Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hrát si na vojáky: Etnografická studie virtuálních vojenských jednotek
Kos, Andrej ; Hrabec, Ondřej (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Práce skrz etnografický design mapuje a exploruje prostředí virtuálních hráčských těles ve videohře Arma 3. Analyzuje jejich strukturu a dění v nich z pohledu teoretických východisek konceptů komunit praxe a Protheova efektu. Dále pak z pohledu teorií zabývajících se aspektem role-playingu a z pohledu psychodramatu. Diskutována je na teoretické úrovni rovněž imerse a hráčova identita. Jako metody sběru dat bylo zvoleno zúčastněné pozorování a cílené rozhovory. Data byla pořizována v podobě videozáznamů a nadále analyzována. Text se nadále soustředí na analýzu předložených datových úseků a emergenci tří zásadních aspektů: nabývání technických dovedností hráčů, jejich postupná enkulturace do herního společenství, a nakonec specifický způsob prožívání dění hráči a jeho emoční aspekty. V textu je argumentováno, že specifické technické znalosti, které hráči nabývají, kombinované s napojením na specifický kontext vytvořený a udržovaný skupinou samotnou, umožňují založení specifického vztahu mezi hráčem a jeho virtuální postavou, který umožňuje zvláštní formu autentického prožívání herního obsahu. Tyto poznatky jsou nadále konfrontovány s teoretickými východisky. Dospěl jsem k závěru, že pozorované jevy izolovaně mají relativně pevnou a spolehlivou oporu v literatuře, nicméně jejich součinnost a vzájemná...
Rozvojový potenciál, mechanismy a jevy spojené s učením prožitkem
Kos, Andrej ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent)
Tato práce je zaměřena na rozvojový potenciál učení prožitkem. Jejím cílem je popsat probíhající principy učení, podmínky a jevy, které jej provází, a mechanismy, kterými jeho aktéři dosahují osobního rozvoje. V rámci bakalářského výzkumu bylo prováděno pozorování tří dětských volnočasových kroužků rozdílného zaměření po dobu zhruba čtyř měsíců. Pozorované fenomény jsou pak interpretovány na základě teoretických východisek učení, konceptu prožitku, dynamiky malých skupin a konceptu osobního rozvoje. Na základě pozorování byl vytvořen systém učebních situací a jejich charakteristika a popsán způsob, jakým umožňují aktérům dosahovat osobního rozvoje. Klíčová slova: Učení, sociální učení, skupinové aktivity, volnočasové aktivity, osobní rozvoj, vedení, sociální interakce

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.