Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje žen s hraniční poruchou osobnosti k jinakosti
Muchová, Aneta ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Doubková, Nikola (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje postojům žen s hraniční poruchou osobnosti k jinakosti. Cílem práce bylo prozkoumat vztah mezi různými osobnostními charakteristikami pěti žen s diagnostikovanou hraniční poruchou osobnosti a jejich postoji k sobě a představitelům jinakosti. Pro tyto účely bylo využito polostrukturovaného rozhovoru o funkčních schopnostech osobnosti (STiP-5.1) hodnotícího osobnostní fungování v osobní i interpersonální oblasti a metody experience sampling (ESM), prostřednictvím které respondentky po dobu 30 dní zaznamenávaly intenzitu emocí pociťovaných k sobě a různým představitelům jinakosti. Data byla zpracována kvalitativně do pěti případových studií. Výsledky poukázaly na výraznou intraindividuální variabilitu emocí k sobě i představitelům jinakosti. Metody by mohly nalézt uplatnění v oblasti léčebného procesu a terapie, kdy by zhodnocení osobnostního fungování mohlo přispět k celkovému aktuálnímu obrazu pacienta a pomocí ESM by bylo možné sledovat proměnlivost jeho psychických vztahů v reakci na určité události v životě. KLÍČOVÁ SLOVA hraniční porucha osobnosti, jinakost, STiP-5.1, metoda experience sampling
Postoje žáků základních škol k osobám se zdravotním postižením
Lansdorf, Marek ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce pojednává o postojích žáků 4. a 5. ročníků k osobám se zdravotním postižením. Konkrétně se zabývá vlivem manifestní jinakosti na kultivaci žákovských postojů k problematice. V práci jsou vymezeny projevy a jinakost u vybraných typů zdravotního postižení. V souvislosti s utvářením žákovských postojů jsou shrnuty poznatky z psychosociálního vývoje žáků v období pozdního středního dětství. Práce také prezentuje osobnost třídního učitele z pohledu profesních kompetencí učitele. Záměrem práce bylo zjistit, jaké jsou postoje žáků 4. a 5. ročníků základních škol k lidem se zdravotním postižením a zda může vyučovací proces postoje modifikovat. Pomocí výzkumného šetření, kterého se účastnilo 455 žáků z náhodně vybraných základních škol v Praze, bylo zjištěno, že polovina z nich má potíže s přijímáním jinakosti osob se zdravotním postižením. Nejméně přijímanou skupinou jsou lidé s mentálním postižením. Zároveň práce prezentuje zjištěné vztahy mezi pozitivními postoji žáků a sociální blízkostí lidí se zdravotním postižením, dále vztahem mezi neznalostí žáků problematiky, nízkou informovaností a současně nižší sociální blízkostí, a následně vztahem mezi manifestní jinakostí, vyvolávanými pocity a obavami z dané osoby. Práce v závěru představuje návrh edukačního programu pro žáky 4. a 5. ročníků...
Imaginace jinakosti a přehlídky lidských "kuriozit" v Praze v 19. a 20. století
Herza, Filip ; Storchová, Lucie (vedoucí práce) ; Hanulík, Vladan (oponent) ; Sokolová, Věra (oponent)
Práce se zabývá tradicí vystavování lidských "kuriozit" v Praze a českých zemích v širším kontextu moderních diskurzů ne/způsobilosti a představ o kolektivním těle českého národa. Pražské přehlídky "liliputánů", "obrů", "siamských dvojčat" a dalších "abnormit" jsou zde zasazeny do širšího rámce vývoje zábavní kultury v Evropě od počátku 19. století. Těžiště práce spadá do období přelomu 19. a 20. století, do období rozvoje mezinárodního zábavního průmyslu na jedné straně a expertního vědění o ab/normálním na straně druhé. Jak tvrdím, přehlídky "kuriozit" čerpaly svou popularitu především ze schopnosti artikulovat určité obavy a touhy, spojené jak s vtělenou existencí jednotlivých návštěvníků, tak s jejich představami o tělech společenských, především s imaginacemi kolektivního těla českého národa. Ve čtyřech případových studiích ukazuji, jak performance "kuriozních" těl propojovaly dobové imaginace o etnických, genderových a třídních diferencích a umožňovaly tak v různých historických kontextech reprodukovat představy o společenském řádu a mocenských hierarchiích, které se odrážely rovněž v představě kolektivního těla národa.
Obraz ženy ve filosofické reflexi
Janatová, Kristýna ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Téma této diplomové práce je "Obraz ženy ve filosofické reflexi". Práce se zabývá fenoménem ženství. Pojednává o pozici ženy nejen ve světě, ale i v jejím vlastním těle. Práce řeší problematiku vztahu ženy a muže. Je zde kladen důraz na stejnost a jinakost v sebepojetí a v myšlení obou pohlaví. Cílem není boj o to, které pohlaví je lepší, ale rovnost obou pohlaví co do práv a povinností. Práce se věnuje osmi základním oblastem. První kapitola pojednává o ženě a psychické i fyzické formě lásky. Dále je pozornost věnovaná ženě a manželství, přičemž je pozornost zaměřena na žádost o ruku, svatební obřad a rozvod. Kapitola o ženě a rodině má mnoho styčných bodů s kapitolou o ženě a práci, pozornost je zaměřena na tradiční rozdělení rolí a dělbu práce v domácnosti i mimo domov. Kapitola o ženě a feminismu mapuje požadavky toho myšlenkového směru. Kapitola "Ženy ženám" poukazuje na skutečnost, že ne vždy jsou ženy podporou sobě navzájem. Kapitola o ženě a poznání analyzuje možnosti a podmínky poznání ženy. Poslední kapitola soustředí pozornost na vztah ženy k vlastnímu tělu a hodnotí dopad dnešní doby na dojem o sobě samém. Práce je zasazena do současnosti, je inspirovaná především autory a filosofy 20. a 21. století. Klíčová slova: žena, muž, pohlaví, reflexe, identita, sexualita, svoboda, stejnost, jinakost
Přenesené stigma jinakosti v etnicky smíšených partnerstvích v České republice
Weinbergerová, Lenka ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Moje diplomová práce zkoumá na základě intersekcionálního přístupu konstrukci "jinakosti" v rámci etnicky "smíšených partnerství" a to, jak se tato konstrukce v rámci smíšeného partnerství projevuje a jak ovlivňuje identifikaci "českých" žen v rámci partnerství. Dále zkoumám, jak "jinakost" partnera ovlivňuje pozici žen v rámci české společnosti. V rámci práce pracuji s konceptem přeneseného stigmatu, jelikož etnická "jinakost" není založena na základě horizontálních rozdílů, ale obsahuje také kategorizační a hodnotící aspekty, na jejichž základě může být smíšené partnerství situované na v rámci různých pozic zne/výhodnění. Pro svůj kvalitativní výzkum jsem si zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů s partnerkami, které se narodili a žijí na území České republiky a jsou nebo byly v etnicky smíšeném partnerství. Klíčová slova: smíšené partnerství, stigma, jinakost, etnicita, rasa, intersectionalita
Kidnapping Otherness. Tourism, Imaginaries and Rumor in Eastern Indonesia
Kábová, Adriana ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Vrhel, František (oponent) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Předkládaná disertační práce je založena na výzkumu procesů odlišování (Calhoun, 1994; Cerulo, 1997) turistů a obyvatel západní Sumby ve východní Indonésii. Imaginaries (Castoriadis, 1987; Strauss, 2006; Lacan, 1977; Anderson, 1991; Salazar, 2012), ustálená sdílená kognitivní schémata, Sumbanů o cizincích, vycházejí i ze současných mýtů, jejichž původ, šíření, procesy vybrušování i důsledky budou analyzovány v této práci. Případová studie ukazuje, jak jsou různé mentální modely o jinakosti vytvářeny, posilovány, jakým způsobem se střetávají a k jakým cílům mohou být využívány. Práce se soustředí také na vliv těchto schémat na jednání a zkoumá příčiny komunikačních nesouladů na západní Sumbě.
Jihoafrická republika očima cestovatelských pořadů České televize
Dufalová, Tereza ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na cestovatelské pořady odvysílané Českou televizí, které se ve svém mediálním obsahu věnují Jihoafrické republice. Klíčovým je způsob, jakým tyto dokumenty zobrazují a prezentují divákům tuto exotickou destinaci jako turistický cíl a zda zasazují předkládané informace do širšího kontextu přetrvávajících sociálních a politických problémů dané země. Pro rozbor předem vybraného vzorku 13 epizod cestovatelských pořadů byla zvolena Sémiotická analýza, která umožnila zachytit poměrně velké množství informací pocházejících nejen z obrazového materiálu, ale také doprovodného komentáře jednotlivých epizod. Během prvního stupně analýzy došlo k podrobnému popisu každé zkoumané jednotky, na který v druhé fázi navazovalo přiřazování konotativních významů jednotlivých zachycených prvků. Výstupem analýzy pak bylo vytvoření několika kategorií, ve kterých je porovnán například přístup konkrétních pořadů k práci se stereotypy, uměleckému zpracování epizod včetně osobnosti vypravěče/průvodce dokumentem, parasociální interakci, do jaké míry je užíváno etnocentrismu, či interní hypertextuality. Práce dochází mimo jiné k závěru, že ačkoli je patrná snaha tvůrců dokumentu nastínit publiku určitý poměr tradičního i moderního způsobu života, ke kterému neodmyslitelně patří i dlouhodobá nestabilita...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.