a autorskou prezentací módy vymezují vůči módním magazínům a navrhnout základní teorii fungování tohoto dosud nepříliš prozkoumaného média.
Dítě a kůň : využití metody AAA pro podporu osobnosti
Jiráková, Vladana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalářské práce vymezuje uplatnění metody AAA (Animal Assisted Activities) v animoterapii a její použití v rámci hiporehabilitace. Stručně seznamuje s metodikou a klientelou aktivit s využitím koní (AVK) a představuje možný přínos humánně- animálních interakcí pro rozvoj osobnosti dítěte. Dále jsou zde stručně představeny rizikové faktory doprovázející vývoj dítěte. Praktická část předkládá výsledky kvalitativního výzkumu zpracovaného na vzorku dětí navštěvujících soukromou jezdeckou stáj. Výzkum byl uskutečněn na základě zápisků z pozorování a rozhovorů s členy stáje pomocí zakotvené teorie a snaží se objasnit, jakým způsobem dochází při kontaktu s koněm k vývoji psychických a fyzických dovedností dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.