Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Na cestě k personalizaci? Analýza komunikace lídrů politických stran na sociálních sítích
Bartůněk, Michal ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Internet, potažmo sociální sítě, hrají v současné politické komunikaci zásadní roli. Na západ od České republiky k tomuto zjištění přispěly americké prezidentské volby z roku 2008, ve kterých Barack Obama zvítězil i díky masivní kampani na sociálních sítích. V našem prostředí rozptýlily jakékoliv pochyby v tomto směru prezidentské volby v lednu 2013. Pozornost vědců se však upírá především na analýzu online komunikace v době volební kampaně a stranou zájmu zůstává komunikace v mezivolebním období. Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl analyzovat právě komunikaci v období, kdy žádná volební kampaň neprobíhá. Nesoustředí se na politické strany, jak bývá v českém politickém prostoru zvykem, ale snaží se aplikovat koncept personalizace na komunikaci konkrétních politických lídrů. Prostřednictvím analýzy dat nashromážděných z facebookových profilů šesti předsedů českých politických stran se snažíme postihnout charakter a základní trendy politické komunikace lídrů na sociálních sítích. Vedle popsání a porovnání chování jednotlivých politiků si práce klade za cíl vyvodit obecnější závěry vyplývající z aplikace konceptu personalizace na zkoumaný vzorek.
Politická komunikace na sociálních médiích: komparativní analýza Strany zelených a Miljöpartiet de Gröna
Jarolím, Tomáš ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Císař, Ondřej (oponent)
S příchodem sociálních sítí se změnila politická komunikace. Příspěvky politických subjetků na sociálních sítích, které jim často připravují političtí marketéři, plní obsah tradičních médií. V rámci této práce jsou představeny teoretické koncepty politické komunikace na sociálních sítích. Tato práce se zabývá tím, jak komunikuje na sociálních sítích Strana zelených a jejich švédská obdoba Miljöpartiet de Gröna, respektive srovnáním toho, kdo a co za touto komunikací na různých politických úrovních stojí. V práci je to demonstrováno prostřednictvím tematické analýzy, která byla vykonána na základě dat z polostrukturovaných rozhovorů se správci vybraných profilů sociálních sítí; prostřednictvím frekvenční analýzy druhů příspěvků na sociálních sítích; a prostřednictvím dat z kvantitativní obsahové analýzy mezinárodního projektu Online political communication strategies in 28 EU countries. V práci jsou popsány struktury komunikačních týmů obou stran na různých úrovních, jsou zde popsány i procesy toho, jak příspěvky vznikají a kdo za nimi stojí a jaké strategie komunikace používají v interakci s uživateli Facebooku.
Na cestě k personalizaci? Analýza komunikace lídrů politických stran na sociálních sítích
Bartůněk, Michal ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Internet, potažmo sociální sítě, hrají v současné politické komunikaci zásadní roli. Na západ od České republiky k tomuto zjištění přispěly americké prezidentské volby z roku 2008, ve kterých Barack Obama zvítězil i díky masivní kampani na sociálních sítích. V našem prostředí rozptýlily jakékoliv pochyby v tomto směru prezidentské volby v lednu 2013. Pozornost vědců se však upírá především na analýzu online komunikace v době volební kampaně a stranou zájmu zůstává komunikace v mezivolebním období. Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl analyzovat právě komunikaci v období, kdy žádná volební kampaň neprobíhá. Nesoustředí se na politické strany, jak bývá v českém politickém prostoru zvykem, ale snaží se aplikovat koncept personalizace na komunikaci konkrétních politických lídrů. Prostřednictvím analýzy dat nashromážděných z facebookových profilů šesti předsedů českých politických stran se snažíme postihnout charakter a základní trendy politické komunikace lídrů na sociálních sítích. Vedle popsání a porovnání chování jednotlivých politiků si práce klade za cíl vyvodit obecnější závěry vyplývající z aplikace konceptu personalizace na zkoumaný vzorek.
Globální televizní formáty a jejich adaptace v zemích střední Evropy
Vachová, Kateřina ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá úspěšností adaptace globálních televizních formátů v regionu střední Evropy. Mediální systémy v České republice, Maďarsku, Polsku a Slovensku prošly v devadesátých letech výraznou transformací, v jejímž rámci byly utvářeny i jednotlivé televizní trhy. Na tyto trhy začaly postupně působit globální vlivy. Tato práce přibližuje teorii globalizace se zaměřením na koncepty kulturního imperialismu a kulturní globalizace. Jedním z nejvýraznějších procesů v rámci globalizace médií je vznik globálních televizních formátů. V současné době převažuje názor, že tyto globální formáty napomáhají kulturní heterogenizaci a pluralizaci. Lokální adaptace televizních formátů získávají zároveň národní kulturní významy, důležité pro daný region. S pronikáním globálních televizních formátů na lokální trhy je spojen termín glokalizace, který je v současnosti používán v souvislosti s formáty častěji než pojem globalizace. Tato práce zachycuje adaptaci formátů v jednotlivých zemích středoevropského regionu. Na základě sledovanosti je porovnávána popularita globálních formátů v tomto regionu. Zároveň je vyhodnoceno, který formát má v rámci regionu nejuniverzálnější dopad a zdali mají diváci těchto zemí podobné kulturní preference. Následně jsou popsány další tendence typické pro televizní trhy...
Média a negativní politická kampaň: volby do PSP ČR v roce 2013
Mašková, Kateřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štětka, Václav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zjištění, jakou roli sehrály vybrané české tištěné deníky a obecné zpravodajské servery při prosazování negativních kampaní před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013. Výzkum vedl k zodpovězení otázky, jak se na přenosu negativních sdělení ze strany českých politických subjektů v době předvolební kampaně v roce 2013 podílelo zpravodajství vybraných českých celostátních deníků ve srovnání s domácími internetovými zpravodajskými servery. Konkrétně diplomová práce ke sběru zkoumaných dat využila deníky Mladá fronta Dnes a Právo a zpravodajské servery Aktuálně.cz a iHNed.cz. Práce sledovala podíl negativních hodnotících zmínek ve zpravodajských příspěvcích věnujících se tematice domácí předvolební politické kampaně, který zaujalo téma negativní kampaně jednotlivých politických stran, stejně jako formu, kterou se k ní tato média vyjadřovala. Důležitou součástí práce je srovnání voleb z podzimu 2013 s předchozími volbami z let 2006 a 2010. Záměrem bylo ukázat, jak nedávné volby zapadají do trendu využití negativní politické komunikace v českém prostředí a jak se v průběhu zkoumaných let změnilo mediální pokrytí tohoto fenoménu. Z diplomové práce vyplývá, že sledované deníky pokrývaly ve svém domácím předvolebním zpravodajství negativní...
Vliv nových internetových koncernů na transformaci tradičních vydavatelství střední Evropy
Liška, Ondřej ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Vliv nových internetových koncernů na transformaci tradičních vydavatelství střední Evropy" se na základě teorie mediální konvergence a teoretických podkladů z oblasti současných trendů v mediálním odvětví zabývá změnami, kterými podstupují tradiční vydavatelské domy. Práce mapuje digitální portfolia tradičních mediálních domů Axel Springer v rámci německého trhu a mediálních domů Mafra, Bauer Media a CME v rámci českého trhu. Současně se zabývá portfoliem vybraných globálních internetových společností a vztahy těchto nových mediálních koncernů s tradičními vydavatelskými domy, zaměřuje se na konkurenční výhody zkoumaných online platforem nových internetových společností, které potenciálně konkurují svým zaměřením klasickým vydavatelům, a zabývá se výhodami a možnostmi pro uživatele a inzerenty a vzájemnou spoluprací a závislostí obou typů mediálních koncernů.
Rozvoj Nollywoodu na pozadí globalizačních procesů v mediálním světě
Černá, Jana ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Nigerijský zábavní průmysl Nollywood se objemem své audiovizuální produkce již několik let řadí celosvětově na jedno z prvních míst. Jeho trh je však do značné míry izolovaný od dominantních mediálních toků, což podněcuje zájem o podrobnější studium jeho postavení na globální kulturní scéně. Práce je teoretickým pojednáním o historii a současném stavu Nollywoodu, jehož rozvoj autorka zasazuje do kontextu dvou zdánlivě antagonistických paradigmat v rámci globalizačního diskurzu - kulturního imperialismu a kulturní globalizace. K zachycení co nejaktuálnějších a nejkomplexnějších údajů využívá práce obecně teoretických metod, zejména analýzy, syntézy a komparace informací získaných studiem odborných článků a literatury na dané téma. Text se skládá ze tří hlavních částí. Po uvedení do nigerijských reálií a stručném seznámení s historií jejích audiovizuálních médií je ve druhé kapitole vůbec poprvé na české akademické půdě popsán vznik Nollywoodu a jsou charakterizovány jeho aktuální produkční a distribuční principy. V této části práce je kladen důraz i na zachycení rozsahu působnosti Nollywoodu ve světě včetně České republiky, a to jak z hlediska šíře a typu publika, tak způsobů produkce a distribuce nigerijských snímků za hranicemi domovské země jejich tvůrců. Třetí, závěrečná, kapitola práce...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.