Název:
Integrace dítěte s Aspergerovým syndromem v běžné třídě primární školy
Překlad názvu:
Integration of a child with Asperger syndrom in primary school
Autoři:
Hornová Kajgrová, Andrea ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je poskytnout ucelený obraz problematiky vzdělávání a integrace dětí s Asp. syndromem v běžných školách. Předat vlastní zkušenosti, které jsem získala při práci s těmito dětmi. Zmapovat názory učitelů s integrováním žáků a toto vše doplnit názorem odborníka. Práce bude rozdělena na dvě základní části - teoretickou a empirickou. V teoretické budu popisovat problematiku a vycházet ze současného trendu k integraci. Empirická část bude složena z rozhovoru s odborníkem, pak dotazníku pro učitele primárních škol a kazuistiky chlapce, se kterým jsem pracovala. Použitými metodami v praktické části je hlavně rozhovor a dotazník. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, dětský autismus, poruchy autistického spektra, charakteristické projevy, diagnostika, screeningové a diagnostické nástroje, vzdělávání, integraceThe aim of this thesis is to provide a comprehensive data of schooling issues and integration of children with the Asperger syndrome in the public schools. I would like to bring out my own experience while working with these children. I have mapped the teachers' opinion of the pupils' integration and I have ensembled this data with an expert's opinion, too. My thesis is divided into two basic parts: the theoretical and empirical part. I am going to describe the issues thereof and I am going to result from the curent movement of the integration. The empirical part consists of first, the interview with an expert, second, the public schools teachers' questionnaire and lastly, the casuistry of a boy I have worked with.The used methods in the practical part are mainly the interview and the questionnaire. Key words: the Asperger syndrome, the child's autism, the autistical spektra disorders, the common characteristics, the diagnostic, the screening and diagnostic tools, the education, the integration
Klíčová slova:
Aspergerův syndrom; charakteristické projevy; diagnostika; dětský autismus; integrace; poruchy autistického spektra; screeningové a diagnostické nástroje; vzdělávání; the Asperger syndrome; the autistical spektra disorders; the child's autism; the common characteristics; the diagnostic; the education; the integration; the screening and diagnostic tools