Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Koučování a jeho působení na výkon obchodních reprezentantů
Fabianová, Ivana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Diplomová práce je věnována analýze psychologického koučování jako metody podporující využívání lidského potenciálu, zvyšování výkonnosti a profesního rozvoje zaměstnanců. Teoretická část poskytuje vymezení pojmu koučování. Zabývá se principy a technikami koučování, vnímáním reality, hledáním řešení a stanovováním a dosahováním cílů. Pojednává o lidském potenciálu jako souboru dispozic a předpokladů k výkonu člověka, a jeho využívání. Popisuje možnosti zvyšování výkonnosti a životní spokojenosti pomocí koučinku. Práce představuje také přehled psychologických přístupů v koučování a jejich vymezení od ostatních způsobů práce s klientem. Druhou část práce tvoří kvantitativní výzkum, v rámci kterého byly analyzované výsledky obchodních reprezentantů, kteří během své práce prošli koučováním. Měřeny byly jejich obchodní výsledky před koučováním a po jeho ukončení. Na základě výsledků výzkumné části diplomové práce byl prokázán statisticky významný rozdíl (p< .001) mezi výkonem obchodních konzultantů před koučováním a ve třech dalších měřeních po koučování. Klíčová slova Koučování, sebekoučování, cíle, principy koučování, efektivita, obchodní konzultant, výkon, potenciál.
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol
Berková, Pavla ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem "Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol". Cílem práce je identifikovat a analyzovat vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků mateřských škol v rámci jejich dalšího vzdělávání a navrhnout koncept dalšího vzdělávání pedagogických zaměstnanců dané organizace. Teoretická část seznamuje se základními pojmy a popisuje systémové vzdělávání, formy a metody rozvoje vzdělávání pracovníků vybrané organizace. V práci je popsán význam celoživotního vzdělávání v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, dále pak pojem, kdo je pedagogický pracovník, co je vzdělávání a učení, lidské zdroje a jejich řízení. Práce představuje formální, neformální a informální vzdělávání dospělých. Mimo jiné popisuje legislativní rámec dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část navazuje na teoretickou část a z ní vychází výzkumné šetření, pro které bylo využito formy anonymního dotazníku. Na základě výzkumných otázek a pomocných podotázek v dotazníku byl splněn cíl výzkumného šetření, kterým je zjistit a popsat, jakým způsobem vzdělávací aktivity pedagogů přispívají k rozšíření znalostí a vědomostí využitelné ve vzdělávacím procesu. Dále pak, zda tyto vzdělávací aktivity podporují profesní rozvoj pedagogů v rámci jejich...
Studijní kouč jako součást školního poradenského pracoviště
Marešová, Tereza ; High, Radka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím metod koučinku ve školství, konkrétně pozicí studijního kouče a možnostmi jeho působení v rámci školního poradenského pracoviště. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vymezuje činnost jednotlivých členů školního poradenského pracoviště a zakotvení těchto pracovních pozic v legislativě spolu s požadovanou kvalifikací a vzděláním. Zmiňuje též koučink, jeho možné definice a jemu blízké pojmy, zároveň nastiňuje, jaká je pozice koučinku ve školství u nás i v zahraničí. Praktická část se zaměřuje na vlastní výzkum, který probíhal na soukromém jazykovém gymnáziu v Praze po dobu jednoho školního roku. Nejprve uvádí charakteristiku školy, jež je doplněna kvantitativní analýzou a přibližuje složení školního poradenského pracoviště na této konkrétní škole, zastoupení žáků v jednotlivých ročnících a další rysy. Dále práce nastiňuje činnost studijního kouče, zejména průběh konzultací, využívané metody a nástroje. Zároveň v rámci případových studií podrobně popisuje konkrétní případy tří žáků, kteří využili možnosti konzultací se studijním koučem, jejich výchozí stav, průběh intervence a dosažené výsledky. Součástí práce je také sebereflexe autorky a její činností, z níž vyplynuly výzkumné otázky. Ty se dotýkají nejen samotné činnosti studijního kouče, ale i jeho...
Využití koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích
Matějková, Markéta ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Vzdělání se stává stále důležitější vzhledem k častým a rychlým změnám, rozvoji technologií, novým postupům nebo globalizaci. To se týká nejen jednotlivců, ale také organizací, které potřebují mít v této dynamické době kvalifikované zaměstnance, kteří budou schopni na změny reagovat a přizpůsobovat se novým podmínkám. Při vzdělávání zaměstnanců je zapotřebí volit vhodné metody vzdělávání, aby byl celý proces efektivní. Tato práce se zabývá metodou koučování a jejím cílem je zhodnotit možnost využívání koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích. V teoretické části byla použita metoda obsahové analýzy a komparace, v empirické části proběhl sběr dat pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných a nestrukturovaných rozhovorů. Průzkum, jehož cílem bylo identifikovat přínosy této metody a odhalit její případné překážky, byl proveden mezi zaměstnanci obchodních organizací a mezi personalisty nebo manažery, kteří mají zkušenosti s koučováním. Informace byly rovněž získány od profesionálního kouče, který se zabývá koučováním v organizacích. Výsledky průzkumu ukázaly, že koučování je možné považovat za vhodnou metodou pro vzdělávání zaměstnanců. Hlavním přínosem pro zaměstnance je zlepšení schopností v mnoha oblastech a nalezení vlastních zdrojů pro řešení problémů. Pro organizaci je to...
Interní koučink
Chloubová, Šimona ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Předložená práce se zabývá programy interního koučinku v organizacích. Na základě teorie metody koučinku a modelů koučinku rozebírá jeho formy a popisuje proces koučovacího rozhovoru. Vymezuje koučování oproti psychoterapii a mluví o mluví o roli kouče a požadavcích na jeho odbornost v oblasti metodiky. Práce popisuje programy interního koučinku obecně a na konkrétních případech z praxe. Zabývá se důvody zavádění a výhodami interního koučinku oproti koučinku externímu. Součástí je i model programu interního koučinku pro advokátní kancelář, který ukazuje možné propojení interního koučinku s firemními procesy a s konceptem klíčových kompetencí organizace. Práce nesleduje pouze současné modely interního koučinku, ale hodnotí je a stanovuje možný potenciál rozvoje programů interního koučinku v organizacích.
Uplatnění koučování při řízení pracovního výkonu v praxi základních škol Královéhradeckého kraje
Jezdinská, Daniela ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce se zabývá koučováním jako nezbytnou a důležitou aktivitou řízení, která je využívána k rozvíjení znalostí, dovedností, schopností a tím i pracovního výkonu lidí. Teoretická část shrnuje poznatky z odborné literatury zabývající se metodou koučování, věnuje se řízení pracovního výkonu v organizacích a definuje současný stav obou těchto manažerských aktivit v oblasti řízení škol. Praktická část přináší výsledky výzkumného šetření pomocí dotazníků a řízených rozhovorů. KLÍČOVÁSLOVA koučování, pracovní výkon, řízení pracovního výkonu, rozvoj potenciálu, manažer
Koučování ve firemním prostředí
Grusová, Anna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Předložená práce popisuje vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, definuje metodu koučování, vymezuje jeho nezbytné součásti - kladení otázek, stanovení cílů, vnímání reality, ve které se koučovaný nachází, stanovení alternativních cest k cíli, výběr jedné z těchto cest, akční plán, zpětnou vazbu. Odvolává se na relevantní poznatky z odborné literatury. Předložená práce dále odlišuje koučování od jiných metod: především od mentoringu, terapie a poradenství. Popisuje jednotlivé směry v koučování, například jmenujme koučování vycházející ze sportovního prostředí a koučování inspirované jednotlivými psychologickými přístupy. Práce dále podrobněji popisuje dva vybrané přístupy, srovnává jejich shodné prvky a použitelnost ve firemním prostředí. Poslední kapitola je věnována možnostem uplatnění koučování jako metody rozvoje a přístupu k řízení zaměstnanců v prostředí organizace. Klíčová slova: koučování, rozvoj zaměstnanců

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.