Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora rodin dětí s Aspergerovým syndromem
Rábová, Kateřina ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Duškov, Ivan (oponent)
Bakalářská práce PODPORA RODIN DĚTÍ S ASPERGEROVÝM SYNROMEM Kateřina Rábová ABSTRAKT Tato práce se zaměřuje na to, jaká podpora je ze stran státu věnována rodinám s dětmi, kterým byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Aspergerův syndrom je lehčí porucha autistického spektra. Jedinci s tímto postižením často selhávají v komunikaci s vnějším prostředím a mají potíže v navazování sociálních vztahů, což může mnohdy vést až k jejich sociální exkluzi. Je proto důležité aby se jim dostalo určité sociální pomoci ze strany státu. Práce proto nejdříve popisuje, jak by takováto pomoc měla vypadat, konkrétně jaké principy by měla reflektovat, jak by měla být nastavena, a to vše na základě teze teorie životního běhu. Dále práce popisuje, v jaké podobě je sociální pomoc této cílové skupině k dispozici v současné době. Postupně jsou v práci rozvedeny příspěvky a sociální služby, které mohou rodiny dětí s Aspergerovým syndromem využívat a podmínky jejich čerpání. Na závěr na základě údajů získaných výzkumem autorky práce je uvedeno, jak tato sociální pomoc u rodin vypadá v praxi a jak ji tyto rodiny samy hodnotí.
Role pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s PAS
Vomočilová, Zuzana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
(česky) Bakalářská práce se věnuje roli pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s poruchou autistického spektra. Zdůrazňuje důležitost hry pro správný vývoj každého jedince a problémy, které děti s PAS mohou mít při činnostech jako je hra. Také se zde uvádí, jak důležitá je profesionalita a kooperace všech pomáhajících pracovníků, aby péče o klienta i jeho rodinu byla komplexní. V praktické části jsou v první fázi výzkumu zmapovány role pomáhajících pracovníků, kteří se dostanou do kontaktu s dětmi s PAS. Cílem tohoto předvýzkumu bylo zjistit, kteří pracovníci se dostanou do kontaktu s hrou nejvíce. S těmito pracovníky byl veden rozhovor v druhé části výzkumu. Tato část je zaměřena detailněji na práci s dětmi a rodinami v oblasti hry. Zmiňuje důležitost individuální i skupinové hry, možnosti vzdělávání v oblasti hry. A také zásady jejího správného výběru.
Využití kognitivně-behaviorální terapie u klientů s poruchami autistického spektra
Macháčková, Milada ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tématem mojí bakalářské práce je využití kognitivně - behaviorální terapie (KBT) u klientů s poruchami autistického spektra (PAS) se zacílením na problémy sociální složky této pervazivní vývojové poruchy. Sociální neobratnost, špatná orientace ve vztazích, odtažitost a podobné charakteristiky typické pro PAS jsou sice její neodmyslitelnou součástí, ale to, že vstupování do vztahů není pro onoho jedince funkční, nemusí nutně znamenat, že po něm netouží. KTB do tohoto systému v dnešní době vstupuje jako jedna z mála psychoterapeutických metod, která je uváděna jako vhodný nástroj podpory. Teoretickými východisky práce bude představení KBT jako psychoterapeutického směru, s jeho historií a aktuálním vývojem. Dále budou popsány PAS a seznámení s tou částí poruch, pro které lze KBT nejefektivněji využívat. V praktické části práce bude představeno využití KBT u klienta s Aspergerovým syndromem.
Integrace dítěte s Aspergerovým syndromem v běžné třídě primární školy
Hornová Kajgrová, Andrea ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je poskytnout ucelený obraz problematiky vzdělávání a integrace dětí s Asp. syndromem v běžných školách. Předat vlastní zkušenosti, které jsem získala při práci s těmito dětmi. Zmapovat názory učitelů s integrováním žáků a toto vše doplnit názorem odborníka. Práce bude rozdělena na dvě základní části - teoretickou a empirickou. V teoretické budu popisovat problematiku a vycházet ze současného trendu k integraci. Empirická část bude složena z rozhovoru s odborníkem, pak dotazníku pro učitele primárních škol a kazuistiky chlapce, se kterým jsem pracovala. Použitými metodami v praktické části je hlavně rozhovor a dotazník. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, dětský autismus, poruchy autistického spektra, charakteristické projevy, diagnostika, screeningové a diagnostické nástroje, vzdělávání, integrace
Využití MMPI-2 v diferenciální diagnostice Aspergerova syndromu a schizofrenie
Adámková, Jana ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Hlavním cílem této práce je identifikovat škály v MMPI-2, které by mohly sloužit jako vodítka pro diferenciální diagnostiku Aspergerova syndromu a schizofrenie. Zkoumány byly dospělé osoby s Aspergerovým syndromem a také dospělé osoby s diagnózou schizofrenie. Ve výzkumu je použita kvantitativní metodologie, konkrétně postup dobývání dat z databází, které umožňuje generovat a přímo ověřovat hypotézy. Ze zkoumání vyplynulo, že jsou klíčové konfigurace výšky T-skórů několika různých škál, především 0Si, Sc1, Sc6, Pa1, Pa2, Psyc, Biz a Obs (u 0Si, Sc1, Pa2 a Obs očekáváme u osob s Aspergerovým syndromem zvýšení a u škál Sc6, Pa1, Psyc a Biz očekáváme, že T-skóry budou průměrné; u osob se schizofrenií zaznamenáváme zvýšení škál Sc6, Pa1, Psyc a Biz). KLÍČOVÁ SLOVA  Aspergerův syndrom  Schizofrenie  Diferenciální diagnostika  Dospělost  MMPI-2
Čtení u žáků s Aspergerovým syndromem
Štarková, Monika ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zmapování porozumění čtenému textu u žáků s Aspergerovým syndromem navštěvujících 1. stupeň základní školy. Pro šetření jsou užity tři testy, kterými jsou test naslouchání, test čtení a test čtení s vizuální podporou. Odpovědi respondentů na tyto tři typy testů jsou následně hlouběji analyzovány a také vzájemně porovnávány. Tato práce soustředí pozornost zejména na myšlenkové operace respondentů a jejich práci s informacemi na rovině explicitního a implicitního porozumění. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, čtení, kognitivní aspekty, porozumění slyšenému, čtenářská gramotnost, čtení s vizuální podporou, porozumění čtenému
Autismus a zoorehabilitace
Chamillová, Marie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji tématu aplikování různých typů zoorehabilitace u osob s poruchami autistického spektra. Diplomová práce má za cíl ukázat různé možnosti, které zoorehabilitace osobám s poruchami autistického spektra nabízí. Zaměřila jsem se na zkoumání, jaký druh zoorehabilitace je pro danou diagnózu vhodný, či naopak nevhodný. V práci také popisuji různé subtypy autistických diagnóz včetně Aspergerova syndromu. Spolupracovala jsem s organizacemi zabývajícími se rehabilitací a léčbou osob s PAS také v USA. Zoorehabilitace je stále se rozvíjející metodou a vhodnost jednotlivých druhů této terapie pro psychicky i fyzicky nemocné děti i dospělé je stále předmětem výzkumu. Klíčová slova: autismus, autistické spektrum, zoorehabilitace, zooterapie, Aspergerův syndrom, asistence, canisterapie, hippoterapie
Sociální status integrovaného žáka s Aspergerovým syndromem v třídním kolektivu
Ondráčková, Kamila ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast sociálního začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do třídních kolektivů běžných základních škol. Teoretická část je založena na analýze dostupné odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Věnuje se definování diagnózy Aspergerův syndrom a jejím projevům, pojmu integrace se zaměřením na integraci žáka s Aspergerovým syndromem a dále termínu klima třídy a možnostem jeho diagnostiky a rozvoje. V praktické části, která vychází z poznatků části teoretické, se potom autorka zabývá analýzou sociálního statusu integrovaných žáků s Aspergerovým syndromem. Sociometrické techniky jsou zde zkombinovány s projektivní metodou a obojí je doplněno vlastním dotazníkem pro pedagogické pracovníky a kvalitativními postupy, především rozhovory s pedagogy a pozorováním ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.