Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Válečné konflikty v současném umění
Weinbergerová, Lenka ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Kukurová, Lenka (oponent)
RÉSUMÉ Tato práce se zabývá především zobrazením války v současném umění mezinárodními umělci jako je například Nancy Spero, Mary Kelly, Jenny Holzer, Alfredo Jaar, Fernando Botero a další. Práce se soustřeďuji na neoficiální umění - protiválečné. První část se snaží vykreslit jakousi vývojovou linii zobrazování války jako protestu nebo jako dokumentu určité události od 1. poloviny 17. století až do 1. polovinu 20. století. Prvními náznaky jiného pohledu na zobrazení války, než jako na oficiální malby, v kterých jsou válečné výjevy podány jako nástroj oslavy a propagandy svrchovanosti moci, můžeme nalézt v souboru rytin Útrapy války z roku 1633 od Jacquese Callota, od které je dále sledován vývoj neoficiálního umění přes zachycení lidských krutostí v rytinách Hrůzy války od Francisca Goyi, dokumentární práce Maneta během Francouzsko-pruské války, díla Otty Dixe a George Grozse až po nejznámnější protiválečné dílo Guernica od Pabla Picassa. Druhá část je věnovaná uměleckému ztvárnění války ve Vietnamu v dílech Nancy Spero a jejího manžela Leona Goluba, a umělcům, kteří se seskupily do protestním hnutích ve Spojených státech americký, aby skrze svá díla vyjádřili nesouhlas s válkou. Věnována je zde pozornost dvěma důležitým protiválečným akcím, a to The artists'tower of protest a Moratorium. Další část se...
Přenesené stigma jinakosti v etnicky smíšených partnerstvích v České republice
Weinbergerová, Lenka ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Moje diplomová práce zkoumá na základě intersekcionálního přístupu konstrukci "jinakosti" v rámci etnicky "smíšených partnerství" a to, jak se tato konstrukce v rámci smíšeného partnerství projevuje a jak ovlivňuje identifikaci "českých" žen v rámci partnerství. Dále zkoumám, jak "jinakost" partnera ovlivňuje pozici žen v rámci české společnosti. V rámci práce pracuji s konceptem přeneseného stigmatu, jelikož etnická "jinakost" není založena na základě horizontálních rozdílů, ale obsahuje také kategorizační a hodnotící aspekty, na jejichž základě může být smíšené partnerství situované na v rámci různých pozic zne/výhodnění. Pro svůj kvalitativní výzkum jsem si zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů s partnerkami, které se narodili a žijí na území České republiky a jsou nebo byly v etnicky smíšeném partnerství. Klíčová slova: smíšené partnerství, stigma, jinakost, etnicita, rasa, intersectionalita
Přenesené stigma jinakosti v etnicky smíšených partnerstvích v České republice
Weinbergerová, Lenka ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Moje diplomová práce zkoumá na základě intersekcionálního přístupu konstrukci "jinakosti" v rámci etnicky "smíšených partnerství" a to, jak se tato konstrukce v rámci smíšeného partnerství projevuje a jak ovlivňuje identifikaci "českých" žen v rámci partnerství. Dále zkoumám, jak "jinakost" partnera ovlivňuje pozici žen v rámci české společnosti. V rámci práce pracuji s konceptem přeneseného stigmatu, jelikož etnická "jinakost" není založena na základě horizontálních rozdílů, ale obsahuje také kategorizační a hodnotící aspekty, na jejichž základě může být smíšené partnerství situované na v rámci různých pozic zne/výhodnění. Pro svůj kvalitativní výzkum jsem si zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů s partnerkami, které se narodili a žijí na území České republiky a jsou nebo byly v etnicky smíšeném partnerství. Klíčová slova: smíšené partnerství, stigma, jinakost, etnicita, rasa, intersectionalita
Válečné konflikty v současném umění
Weinbergerová, Lenka ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Kukurová, Lenka (oponent)
RÉSUMÉ Tato práce se zabývá především zobrazením války v současném umění mezinárodními umělci jako je například Nancy Spero, Mary Kelly, Jenny Holzer, Alfredo Jaar, Fernando Botero a další. Práce se soustřeďuji na neoficiální umění - protiválečné. První část se snaží vykreslit jakousi vývojovou linii zobrazování války jako protestu nebo jako dokumentu určité události od 1. poloviny 17. století až do 1. polovinu 20. století. Prvními náznaky jiného pohledu na zobrazení války, než jako na oficiální malby, v kterých jsou válečné výjevy podány jako nástroj oslavy a propagandy svrchovanosti moci, můžeme nalézt v souboru rytin Útrapy války z roku 1633 od Jacquese Callota, od které je dále sledován vývoj neoficiálního umění přes zachycení lidských krutostí v rytinách Hrůzy války od Francisca Goyi, dokumentární práce Maneta během Francouzsko-pruské války, díla Otty Dixe a George Grozse až po nejznámnější protiválečné dílo Guernica od Pabla Picassa. Druhá část je věnovaná uměleckému ztvárnění války ve Vietnamu v dílech Nancy Spero a jejího manžela Leona Goluba, a umělcům, kteří se seskupily do protestním hnutích ve Spojených státech americký, aby skrze svá díla vyjádřili nesouhlas s válkou. Věnována je zde pozornost dvěma důležitým protiválečným akcím, a to The artists'tower of protest a Moratorium. Další část se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.