Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Použití CSS knihoven s frameworkem React
Blahout, Adam ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl ukázat možnosti vývoje webových stránek či aplikací za použití aplikačního rámce React. Za tímto účelem jsou vybrány tři CSS knihovny - Tailwind CSS, Bootstrap a Material UI. Dále jsou v průběhu zmiňované užitečné nástroje, které ulehčují práci jak s aplikačním rámcem React tak s CSS knihovnami. Tyto nástroje a knihovny jsou následně využity v praxi na modelové aplikaci, která je dostupná ve třech verzích zmíněných CSS knihoven. Výsledkem práce je porovnaní a zhodnocení zkušeností s těmito knihovnami za použití aplikačního rámce React.
Komparace online interaktivních aplikací a jejich využití ve vzdělávání
Šašek, Martin ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Smyslem této práce je vybrat pro výuku uživatelsky přívětivou interaktivní aplikaci a představit ji formou návodného výukového videa včetně návodu v textové podobě pro její využití v pedagogické praxi. Výběr nejvhodnější interaktivní aplikace byl proveden komparací na základě sestavené pětiprvkové metodické škály hodnocení, která vyplynula z rešerší literatury a internetových zdrojů a ze získaných zkušeností z vlastní učitelské praxe. Byla hodnocena míra interaktivity, přístupnost aplikace, dostupnost licence, jazyková vybavenost a uživatelská zkušenost s jednotlivými aplikacemi. Komparace byla poté vyhodnocena a vybraná aplikace Nearpod byla charakterizována, byly popsány její vlastnosti a možnosti z pohledu učitele a studenta. Byl vytvořen návod k jejímu využití formou souboru návodných výukových videí, která byla zveřejněna na webu https://sites.google.com/view/vyucovat-interaktivne. Tato videa představují prostředí interaktivní aplikace Nearpod, ukazují základní způsob práce s aplikací, přípravu vyučovacího materiálu a zaměřují se na praktická doporučení pro užívání nástroje v denní pedagogické praxi. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, učení, interaktivita, základní škola, Nearpod
Tvorba a využití interaktivních digitálních výukových objektů
Kusý, Jan ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Na základě všeobecné definice výukového objektu je v úvodní části práce analyzován pojem interaktivní výukový objekt. Nutnou součástí je zasazení komplexního pojmu interakce a interaktivita do kontextu vzdělávacího procesu. Práce definuje adekvátní aspekty interaktivních výukových objektů kvantifikací výukových interakcí a funkcí, které plní ve výukovém procesu. Aspekty jsou rozděleny na interaktivní, technické a didaktické. Z hlediska požadovaných aspektů práce mapuje a hodnotí dostupné nástroje na tvorbu interaktivních výukových objektů. Nástroje jsou hodnoceny na základě požadavků na odborné kompetence vyučujících, možnost implementace interaktivních výukových funkcí, požadavky na vybavení školy a další odpovídající aspekty. Součástí hodnocení tvůrčího nástroje jsou parametry vytvořených interaktivních výukových objektů. Předmětem evaluace je uživatelské prostředí objektů a možnost jeho přizpůsobení požadovaným výukovým funkcím, podpora mediálních formátů, podpora aktuálních výukových metod a další. Důraz je kladen na multiplatformitu interaktivních výukových objektů. Praktická část se zaměřuje na tvorbu interaktivních výukových objektů pro využití v rámci výuky na vyšší odborné škole. Součástí je příprava metodiky práce s objekty ve výuce. Navržená metodika definuje optimální výukové formy,...
Digitální technologie záznamu obrazu
Svoboda, Filip ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Předmětem bakalářské práce "Digitální technologie záznamu obrazu" jsou digitální technologie záznamu obrazu v širším obecném pohledu, a to z hlediska principů, na nichž příslušná zařízení pro záznam obrazu pracují, i z hlediska funkcí a technických řešení těchto zařízení. Základním záměrem práce je podat identifikaci a analýzu funkčních a aplikačních možnosti soudobých digitálních technologií záznamu obrazu v kontextu odborného využití, a to se zohledněním vývoje záznamu obrazu a rozvoje technologií digitálních v návaznosti na technologie analogové. Analýza funkčních a aplikačních možností stávajících technologií je východiskem pro naznačení perspektiv a směrů vývoje digitálních technologií záznamu obrazu v blízké budoucnosti. Hlavním cílem práce je rozpracovat problematiku digitálních technologií záznamu obrazu, a podat tak příspěvek k rozvoji informační báze studentů a učitelů zabývajících se digitálními technologiemi. Obsahově je práce věnována historii a vývoji záznamu statického a dynamického obrazu, resp. prezentaci statického a dynamického záznamu, charakteristikám digitálního záznamu obrazu, specifikům příslušných zařízení a predikci perspektiv a směrů blízkého vývoje a využití digitálních technologií záznamu obrazu.
Softwarová aplikace pro podporu vzdělávání v matematice na ZŠ
Helgert, Michal ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření softwarové aplikace zacílené obsahem na 1 - 3. třídu základních škol, sloužící k procvičování matematiky a sdílení příkladů. Zprvu je předmětem matematiky pro tuto věkovou skupinu, vymezení odlišností v učivu mezi ročníky a srovnání školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. Dále se práce zaobírá gamifikací výuky, jejími principy a možnostmi využití ve školní praxi, zejm. v souvislosti s edukačním software. Popisuje dostupné výukové aplikace aplikace v češtině, které jsou zaměřené na matematiku a pokrývají stejnou věkovou. Klíčovou součástí práce je samotné mapování procesu tvorby softwarové aplikace, popis použitých technologií, struktury databází a fungování. Hlavním výstupem práce je instalovatelná verze aplikace na operační systémy Android a Windows.
Digitální gramotnost v oboru Informatika
Pečenka, Jakub ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zkoumání digitální gramotnosti v oboru Informatika. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy digitální gramotnost, digitální kompetence a rámec digitálních kompetencí. Tyto rámce, které se používají pro podrobnější definování a hodnocení digitálních kompetencí, jsou následně analyzovány, popsány a navzájem porovnány. Poté je na základě vybraných zdrojů popsána digitální gramotnost současných českých pedagogů. Dále je popsána v současnosti probíhající revize rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jež do rámcového vzdělávacího programu přidává kompetenci digitální a vzdělávací obor "Informační a komunikační technologie" nahrazuje novým vzdělávacím oborem "Informatika". Závěrem teoretické části jsou analyzovány dostupné podklady pro přípravu výuky Informatiky v souladu se zmíněnou revizí. V praktické části je navrženo patnáct výukových aktivit do hodin nové Informatiky pro různé třídy druhého stupně základních škol. Aktivity jsou rozděleny do čtyř kategorií zmíněných v revizi: "Data, informace a modelování", "Algoritmizace a programování", "Informační systémy" a "Digitální technologie". V následující kapitole je popsán a zhodnocen průběh osmi vybraných aktivit, které byly realizovány v hodinách informatiky šesté a sedmé třídy a v hodinách volitelné...
Chytré telefony ve vzdělávání
Hruška, Ondřej ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Moderní technika se stala nedílnou součástí našeho světa, ale do škol se dostává se zpožděním. Mobilní telefon vlastní většina populace. Zatímco jeho zastánci si myslí, že by měl být ve školách aktivně využíván, jiní by preferovali jeho úplné zakázání ve výuce, popř. i ve školní budově. Teoretická část práce nejprve zařazuje mobilní telefon mezi ostatní výukové prostředky a na základě literatury shrnuje jeho kladné a záporné stránky. Dále uvádí některá doporučení pro jeho používání ve výuce. Praktická část práce zkoumá chování uživatelů při výuce využívající mobilního telefonu pomocí autorem vytvořené aplikace na výuku základů azbuky. Ukázalo se, že většina studentů nečte při registraci licenční podmínky, u hlasu aplikace preferuje vlastní pohlaví a má tendenci kurz předčasně opouštět. Žáci základních a středních škol pracovali s aplikací více o víkendu než ve všedních dnech. Ačkoliv byl obsah aplikace připraven spíše pro náctileté uživatele, většina těch, kteří si aplikaci našli a instalovali, uváděla vyšší věk. Nakonec bylo provedeno dotazníkové šetření na základní škole, z něhož vyplynulo, že žáci dotyková zařízená většinou používat chtějí a jsou i ochotni používat svá, i když spíše ve škole, než ve svém volném čase. Pro hraní her i návštěvy internetu je mobilní telefon nejpoužívanějším...
Podpora vzdělávání v Diagnostických ústavech pomocí ICT
Pokorný, Michal ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na průzkum zájmu o propojení výuky pomocí informačních komunikačních technologií mezi dětským diagnostickým ústavem (dále jen DDÚ) a kmenovou školou žáka, který přišel do DDÚ na dobrovolný diagnostický pobyt. Cílem této práce je zjišťování zájmu o tento projekt u učitelů, jak z DDÚ, tak učitelů ze základních škol, jejichž žáci absolvovali pobyt v DDÚ. Metodou zjišťování výsledků je online dotazníkové šetření mezi pedagogy z DDÚ a pedagogy ze škol mimo dětský diagnostický ústav, kteří mají zkušenosti s těmito dětmi. Výsledky jsou vyhodnoceny zvlášť pro pedagogy z DDÚ a pedagogy z ostatních základních škol, které mají s těmito žáky zkušenosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.