Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prezentace žen-političek na Facebooku z pohledu genderové perspektivy
Šindelářová, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce se věnuje sebeprezentaci českých političek na Facebooku optikou genderové perspektivy. Soustředí se na problematiku genderových rolí a stereotypů, kterou zasazuje do kontextu politického prostředí. Vymezuje politickou komunikaci a přibližuje fenomény, které se v rámci politické komunikace objevují v souvislosti s novými a sociálními médii. Rovněž předkládá současnou situaci ohledně zastoupení žen v obou komorách Parlamentu České republiky. Na základě stanovených genderových aspektů pak prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá online komunikaci sedmi vybraných poslankyň a výsledky konfrontuje s dosavadním poznáním z oblasti politické komunikace nazírané optikou genderu. Zjištění analýzy naznačují, že vybrané ženy-političky vykazují tendenci věnovat se spíše typicky maskulinním problematikám, jako jsou témata spjatá s agendou zahraničních vztahů či ekonomickou a daňovou oblastí. Analýza se navíc zaměřila na přítomnost vymezených dimenzí personalizace a formátu selfie jako nástroje celebritizace politické komunikace. Oba uvedené fenomény se v analyzovaných obsazích vyskytly minimálně.
Medializace Ivana Jonáka
Kobela, Jan ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Doležal, Aleš (oponent)
Tato práce se věnuje reprezentaci Ivana Jonáka v diskurzu vybraných českých médií a poukazuje na fenomén celebritizace zločinců, který se začíná v mediálním prostředí stále častěji opakovat. Teoretická část se věnuje krátce základnímu uchopení fenoménu celebritizace a navazuje na popis Jonákova života s bohatou kriminální minulostí a hlavní kauzu spojenou s jeho jménem - nájemnou vraždu své manželky Ludviky. Zároveň se snaží přiblížit jeho vybudovaný kult osobnosti, který dle slov autora pomohla vybudovat právě média a způsoby, jak jej zasadila do diskurzu českých médií, vybudovala jednu z prvních kriminálních celebrit. V analytické části se dle stanovené metodologie kritické diskurzivní analýzy (CDA) dle Normana Fairclougha věnuje odkrytí hlavních diskurzivních rámců, ve kterých bylo téma v našem mediálním prostředí prezentováno a v jakých souvislostech se Jonák ve vybraných médiích nejčastěji objevuje. Poté se autor věnuje selektivnímu rozboru v oblasti populární kultury, podcastů, kde Jonákovo jméno vzhledem k vydání jeho autobiografie a vysílání dramatického pořadu Devadesátky, silně rezonovalo. V závěru práce nabídne shrnutí získaných poznatků a krátkou retrospektivu průběhu práce, navrhne další možná rozšíření zájmu o celebritizaci a navrhne další prostor pro výzkum tohoto fenoménu.
Celebritizace sportovců v médiích na příkladu lyžařky Kateřiny Neumannové
Grapová, Klára ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce "Celebritizace sportovců v médiích na příkladu lyžařky Kateřiny Neumannové" se zabývá fenoménem celebrit, zejména těch sportovních. Věnuje se rovněž konceptu padlých sportovních hrdinů. Shrnuje teoretické poznatky o celebritizaci, zpravodajských mýtech, rámcování, a o sportovní žurnalistice jako o důležitém nástroji pro konstrukci sportovních hvězd. Hledá rozdíly mezi klíčovými obdobími v životě Kateřiny Neumannové, zabývá se tedy olympiádou v Naganu 1998, olympiádou v Salt Lake City 2002, po které oznámila mateřskou pauzu, olympiádou v Turíně 2006, kde získala svou jedinou zlatou olympijskou medaili a mistrovstvím v klasickém lyžování v Liberci 2009. Výzkum, který proběhl pomocí kvantitativní obsahové analýzy a hloubkového polostrukturovaného rozhovoru s Kateřinou Neumannovou zkoumá, jak se měnil status celebrity sportovkyně v čase, s jakými tématy byla spojována a jaké celebritizační prvky lze ve zkoumaných textech najít. Výzkumný vzorek obsahuje 862 článků.
Na cestě k personalizaci? Analýza komunikace lídrů politických stran na sociálních sítích
Bartůněk, Michal ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Internet, potažmo sociální sítě, hrají v současné politické komunikaci zásadní roli. Na západ od České republiky k tomuto zjištění přispěly americké prezidentské volby z roku 2008, ve kterých Barack Obama zvítězil i díky masivní kampani na sociálních sítích. V našem prostředí rozptýlily jakékoliv pochyby v tomto směru prezidentské volby v lednu 2013. Pozornost vědců se však upírá především na analýzu online komunikace v době volební kampaně a stranou zájmu zůstává komunikace v mezivolebním období. Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl analyzovat právě komunikaci v období, kdy žádná volební kampaň neprobíhá. Nesoustředí se na politické strany, jak bývá v českém politickém prostoru zvykem, ale snaží se aplikovat koncept personalizace na komunikaci konkrétních politických lídrů. Prostřednictvím analýzy dat nashromážděných z facebookových profilů šesti předsedů českých politických stran se snažíme postihnout charakter a základní trendy politické komunikace lídrů na sociálních sítích. Vedle popsání a porovnání chování jednotlivých politiků si práce klade za cíl vyvodit obecnější závěry vyplývající z aplikace konceptu personalizace na zkoumaný vzorek.
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.
Sportovní zpravodajství v agendě českých deníků: proměny pokrytí a prezentace sportů a vliv na veřejnou agendu v letech 1993 - 2007
Kovaříková, Hana ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce Sportovní zpravodajství v agendě českých deníků: proměny pokrytí a prezentace sportů a vliv na veřejnou agendu v letech 1993 - 2007 mapuje sportovní zpravodajství vybraných českých deníků a jeho proměny v čase. Práce zjišťuje, zda a nakolik se sportovní zpravodajství během doby rozšiřuje, které sporty a jak jsou zobrazovány, a zda dochází ke změnám ve zpravodajském pokrytí. Další otázkou je, jestli má dlouhodobé pokrývání určitých sportů vliv na smýšlení veřejnosti o tom, které sporty považovat za důležité a oblíbené. V neposlední řadě se práce zabývá problematikou pronikání personalizačních a celebritizačních tendencí do sportovního zpravodajství českých deníků.
Specifikace procesu konstrukce mediálních celebrit v bulvárním tisku
Budai, David ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato práce se zabývá procesem umělého vytváření celebrit v českém mediálním kontextu. Ukazuje, že je možné veřejně proslavit osobu, která byla dříve neznámá, a udělat z ní celebritu, o níž mají média zájem. První dvě kapitoly definují celebritu jako instituci, její funkce ve společnosti a také její vznik. Třetí kapitola se zabývá českým trhem bulvárních médií a jeho proměnami v uplynulých letech. Zároveň hledá důvody, proč roste potřeba vzniku nových celebrit. Čtvrtá kapitola komplexně analyzuje důvody a okolnosti, za kterých vznikají nové umělé celebrity. Podrobně také popisuje proces konstrukce těchto celebrit i rutiny, které česká média využívají při informování. Pátá kapitola se konkrétně věnuje případu Ornelly Štikové, která dříve nebyly veřejně známá. Následně se stala celebritou, o které informovala hlavní česká bulvární média. Tento mediální zájem trval s určitými výkyvy dva roky, což je velmi nadstandardní doba. Součástí této práce je série rozhovorů s mediálním experty, významnými pracovníky bulvárních médiích a osobami se znalostmi českého showbyznysu, které autor uskutečnil. Záměrem bylo získat znalosti fungování médií i to, jakým způsobem probíhá jejich komunikace přímo s celebritami. Tyto rozhovory doplňují práci o unikátní informace přímo z mediální praxe. Abstract This thesis deals...
Trendy české televizní cestopisné publicistiky v letech 2010 - 2020
Kordík, Jiří ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce Trendy české televizní cestopisné publicistiky v letech 2010-2020 mapuje typologii a hlavní vývojové trendy cestopisných pořadů uvedených na České televizi mezi lety 2010-2020. Hlavním cílem práce je představit kategorie českých televizních cestopisných pořadů a popsat způsoby, jakými je v nich oslovován divák. V teoretické části se práce zabývá definicí televizní cestopisné publicistiky a problematikou celebritizace a celebrifikace. Díky představení konceptu turistického pohledu identifikuje problematické aspekty televizních cestopisných pořadů, ať už jde o stereotypizaci zobrazovaného prostředí nebo komercionalizaci obsahu. Po metodologické části práce je představeno tematické rozdělení českých cestopisných pořadů. Hlavní část práce se zaměřuje na představení pěti typologických kategorií cestopisných pořadů uvedených v České televizi. Na základě analýzy náhodně vybraných epizod pořadů popisuje nejdůležitější specifika české produkce televizních cestopisných pořadů mezi lety 2010-2020 a identifikuje nejzásadnější vývojové tendence tohoto žánru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.