Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čtení s porozuměním u žáků 3. ročníku vyučovaných metodou čtení Sfumato
Jindrová, Barbora ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou čtení s porozuměním u žáků 3. ročníku základní školy vyučovaných metodou čtení Sfumato. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou představeny koncepty čtení, některé dílčí schopnosti a dovednosti pro rozvoj čtení s porozuměním. Dále popisujeme některé metody čtení užívané v českém školství, více se zaměřujeme na metodu čtení Sfumato. Poslední kapitola je věnována zamyšlení nad vlivem distanční výuky na osvojování čtení u začínajících čtenářů. V praktické části je představen výzkum, jehož primárním cílem byl popis typické vývojové úrovně čtení u žáků 3. ročníku vyučovaných metodou čtení Sfumato. Druhotným cílem bylo porovnání průměrných výkonů žáků této metody s metodami analyticko-syntetickou a genetickou. Výzkumný vzorek tvořilo 45 žáků 3. ročníku metody Sfumato z celkem 3 základních škol v České republice. Žákům byla zadávána diagnostická baterie PorTex. Empirická část je rozdělena na část deskriptivní a analytickou. Popisná část se zaměřuje na popis vývojového obrazu žáků 3. ročníku metody Sfumato ve čtenářských dovednostech. V analytické části byla použita analýza rozptylů ANOVA pro porovnání výkonů žáků metody Sfumato s výkony žáků metod analyticko-syntetické a genetické. V práci jsme...
Využití autentického literárního textu k rozvoji čtenářských dovedností v anglickém jazyce na 2. stupni základních škol
PEŠTOVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce se zabývá využitím autentického literárního textu ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol. Autentický text představuje jazykový vklad, který napomáhá přirozenému osvojování cizí řeči. Vteoretické části jsou popsány podmínky pro osvojení cizího jazyka, typy autentických textů, kritéria pro výběr vhodných autentických materiálů a postup, jak s nimi ve výuce pracovat. Praktická část je realizována formou přípravy plánu třech vyučovacích hodin anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Cílem hodin je za využití autentického textu rozvoj čtenářských dovedností a podpora čtenářské gramotnosti žáků.
Aktivity před četbou, při četbě a po četbě při práci s textem ve výuce literatury na 2. stupni ZŠ
Chmarová, Marcela ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá aktivitami před četbou, při četbě a po četbě textu v hodinách literární výchovy na 2. stupni základní školy. První část mapuje výsledky testování čtenářské gramotnosti českých žáků v mezinárodním srovnání PISA 2009, roviny čtenářské gramotnosti a její místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, dále podstatu, smysl a příklady aktivit před čtením, při čtení a po čtení textu pro žáky. Druhá část popisuje výsledky výzkumu prováděného prostřednictvím dotazníkového šetření se zaměřením na informace, zda a jak často používají učitelé aktivity před čtením, při čtení a po dočtení textu a jejich příklady. Dále sleduje, s jakými čítankami učitelé pracují v hodinách literární výchovy, a jak aktivity k textům v těchto čítankách přispívají k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků.
Využití nových výukových metod a výchovných strategií na podporu čtení a čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Kapounová, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním inovativních výukových metod a výchovných strategií na podporu a rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání spojené s kurikulární reformou, také změnu cílů a obsahu vzdělávání směrem k utváření a rozvoji klíčových kompetencí, k přípravě žáků pro praktický život. Práce seznamuje se současným pojetím předmětu Český jazyk a literatura, jeho začleněním v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na pojem čtenářská gramotnost, vymezuje kritéria čtenářské gramotnosti. Dále se věnuje metodám kritického myšlení, které přispívají k rozvoji čtenářské dovednosti. Popisuje také kurs "Podpora čtenářské gramotnosti", který autorka DP v roce 2011 absolvovala. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti nových konkrétních metod a výchovných strategií na podporu čtenářské gramotnosti v praxi. Výzkum ověřuje efektivitu inovativních metod z hlediska rozvoje klíčových kompetencí žáků k učení, z hlediska kritérií čtenářské gramotnosti. Dále zkoumá, zda tyto metody přispívají k vzdělávání žáků, zda pomáhají k naplnění poznatkového cíle vyučovacích hodin, zda lze inovativní metody uplatnit v různých předmětech, ne pouze v českém jazyce.
Využití dětské literatury při výuce angličtiny na základní škole
Vraštilová, Olga ; Mánek, Bohuslav (vedoucí práce) ; Mothejzíková, Jarmila (oponent) ; Čermák, Jan (oponent)
práce Předkládaná disertační práce se zabývá problematikou dětské literatury a možností jejího využití ve výuce cizího jazyka na základní škole. Zasazuje zkoumanou problematiku do rámce českých kurikulárních dokumentů a výchovně-vzdělávacího procesu, charakterizuje dětskou literaturu z historické a žánrové perspektivy, popisuje řečovou dovednost čtení ve výuce cizímu jazyku a zabývá se postavením literárního textu a plánování vyučovací hodiny s literárním textem v cizojazyčné výuce. Pozornost věnuje rovněž dětské literatuře v pregraduální přípavě učitelů. Cílem práce je zjistit, jak je dětská literatura využívána ve výuce cizímu jazyku na základní škole, zda ji používají současné učebnice, jak na problematiku nahlížejí praktikující učitelé i studenti učitelství, ale i jaké možnosti využití dětská literatura v procesu cizojazyčné výuky nabízí. Výzkumná šetření provedená dotazníkovou formou, náslechy, vlastní pilotáží a obsahovou analýzou učebnice prokazují, že se literatura pro děti a mládež objevuje jak v učebnicích základních škol, tak i ve výuce cizímu jazyku. Vzhledem k vysokému procentu nekvalifikovaných učitelů angličtiny v praxi je však i problematika využití literárního textu ve výuce cizímu jazyku interpretována intuitivně. Šetření prokázala, že praktikujícím učitelům chybí metodika práce s...
Využití Lapbooku k rozvoji čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku
Matoušová, Jaroslava ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukovou metodou Lapbook a jeho využitím k rozvoji čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku. Cílem je rozvoj hlubšího porozumění čtenému textu dětmi a jejich tvorba vlastní interaktivní knihy. Práce předkládá integrativní projekt, který má podnítit zájem dětí o literaturu, porozumění příběhu vhodně zvolenými aktivitami a seznámit se s celým procesem výroby Lapbooku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část charakterizuje obecně čtenářskou gramotnost, čtenářskou pregramotnost a její ukotvení v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále na charakteristiku období z hlediska vývoje dítěte a rozvoje čtenářských dovedností, na faktory ovlivňující čtení, jakými je vliv rodiny či MŠ, a na předpoklady pro rozvoj čtenářské pregramotnosti. Tématem je i význam knihy pro dítě předškolního věku a čtenářská strategie se zaměřením na třífázový model učení E-U-R (evokace, uvědomění si významu a reflexe). Závěr teoretické části se zabývá vymezením výukové metody Lapbook a návodem na jeho výrobu. Praktická část vychází z akčního výzkumu, který byl zaměřen na vypracování a realizování integrativního projektu, jehož produktem je dětmi vytvořený Lapbook s aktivitami prohlubujícími porozumění textu. Cílem diplomové práce je představit...
Podpora čtenářství u žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy
Horáková, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice čtenářství u žáků s dyslexií a jejich možné podpoře. Zaměřuje se na metody podpory a na způsoby využívané učiteli k rozvoji čtenářství u žáků s dyslexií. V první části se práce teoreticky zabývá vymezením dyslexie, charakteristickými rysy této diagnózy, diagnostikou a vzděláváním žáků s dyslexií. Dále je pojednáváno o čtenářství z teoretického hlediska. Tyto dvě složky se propojují a vstupují další faktory jako je výuka, učitel nebo osobnost dítěte. Následně je pojednáváno o metodách, které mohou přispět ke zlepšení úrovně čtenářství. Stěžejní část je věnována metodám využívaným k podpoře a pozitivnímu ovlivnění čtenářství u žáků s dyslexií. Práce nabízí podněty a možnou inspiraci pro budoucí či stávající pedagogy, jak žákům s dyslexií přiblížit knihy. Pojednává také o vyskytujících se problémech, které jsou součástí praxe. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakými způsoby pedagogové na 2. stupni základních škol rozvíjí čtenářství u žáků s dyslexií. V práci byla použita kvalitativní metoda a k získání informací byly využity strukturované rozhovory s druhostupňovými pedagogy, kteří mají zkušenosti s výukou žáků s dyslexií. Výzkumné otázky se týkaly zkušeností učitelů s žáky s dyslexií, specifik při práci a úrovně čtenářských dovedností žáků s dyslexií....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.