|
Možnosti stanovení mrazuvzdornosti betonu v konstrukci
Jindrová, Barbora ; Vymazal, Tomáš (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá různými způsoby posuzování stupně degradace betonu vlivem zmrazování, s přihlédnutím k možnostem určování mrazuvzdornosti betonu v konstrukci. Nejprve popisuje vlastnosti betonu a možné způsoby jeho degradace – zejména působení mrazu na vnitřní strukturu betonu a kombinace mrazu a chemických látek na jeho povrch. Zmíněn je i princip a vlastnosti provzdušněného betonu. Dále je uveden přehled přístupů, jakými současně platné normy stanovují mrazuvzdornost betonu. Podrobněji jsou popsány také zkoušky, které jsou následně v experimentální části použity na tělesech z provzdušněného betonu. Část zkušebních těles je vyrobená pomocí forem a část získaná z konstrukce (betonového bloku). Použité nedestruktivní zkoušky jsou vyhodnoceny několika způsoby a následně porovnány s výsledky zkoušek destruktivních. Závěrem je pak zhodnocení jednotlivých postupů a úvaha o jejich celkové použitelnosti při měření mrazuvzdornosti betonu.
|
|
Využití ultrazvukové metody pro stanovení rovnoměrnosti betonu v konstrukci
Jindrová, Barbora ; Daněk, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje základům diagnostiky stavebních konstrukcí a uvádí její nejčastěji užívané metody. V kontextu nedestruktivní diagnostiky dále rozebírá ultrazvukovou impulsovou metodu, její princip a možnosti jejího využití. Hlavní náplní práce je pak popis a aplikace různých postupů, jaké při měření nabízí ultrazvukový přístroj Pundit PL-200 firmy Proceq. Jsou zde zpracovány výsledky měření v laboratoři i na konstrukci, se zaměřením především na posouzení srovnatelnosti výsledků naměřených na stejném prvku při různém nastavení přístroje. Dalším výstupem je vyhodnocení rovnoměrnosti betonu podle normy ČSN 73 2011.
|
|
Čtení s porozuměním u žáků 3. ročníku vyučovaných metodou čtení Sfumato
Jindrová, Barbora ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou čtení s porozuměním u žáků 3. ročníku základní školy vyučovaných metodou čtení Sfumato. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou představeny koncepty čtení, některé dílčí schopnosti a dovednosti pro rozvoj čtení s porozuměním. Dále popisujeme některé metody čtení užívané v českém školství, více se zaměřujeme na metodu čtení Sfumato. Poslední kapitola je věnována zamyšlení nad vlivem distanční výuky na osvojování čtení u začínajících čtenářů. V praktické části je představen výzkum, jehož primárním cílem byl popis typické vývojové úrovně čtení u žáků 3. ročníku vyučovaných metodou čtení Sfumato. Druhotným cílem bylo porovnání průměrných výkonů žáků této metody s metodami analyticko-syntetickou a genetickou. Výzkumný vzorek tvořilo 45 žáků 3. ročníku metody Sfumato z celkem 3 základních škol v České republice. Žákům byla zadávána diagnostická baterie PorTex. Empirická část je rozdělena na část deskriptivní a analytickou. Popisná část se zaměřuje na popis vývojového obrazu žáků 3. ročníku metody Sfumato ve čtenářských dovednostech. V analytické části byla použita analýza rozptylů ANOVA pro porovnání výkonů žáků metody Sfumato s výkony žáků metod analyticko-syntetické a genetické. V práci jsme...
|
|
Vliv vibrační terapie na posturální stabilitu u pacientů se syndromem Charcot-Marie-Tooth
Jindrová, Barbora ; Pospíšilová, Mariana (vedoucí práce) ; Vinciková, Lenka (oponent)
Úvod: Onemocnění Charcot-Marie-Tooth (CMT) je nejčastější hereditární motorickou a senzitivní neuropatií. Genetická mutace způsobuje poruchu periferního nervu. Onemocnění se většinou nejvíce projevuje distální svalovou slabostí, deformitami nohy a senzorickým postižením. Jedním z důsledků tohoto onemocnění je porucha rovnováhy. Cílem práce bylo zjistit vliv jednorázové aplikace vibrační terapie na posturální stabilitu u těchto pacientů a u kontrolní skupiny zdravých probandů. Metody: Studie se zúčastnilo 16 pacientů s diagnózou CMT, měření dokončilo 15 z nich (průměrný věk 44,3 let v rozmezí 25-57 let, 12 žen a 3 muži). Kontrolní skupina byla složena ze zdravých probandů odpovídajícího věku a pohlaví. Všichni probandi podstoupili měření na Balance Master před terapií, ihned po terapii a následně 30 minut po terapii. Terapie probíhala ve formě stoje na vibračním zařízení Power Plate po dobu 5 min. Výsledky: Po aplikaci vibrační terapie jsme u pacientů s CMT prokázali signifikantní zlepšení parametrů Endpoint Excursion, Maximum Excursion, Movement Velocity a Sway Velocity. Efekt terapie přetrval i 30 min po aplikaci vibrace. Dále jsme zjistili, že vibrační terapie má větší efekt u pacientů s CMT než u zdravých lidí. Závěr: U pacientů s CMT po jednorázové aplikaci vibrační terapie pozorujeme zlepšení...
|
|
Souvislost čtení a psaní jako základních gramotnostních dovedností ve 2. a 3. ročníku ZŠ
Jindrová, Barbora ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
ABSTARKT Tato bakalářská práce se zabývá problematikou souvislosti čtení a psaní u žáků 2. a 3. ročníků základní školy. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou představeny některé koncepty čtení a psaní, kontext tichého a hlasitého čtení, rozdíl mezi vázaným vzorem písma a vzorem Comenia Script. Dále uvádíme zejména zahraniční výzkumy zabývající se právě souvislosti mezi čtením a psaním. Poslední kapitola teoretické části je didaktická, vymezujeme v ní obsah učiva ve 2. a 3. ročníku základní školy. V praktické části je popsán výzkum, jehož primárním cílem bylo popsat souvislost těchto dovedností čtení a psaní a dále a dále odhalit, nakolik faktory vzoru písma, jímž čtenář píše, a pohlaví čtenáře ovlivňují jeho výkon ve čtení s porozuměním. Výzkumný vzorek tvořilo 271 žáků 2. a 3. tříd z celkem 9 základních škol v České republice. Žákům byl zadáván test tichého čtení s porozuměním Velcí kamarádi nebo Jedeme na výlet a test psaní Pravopisný test I. Empirická část je rozdělena na část deskriptivní a analytickou. Popisná část se zaměřuje na popis vývojového obrazu žáků 2. a 3. ročníku v psaní a ve čtení s porozuměním. V analytické části je použita korelační analýza k zjištění souvislosti mezi výkonem žáků v testu čtení a psaní. Dále byly pomocí t-testu pro...
|
|
Distanční vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy
Jindrová, Barbora ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou distančního vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy. Je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části je vymezen pojem distanční vzdělávání a jeho proměny v důsledku nastolených změn v českém školství související s pandemií covid-19. Dále jsou představeny některé metodiky a doporučení pro organizaci distanční výuky a výzkumné studie, které se distančním vzděláváním zabývaly. Následně je krátce nastíněn vývoj opatření v zahraničí, jsou představeny některé zahraniční studie. Závěrem jsou stručně popsány funkce školy a její význam v životě dítěte. V empirické části je popsán výzkum, jehož primárním cílem bylo zmapovat organizaci distanční výuky na vybrané základní škole. Výzkumný vzorek tvořilo 7 učitelů 1. stupně základní školy a dále ředitel školy a školní speciální pedagog. Pomocí rozhovorů s respondenty byly zodpovězeny výzkumné otázky studie a komplexně vytváří obraz průběhu distančního vzdělávání na dané základní škole. Výsledky naznačují, že velkou výhodou školy, která usnadnila přechod na distanční vzdělávání, bylo včasné nastavení pravidel a obecných zásad přístupu k distanční výuce. Na škole velmi dobře funguje spolupráce mezi pedagogickými pracovníky, což usnadňuje práci učitelům a lépe se daří individualizovat výuku a...
|
|
Možnosti stanovení mrazuvzdornosti betonu v konstrukci
Jindrová, Barbora ; Vymazal, Tomáš (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá různými způsoby posuzování stupně degradace betonu vlivem zmrazování, s přihlédnutím k možnostem určování mrazuvzdornosti betonu v konstrukci. Nejprve popisuje vlastnosti betonu a možné způsoby jeho degradace – zejména působení mrazu na vnitřní strukturu betonu a kombinace mrazu a chemických látek na jeho povrch. Zmíněn je i princip a vlastnosti provzdušněného betonu. Dále je uveden přehled přístupů, jakými současně platné normy stanovují mrazuvzdornost betonu. Podrobněji jsou popsány také zkoušky, které jsou následně v experimentální části použity na tělesech z provzdušněného betonu. Část zkušebních těles je vyrobená pomocí forem a část získaná z konstrukce (betonového bloku). Použité nedestruktivní zkoušky jsou vyhodnoceny několika způsoby a následně porovnány s výsledky zkoušek destruktivních. Závěrem je pak zhodnocení jednotlivých postupů a úvaha o jejich celkové použitelnosti při měření mrazuvzdornosti betonu.
|
|
Využití ultrazvukové metody pro stanovení rovnoměrnosti betonu v konstrukci
Jindrová, Barbora ; Daněk, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje základům diagnostiky stavebních konstrukcí a uvádí její nejčastěji užívané metody. V kontextu nedestruktivní diagnostiky dále rozebírá ultrazvukovou impulsovou metodu, její princip a možnosti jejího využití. Hlavní náplní práce je pak popis a aplikace různých postupů, jaké při měření nabízí ultrazvukový přístroj Pundit PL-200 firmy Proceq. Jsou zde zpracovány výsledky měření v laboratoři i na konstrukci, se zaměřením především na posouzení srovnatelnosti výsledků naměřených na stejném prvku při různém nastavení přístroje. Dalším výstupem je vyhodnocení rovnoměrnosti betonu podle normy ČSN 73 2011.
|
|
Vliv vibrační terapie na posturální stabilitu u pacientů se syndromem Charcot-Marie-Tooth
Jindrová, Barbora ; Pospíšilová, Mariana (vedoucí práce) ; Vinciková, Lenka (oponent)
Úvod: Onemocnění Charcot-Marie-Tooth (CMT) je nejčastější hereditární motorickou a senzitivní neuropatií. Genetická mutace způsobuje poruchu periferního nervu. Onemocnění se většinou nejvíce projevuje distální svalovou slabostí, deformitami nohy a senzorickým postižením. Jedním z důsledků tohoto onemocnění je porucha rovnováhy. Cílem práce bylo zjistit vliv jednorázové aplikace vibrační terapie na posturální stabilitu u těchto pacientů a u kontrolní skupiny zdravých probandů. Metody: Studie se zúčastnilo 16 pacientů s diagnózou CMT, měření dokončilo 15 z nich (průměrný věk 44,3 let v rozmezí 25-57 let, 12 žen a 3 muži). Kontrolní skupina byla složena ze zdravých probandů odpovídajícího věku a pohlaví. Všichni probandi podstoupili měření na Balance Master před terapií, ihned po terapii a následně 30 minut po terapii. Terapie probíhala ve formě stoje na vibračním zařízení Power Plate po dobu 5 min. Výsledky: Po aplikaci vibrační terapie jsme u pacientů s CMT prokázali signifikantní zlepšení parametrů Endpoint Excursion, Maximum Excursion, Movement Velocity a Sway Velocity. Efekt terapie přetrval i 30 min po aplikaci vibrace. Dále jsme zjistili, že vibrační terapie má větší efekt u pacientů s CMT než u zdravých lidí. Závěr: U pacientů s CMT po jednorázové aplikaci vibrační terapie pozorujeme zlepšení...
|
|
Vývoj diagnostiky a léčby cystické fibrózy v kontextu fyzioterapie
Jindrová, Barbora ; Smolíková, Libuše (vedoucí práce) ; Babková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce na téma Vývoj diagnostiky a léčby cystické fibrózy v kontextu fyzioterapie je zpracována formou rešerše s kazuistikou. Práce je rozdělena do tří částí. První část obsahuje základní informace o cystické fibróze, její etiologii, patologii, přidružených onemocněních, klinickém obrazu a léčbě. Hlavní část práce je soustředěna na vývoj diagnostiky cystické fibrózy a změny její léčby se zaměřením na pokroky fyzioterapeutických metod. Práce se zabývat také tím, jak se v důsledku těchto změn měnila prognóza a zdravotní stav pacientů s cystickou fibrózou. Dále práce obsahuje popis technik využívaných ve fyzioterapii cystické fibrózy. Poslední část práce obsahuje kazuistiku dvou pacientů s cystickou fibrózou.
|