Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz Gabriely Koukalové v tištěných médiích v období leden 2017 - červen 2019
Sedláčková, Adéla ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou mediálního obrazu Gabriely Koukalové ve vybraných tištěných médiích v období leden 2017 - červen 2019. Tento časový úsek byl určen z důvodů změn pole působnosti Gabriely Koukalové, neboť začátkem roku 2017 byla úspěšnou sportovkyní, jež sbírala četná ocenění ze světových soutěží, avšak od podzimu roku 2017 přestala závodit a kvůli kontroverzní biografii, kterou vydala v roce 2018 se nadále vrcholovému sportu nevěnovala a v roce 2019 oznámila ukončení sportovní kariéry. Cílem práce je zjistit, jak se Koukalové mediální obraz vyvíjel a čím se lišil v době kdy byla vrcholovou biatlonistkou od doby, kdy sportovat přestala. V teoretické části je uvedena role médií ve společnosti a teoretické vymezení konstrukce mediálního obrazu. V této části je obsažen i mediasport, a mediální zobrazování biatlonu a žen ve sportu. Metodologická část práce popisuje zvolený postup analýzy a způsob zaznamenávání dat. Analytická část práce se věnuje interpretaci získaných výsledků.
Mýtus dokonalého biatlonového týmu a jeho konec
Šulejová, Markéta ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na způsob, kterým média informovala o českém biatlonovém týmu v období jeho největších úspěchů, a to mezi lety 2012 a 2018. V souvislosti s tím se věnuje tomu, jak často média prezentovala vztahy, náladu a spolupráci v národním celku jako dokonalé, a pomohla tím vytvořit představu ideálního týmu. Cílem diplomové práce je zodpovědět výzkumnou otázku: Jak byl médii, biatlonisty a realizačním týmem konstruován mýtus ideálního biatlonového týmu? Na tuto otázku odpovídá diplomová práce prostřednictvím analýzy článků zaměřených na biatlon, které byly publikovány v letech 2012-2018 ve čtyřech sportovních denících, a to iSport.cz, sport.cz, sport.aktualne.cz a sport.iDNES.cz. K analýze využívá kvalitativní obsahovou analýzu rozšířenou o jazykovou analýzu diskurzu. Analýza jednotlivých článků je provedena na základě teoretických východisek, která se věnují mediální reprezentaci reality, mediální logice, mýtu, hrdinství, mýtu ve sportu a diskurzu. Výsledky analýzy popisují způsob a prostředky, jejichž prostřednictvím aktéři napomáhali konstrukci mýtu o dokonale fungujícím biatlonovém týmu. Využívané způsoby i s příklady jsou uvedené v závěru diplomové práce.
Komparativní analýza jazykových prostředků komentátorů biatlonu České televize a Eurosportu v sezóně 2018/2019
Tinková, Alexandra ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Práce si dává za cíl zanalyzovat jazykové prostředky komentátorů biatlonu na dvou televizních stanicích, ČT sport a Eurosport, srovnat je a poskytnout náhled na lexikální stránku českého sportovního komentáře. Autorka se nejdříve zabývá rozvrstvením českého jazyka, teorií sportovní žurnalistiky a mluveného projevu. Dále vymezuje kategorie nejčastěji používaných jazykových prostředků v biatlonovém komentáři a stručně charakterizuje sportovní odvětví biatlon. Poznatky získané v teoretické části práce následně aplikuje při analýze konkrétního komentáře na obou televizních stanicích. V ní se se autorka práce věnuje především rozborem předem zvolených nejčastěji používaných jazykových prostředků a jejich demonstraci. Vzhledem k charakteru práce jakožto komparativní analýzy se autorka na závěr zabývá srovnáním jazykové stránky komentářů na obou dvou stanicích a okrajově srovnává i obsahovou a zvukovou stránku a celkový dojem z komentáře.
Výzkum image vybraných českých biatlonistů a biatlonistek
Šustrová, Tereza ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Výzkum image vybraných českých biatlonistů a biatlonistek Cíle: Hlavním cílem této práce je na základě marketingového výzkumu provést analýzu a vyhodnotit image vybraných českých biatlonistů a biatlonistek pomocí dotazníkového šetření mezi dostupným vzorkem široké veřejnosti v období před mistrovstvím světa a po něm a následné porovnání výsledků. Metody: V práci je využita kvantitativní metoda elektronického dotazování. Dotazník byl sestaven na základě škály image značky sportovce, která byla přeložena pomocí metody upraveného doslovného překladu. Sběr dat proběhl ve dvou fázích v březnu, před a po skončení Mistrovství světa v biatlonu 2019. K vyhodnocení byly použity statistické metody a k porovnání výsledků metoda komparace. Výsledky: Výsledky ukazují, že image je velmi subjektivní a může se velmi rychle měnit. Měnit se může na základě výkonů biatlonistky či biatlonisty nebo také na základě názorů různých respondentů. Z obecného hlediska můžeme v rámci této práce konstatovat, že pomyslného nejlepšího image dosahuje Markéta Davidová. Klíčová slova: značka, image značky sportovce, biatlon, marketingový výzkum, analýza, mistrovství světa
Zastoupení atletického tréninku v kondiční přípravě v biatlonu
Bláha, Tomáš ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název: Zastoupení atletického tréninku v kondiční přípravě v biatlonu. Cíle práce: Cílem bakalářské práce je na základě nestandardizovaného dotazníkového šetření zjistit názory biatlonových trenérů na zastoupení atletického tréninku v biatlonu a zároveň prostřednictvím řízeného rozhovoru zaznamenat zkušenosti českých elitních biatlonistů týkajících se využití atletického tréninku v průběhu jejich sportovní kariéry. Metody: Výzkum byl proveden pomocí metody nestandardizovaného anonymního dotazníku vytvořeného pro biatlonové trenéry a řízeného rozhovoru, který byl jednotlivě proveden u vybraných reprezentantů české biatlonové reprezentace. Výsledky: Výsledky dotazníkového šetření poukazují na využití atletických prostředků a metod biatlonovými trenéry. Z výzkumu vyplynulo, že nejčastěji využívanými atletickými prostředky za účelem rozvoje síly u biatlonistů byla cvičení s vlastní vahou, která se vyskytují ve výpovědích všech n=16 respondentů (tzn. 100 % využití). Za zmínku také stojí cvičení s odporovými gumami (93,75 %) a cvičení s medicinbalem (93,75 %). Trenéři se také zaměřují na odrazová a odhodová cvičení. Speciální odrazová cvičení typu odrazy snožmo přes překážky a výběhy do kopce v úsecích do 150 m jsou zastoupena se shodným procentuálním zastoupením (87,50 %). Trenéři často do tréninku...
Zastoupení atletického tréninku v kondiční přípravě v biatlonu
Bláha, Tomáš ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název: Zastoupení atletického tréninku v kondiční přípravě v biatlonu. Cíle práce: Cílem bakalářské práce je na základě nestandardizovaného dotazníkového šetření zjistit názory biatlonových trenérů na zastoupení atletického tréninku v biatlonu a zároveň prostřednictvím řízeného rozhovoru zaznamenat zkušenosti českých elitních biatlonistů týkajících se využití atletického tréninku v průběhu jejich sportovní kariéry. Metody: Výzkum byl proveden pomocí metody nestandardizovaného anonymního dotazníku vytvořeného pro biatlonové trenéry a řízeného rozhovoru, který byl jednotlivě proveden u vybraných reprezentantů české biatlonové reprezentace. Výsledky: Výsledky dotazníkového šetření poukazují na využití atletických prostředků a metod biatlonovými trenéry. Z výzkumu vyplynulo, že nejčastěji využívanými atletickými prostředky za účelem rozvoje síly u biatlonistů byla cvičení s vlastní vahou, která se vyskytují ve výpovědích všech n=16 respondentů (tzn. 100 % využití). Za zmínku také stojí cvičení s odporovými gumami (93,75 %) a cvičení s medicinbalem (93,75 %). Trenéři se také zaměřují na odrazová a odhodová cvičení. Speciální odrazová cvičení typu odrazy snožmo přes překážky a výběhy do kopce v úsecích do 150 m jsou zastoupena se shodným procentuálním zastoupením (87,50 %). Trenéři často do tréninku...
Sponzoring českého biatlonu v letech 2013-2018: Případová studie Hamé
Uhlířová, Markéta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sponzoringem českého biatlonu v letech 2013-2018. V tomto období se z poměrně neznámého sportu stal celonárodní fenomén a přilákal značnou řadu nových sponzorů. V současné době patří mezi sponzory např. Viessmann, Hamé, Alpine Pro nebo Atex. Tato práce se zaměřuje i na současným trend zvyšování efektivnosti sponzoringu pomocí aktivní spolupráce se sponzorovaným subjektem v prostředí českého biatlonu. Teoretická část této práce je věnována vymezení sponzoringu a jeho fungování v oblasti sportu. Dále je představen Český svaz biatlonu jako sponzorovaný subjekt a popsána jeho spolupráce se sponzory. V praktické části je pozornost zaměřena na společnost Hamé, která je hlavním partnerem českého biatlonu od roku 2013. Právě tento partner využívá biatlon nejčastěji ke svým propagačním aktivitám. Od počátku spolupráce tak tvoří čeští biatlonisté hlavní tvář značky Hamé a objevují se v jejích několika reklamních kampaních. Propojení biatlonistů s produkty Hamé má pro cílovou skupinu symbolizovat zdravý životní styl. Součástí této práce je i kvantitativní výzkum zabývající se znalostí sponzorů českého biatlonu a vztahem respondentů ke společnosti Hamé. Výsledky výzkumu potvrzují postavení Hamé jako dominantního sponzora a reprezentují vnímání mladší věkové skupiny, na kterou svými...
Zařízení pro simulaci sportovní střelby
Poloch, Martin ; Musil, Vladislav (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout zařízení, které bude simulovat sportovní střelbu. Návrh je zaměřen na vysokou konkurenceschopnost na trhu zábavních zařízení pro širokou veřejnost, tedy zejména na nízkou cenu. Dalšími důležitými aspekty jsou bezpečnost, spolehlivost a multifunkčnost celého systému. Simulace je postavena na speciální technologii snímání laserových paprsků pomocí LED vyvinuté v autorově bakalářské práci. Systém je řízen skupinou mikrokontrolérů, jejichž chod a komunikace jsou stěžejními částmi práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.