Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 236 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Personální rizika v práci ředitele střední školy
Řebíčková, Lenka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
NÁZEV: Personální rizika v práci ředitele střední školy AUTOR: Mgr. Lenka Řebíčková KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Personální práce patří mezi nedílnou a významnou součást pracovní náplně každého ředitele střední školy. Efektivně a promyšleně prováděné personální činnosti ovlivňují kvalitu práce celé školy a minimalizují případná rizika při práci s lidmi. Závěrečná práce se zabývá problematikou personálních činností v souvislosti s určením nejčastějších personálních rizik v práci ředitele střední školy. Vychází ze studia odborné literatury k dané problematice a z průzkumu provedeného mezi řediteli středních škol v Libereckém kraji. Ředitelům středních škol tato práce nabízí informaci o možných personálních rizicích s ohledem na personální činnosti, se kterými daná rizika souvisejí. Klíčová slova: Riziko, Lidské zdroje, Lidský kapitál, Personální práce, Řízení lidských zdrojů, Personalistika, Řízení, Vedení, Personální činnosti
Generační proměny skautských idejí po roce 1945 na příkladu 18. střediska Kruh
Nováková, Vendula ; Hlaváček, Jiří (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem čtyř skautských generací na ideje skautského hnutí po roce 1945 v Československu. Výzkum je zaměřen na 18. středisko Kruh v Praze. Práce se zaměřuje na proměny skautských idejí, ale i na proměny vedení a skautského programu. Výzkum je veden metodou orální historie, přičemž narátoři jsou vybíráni z řad 18. střediska Kruh. Cílem práce není podrobně zmapovat vývoj a historii vybraného střediska, ale spíše obecně nastínit, jakým způsobem se skauti museli ideově přizpůsobit politické a společenské situaci. Dále práce zkoumá způsob, jakým se ve skautském oddíle předává tradice a jak na sebe jednotlivé generace navazují. Klíčová slova: skauting, generace, hodnoty, vedení, význam
Pojetí člověka u Jana Amose Komenského
Hoskovcová, Žaneta ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Práce se věnuje Pojetí člověka u Jana Amose Komenského. Je rozdělena do devíti kapitol, z nichž každá představuje jednu část jeho tvorby. V první kapitole se nachází základní údaje o J. A. Komenském, tedy jeho životopisné údaje a odkaz k dnešnímu světu. Další kapitola pojednává o Jednotě bratrské, která ovlivnila jeho život a působení. Následující kapitola je věnována pedagogickému myšlení, kde je sledován vývoj a pokrok v pedagogice za doby J. A. Komenského. Další kapitoly jsou pak věnovány jeho pojetí filozofie, antropologie, pansofie a teologie. Práce nastiňuje všechny oblasti, ve kterých se Komenský zabývá problematikou člověka.
Pojetí lásky u Platona a Schopenhauera
Najman, Jiří ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato práce se snaží skrze přiblížení filosofie obou autorů vysvětlit jejich pojetí lásky. V obou metafyzikách se snaží nalézt motivy, které, jak se autor domnívá, jsou stále živé, přestože se zdá, že nám jsou tak vzdáleny.
Problematika hodnot ve vzdělávání v postmoderní společnosti na počátku 21. století
Šubová, Vendula ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem práce je nastínit problematiku současného pojetí hodnot v postmoderní společnosti a identifikovat důsledky tohoto pojetí pro vzdělávání a výchovu. Práce se pokouší analyzovat současnou pluralitní společnost na základě literatury relevantní k danému tématu. Práce se zabývá otázkou, zda a za jakých podmínek je možné stanovit celospolečensky platné hodnoty a zda je lze začlenit do procesu vzdělávání a výchovy. Text je členěn do dvou kapitol, první z nich se zabývá problematikou postmoderní společnosti, pluralismu a filozofické dekonstrukce a pokouší se uvést souvislosti se vzděláváním a výchovou. Druhá kapitola je zaměřena na otázku hodnot, současných výchovných cílů a poslední část kapitoly je věnována hodnotě vzdělání v současné společnosti. Klíčová slova: Hodnota, vzdělávání, výchova, hodnota vzdělání, postmoderna, postmodernismus, pluralita, pluralismus, dekonstrukce, výchovné cíle, vědění, filozofie.
Vedení lidí v nestátních neziskových organizacích
Dohnalová, Veronika ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vedení lidí v nestátních neziskových organizacích. Práce se zaměřuje na specifika procesu vedení lidí nestátního neziskového sektoru s největším důrazem na rozdíl v přístupech vedení u placených zaměstnanců a dobrovolníků, vzhledem k tomu, že obě uváděné skupiny jsou velmi důležitou a typickou součástí nestátní neziskové organizace. Práce předkládá nejčastěji využívané teorie vedení lidí v organizaci, dále také popisuje význam vedení lidských zdrojů v nestátní neziskové organizaci. V empirické části práce je využita kvalitativní metoda získávání dat. Z provedených rozhovorů s vedoucími pracovníky z nestátních neziskových organizacích je možné popsat průběh procesu vedení lidí v NNO a poukázat na jeho specifika. Klíčová slova: vedení, vedoucí pracovník, koordinátor, nestátní nezisková organizace, lidské zdroje v organizaci, vedení dobrovolníků, vedení placených zaměstnanců
Rozvojový potenciál, mechanismy a jevy spojené s učením prožitkem
Kos, Andrej ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent)
Tato práce je zaměřena na rozvojový potenciál učení prožitkem. Jejím cílem je popsat probíhající principy učení, podmínky a jevy, které jej provází, a mechanismy, kterými jeho aktéři dosahují osobního rozvoje. V rámci bakalářského výzkumu bylo prováděno pozorování tří dětských volnočasových kroužků rozdílného zaměření po dobu zhruba čtyř měsíců. Pozorované fenomény jsou pak interpretovány na základě teoretických východisek učení, konceptu prožitku, dynamiky malých skupin a konceptu osobního rozvoje. Na základě pozorování byl vytvořen systém učebních situací a jejich charakteristika a popsán způsob, jakým umožňují aktérům dosahovat osobního rozvoje. Klíčová slova: Učení, sociální učení, skupinové aktivity, volnočasové aktivity, osobní rozvoj, vedení, sociální interakce

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 236 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.