Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 388 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevalence užívání kratomu u studentů gymnázia ve Zlínském kraji: dotazníková studie
Bačková, Marcela ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Jandáč, Tomáš (oponent)
Východiska: Kratom je psychoaktivní substance pocházející z tropického stromu Mitragyna speciosa, který pochází z jihovýchodní Asie. Dnes je již rozšířený po celém světě, a to zejména díky paradoxně bifázickým vlasnostem - stimulačním a analgetickým. V České republice není kratom nijak legislativně upraven, takže je snadno dostupný pro všechny věkové kategorie. Díky tomu je atraktivní pro populaci mladých lidí, mezi něž patří i středoškolští studenti. Cíle: Hlavním cílem bylo zjistit, jaké je prevalence užívání kratomu mezi studenty vybraného gymnázia. Dalším cílem bylo zjistit, jaké jsou nejčastější důvody pro užívání kratomu. Posledním cílem bylo zkoumat následky spojené s užíváním kratomu ve výzkumném souboru. Soubor: Výzkumný soubor byl tvořen studenty vybraného vyššího gymnázia ve Zlínském kraji. Respondenti byli ve věku 15-19 let. Jednalo se nenáhodný kriteriální výběr respondentů. Celkem se do výzkumu zapojilo 258 studentů. Téměř třetina (27,9 %) respondentů byla tvořena studenty prvních ročníku. Druhou nejpočetnější skupinou byli studenti třetích ročníků (17,8 %). Více než polovina respondentů byly ženy (55,8 %). Druhou nejpočetnější skupinu tvořili muži (42,6 %) a třetí skupinou byli zástupci blíže nespecifikovaného genderu (1,6 %). Metody: Pro získání dat byl použit kvantitativní výzkum....
Znalosti a dodržování zásad zdravého životního stylu studenty VŠ v Praze
Bošek, Jakub ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Znalosti a dodržování zásad zdravého životního stylu studenty VŠ v Praze Cíle: Analýza erudovanosti a znalosti studentů pražských vysokých škol v rámci zdravého životního stylu. Stanovení, zda tito studenti dodržují zásady zdravého životního stylu. Analýza množství prováděné pohybové aktivity těmito studenty. Určení, zda studenti monitorují svou pohybovou aktivitu chytrými zařízeními a zda více věří právě takovému zařízení nebo informacím od poradců, kteří se na sport zaměřují. Zjištění, zda jsou tito studenti motivováni svými školami k dodržování zásad zdravého životního stylu. Komparace výsledků mezi studenty jednotlivých VŠ. Metody: Analýza teoretického základu z prostudované české i zahraniční literatury zabývající se problematikou zdravého životního stylu, uvědomělostí vysokoškoláků v rámci této problematiky a snahou vysokých škol motivovat své studenty k dodržování zásad zdravého životního stylu. K expertnímu ověření výzkumných otázek jsme použili online formu ankety, která obsahovala 26 otázek. Ke zpracování výsledků jsme použili slovní komentář a grafy. Procenta, která uvádíme u výzkumných otázek, byla zjištěna expertním hodnocením. Výsledky: Z výsledků této práce jsme zjistili, že zásady zdravého životního stylu dodržují pouze 2,6 % dotázaných vysokoškoláků a 25,6 % jich žije...
Studying Changes in Mental Health among University Students Throughout an Academic Year in the Context of the Covid-19 Pandemic
Skácelíková, Eva ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Votápková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá proměnami duševního zdraví vysokoškolských studentů v průběhu akademického roku. Porozumění změnám v duševním zdraví a rozpoznání období s vyšším výskytem duševních problémů je důležité pro poskytování podpory a realizaci preventivních programů. Téma práce je také motivováno velkou zátěží, kterou duševní problémy představují, jak pro jednotlivce, tak pro celou společnost. Analyzovali jsme longitudinální data sbíraná online během pandemie COVID-19, která pokrývají období od března 2020 do října 2022 a obsahují 45 vln sběru dat. Data jsou reprezentativní pro českou populaci. Zkoumali jsme vzorek 162 studentů a 200 nestudujících ve věku 19 až 26 let. V rámci hodnocení duševního zdraví jsme se zaměřili na symptomy deprese a úzkosti, vnímaný stres a pocity spokojenosti. Pro analýzu byl použit model s náhodnými efekty. Výsledky ukazují, že studenti zažívají horší duševní zdraví než nestudující a ženy horší duševní zdraví než muži. Z našich výsledků vyplývá, že duševní zdraví v průběhu akademického roku fluktuuje a že pro ženy můžeme pozorovat jiné efekt než pro muže. Výchozím období pro srovnávání výsledku je akademický semestr. U studentů se během zkouškového období výskyt příznaků deprese a úzkosti zvyšuje u žen a snižuje u mužů. Vnímaný stres se u mužů v průběhu zkouškového období...
První měsíc války na Ukrajině v českých médiích očima studentů: případová studie Gymnázia Písek
Havrdová, Monika ; Šimková, Karolína (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem žáků k mediálním obsahům o válce na Ukrajině v souvislosti s mediální výchovou na gymnáziu v Písku, v jižních Čechách. Hlavním cílem je prozkoumat, jak studenti vnímali a interpretovali mediální obsahy o válce na Ukrajině v prvním měsíci konfliktu, analyzovat jejich názory na jeho mediální pokrytí a zjistit, jakou úlohu měla mediální výchova v informování se o válce na Ukrajině. Práce je rozdělená na dvě části, a to na teoretickou a empirickou, a propojuje několik důležitých a aktuálních témat jako rusko- ukrajinský konflikt, jeho mediální pokrytí a mediální výchovu na středních školách v Česku. Teoretická část práce se zabývá kontextem dané problematiky, rolí médií při informování o válečných konfliktech a významem mediální výchovy a mediální gramotnosti v souvislosti s mediálním pokrytím války na Ukrajině. Následuje část praktická, v jejímž rámci je představen kvalitativní výzkum. Výzkumné šetření bylo provedené formou případové studie za vedení polostrukturovaných rozhovorů s 16 studenty třetích ročníků píseckého gymnázia. Výsledky přinášejí odpovědi na stanovené výzkumné otázky, propojují souvislosti daného tématu a mohou být podnětem pro další diskusi o mediální výchově a mediální gramotnosti ve školním vzdělávání. Zároveň mohou být přínosné pro další výzkumy...
Historie a současnost letní a zimní školy žurnalistiky na FSV UK (rozhlasový dokument)
Jiřík, Kryštof ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Skalický, Matěj (oponent)
Ve své praktické bakalářské práci, pro kterou jsem zvolil formát rozhlasového dokumentu, se zabývám programem celoživotního vzdělávání na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy - letní a zimní školou žurnalistiky. V rozhlasovém dokumentu zkoumám její historií a současností, čili od jejího vzniku až do zatím posledního ročníku v létě 2023. Vzhledem k formátu dokumentu jsem se rozhodl zvolit zprostředkování tohoto tématu především prostřednictvím zkoumání archivních materiálů. Kromě vývoje se snažím zobrazit i atmosféru Letní a zimní školy žurnalistiky v daném časovém období. Délka rozhlasového dokumentu je 26 minut, 55 vteřin. V teoretické části se budu věnovat formátu rozhlasového dokumentu jako takovému. Rozeberu tento formát, jeho historii a současnost, jaké jsou jeho specifika, kdo jsou významní čeští rozhlasoví dokumentaristé a jak je celkově tento žánr u nás reprezentován. Ve druhé části se pak budu věnovat konkrétním prostředkům a postupům, které jsem při tvorbě rozhlasového dokumentu použil. Zároveň zde přiložím i kompletní textový přepis celého dokumentu v podobě scénáře. Celkový počet stran teoretické části je 31, včetně příloh.
Posouzení osobnostních rysů u studentů UK FTVS
Outrata, Ondřej ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Posouzení osobnostních rysů u studentů UK FTVS Cíle: Cílem této práce bylo posoudit osobnostní rysy studentů UK FTVS. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 108 studentů FTVS UK (60 mužů, 48 žen, průměrný věk 21±2 let), studující různé obory a specializace: Tělesné výchova a sport se specializací Výchova v přírodě (VP) (n=30), Tělesná výchova a sport s jinou specializací (TVS) (n=19) a Management sportu (MNG) (n=59). Účastnící vyplnili dva dotazníky vztahující se k jejich osobnostním rysům: BFI-44 (Big Five Inventory-44) a NGSE (New General Self-efficacy scale). Výsledky byly následně zpracovány a analyzovány pomocí programu excel a byly porovnány mezi jednotlivými skupinami. Výsledky: V NGSE dosáhla skupina VP 30,29±6,17, skupina TVS 30,05±7,12. Skupina MNG 30,16±7,32. V dimenzi extraverze dosáhla skupina VP 33,36±7,42. Skupina TVS,36±8,56. Skupina MNG 33,23±8,57. V dimenzi přívětivost dosáhla skupina VP 29,3±7,46. Skupina TVS 29±7,6. Skupina MNG 27,25±8,7. V dimenzi svědomitost dosáhla skupina VP 28,7±7,17. Skupina TVS 30,78±8,21. Skupina MNG 30,4±8,34. V dimenzi neuroticismus dosáhla skupina VP 23,76±7,18. Skupina TVS 22,52±6,82. Skupina MNG 21,62±8,23. V dimenzi otevřenost dosáhla skupina VP 35,43±9,18. Skupina TVS 32,73±8,82. Skupina MNG 33,52±9,04. Rozdíly mezi skupinami byly statisticky...
Využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání
Budský, Dominik ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky.
Proposal for a networking platform for start up companies using lean canvas principles and the concept of minimum viable product concept
Varga, Michal ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Abstract This bachelor's thesis focuses on strategic development of start-up networking platform on the university grounds. The thesis finds the key of development of the networking platform for students and academic staff of Brno University of Technology with an entrepreneurial mindset. The main goal of the platform is to connect students and academic staff from different faculties to engage in creating new start-up teams and projects. Objective of this thesis is to find the right aspects of the networking process that has to be incorporated into this student networking platform and create an MVP (minimal viable product). To reach the estimated goal, several theoretical models and methods were used to cover as precise a strategic plan for the development of the platform as possible.
Podpora žáků s duševními poruchami na vybrané SŠ
Hejhalová, Tereza ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje výskytu duševních poruch u adolescentů a poskytování podpory prostřednictvím školních poradenských služeb. Toto téma je aktuální a vyžaduje rozsáhlou diskusi a zvýšenou pozornost veřejnosti vzhledem k stále narůstající problematice duševního zdraví mladých lidí. Cílem práce je nejen objasnit, ale i podrobně popsat problematiku duševních poruch u adolescentů, se zvláštním zaměřením na školní poradenské pracoviště a jeho pracovníky. Teoretická část práce předkládá analýzu základních pojmů spojených se zdravím, adolescencí a duševními poruchami. Zahrnuje také výčet nejčastějších duševních poruch vyskytujících se v tomto věkovém období. Kromě toho se detailně věnuje analýze školního poradenského systému, což poskytuje hlubší pohled na strukturu a organizaci poskytované podpory. Praktická část práce využívá kvalitativního výzkumu, který zahrnuje pozorování školního prostředí, analýzu školních dokumentů a rozhovory s pracovníky školního poradenského pracoviště. Tyto metody umožní nahlédnout do praktické stránky poskytování pomoci a podpory žákům s duševními poruchami ve vybraném školním prostředí. Výzkumná část se zaměřuje na podrobnou analýzu poskytovaných poradenských služeb v dané škole, včetně identifikace nejčastějších duševních poruch žáků. V závěru diplomové práce je...
Jedovaté rostliny a houby - žákovské povědomí o konkrétních druzích jako prevence intoxikace
Rendlová, Lucie ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Předmětem této práce bylo ověřit znalosti jedovatých rostlin a hub u žáků a učitelů a představit přehled vybraných jedovatých druhů rostlin a hub. Teoretická část se zaměřuje na vzdělávací systém a zařazení této problematiky z hlediska vzdělávacích programů. V další části je uvedena kazuistika vážných otrav dětí, která sloužila jako jeden z podkladů pro výběr jednotlivých uvedených druhů. Přehled jednotlivých druhů je zaměřen na popis, účinné látky a projevy otrav s informacemi o možné první pomoci. U některých druhů jsou uvedeny historické zajímavosti coby možný didaktický prostředek pro výuku. V praktické části se zaměřuji na ověření hypotéz. Předpokládám malou znalost této problematiky u učitelů i u dětí. V závěru práce potvrzuji hypotézu o povrchní znalosti jedovatých rostlin a hub u učitelů. Hypotéza, kde předpokládám neznalost dětí uvedeného problému, nebyla potvrzena, ale jejich znalosti byly podpořeny předešlou prezentací na dané téma. Povědomí o jednotlivých druzích jedovatých rostlin je důležité nejen pro dětí a jejich bezpečný pobyt na školních akcích, ale i pro učitele jakožto osoby odpovědné za jejich bezpečnost. A v neposlední řadě jsou znalosti učitelů důležitou motivací pro děti. KLÍČOVÁ SLOVA Žáci, přírodní jedy, otravy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 388 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.