Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 723 záznamů.  začátekpředchozí463 - 472dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Gender na dětském hřišti
Melicharová, Andrea ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Gender na dětském hřišti: Etnografický výzkum Diplomová práce se zabývá reprodukcí genderových stereotypů na dětském hřišti. Teoreticky se opírá o klasické přístupy k genderu (Renzetti, Curran 2005, Jarkovská 2004), genderové socizalizace (Giddens 1999, Gilligan 2001 a Bem 1993) a inspiruje se současnými výzkumu dětských hřišť (Paetcher, Clark 2003, Millan 2012). Výzkum byl realizován na dětském hřišti, které se nachází v Berouně v blízkosti medvědária v průběhu roku 2013 a 2014 jako nezúčastněné pozorování návštěvníků dětského hřiště. Práce předkládá komplexní pohled na genderový rád a genderové stereotypy, které jsou na dětském hřišti reprodukovány ve dvou oblastech, a to: 1) oblast genderových stereotypů, které na dětském hřišti reprodukují samotné děti a 2) oblast genderových stereotypů, které na hřiště přináší jejich dospělý doprovod. Analýza přibližuje způsoby, kterými jsou tyto kategorie rekonstruovány a rozehrávány v každodenním životě a jaké mají dopady na subkulturu hřiště. Anylýza vychází především z překvapivého zjištění, že děti na hřiště doprovází stejný poměr mužů jako žen. Další zjištění, týkající se dětí, které na hřišti rozehrávají spoustu herních aktivit, již není tolik překvapivé a dokazuje, že děti jsou ovlivněny svým okolím a genderové stereotypy společnosti dále reprodukují....
Rozvoj základních lokomočních dovedností prostřednictvím her a PČ u dětí předškolního věku
Kašparová, Alena ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Panáčková, Michaela (oponent)
Charakteristika práce: Mezi základní lokomoční dovednosti řadíme chůzi, běh, skok, lezení a házení. Jejich rozvoj je ovlivněn především hrami a pohybovými činnostmi. Zvládnutí těchto dovedností zaručí dětem správný tělesný vývoj a také vytvoří nezbytné předpoklady pro osvojování těžších a složitějších dovedností. Úroveň základních lokomočních dovedností hodnotíme pomocí diagnostických prostředků. Cíl a smysl práce: Ve své práci jsem vytvořila inspiromat her a pohybových činností. Tyto hry a pohybové činnosti rozvíjí a zdokonalují základní lokomoční dovednosti, tedy chůzi, běh, skok, lezení a házení. Tato práce inspirovala nejen mě, ale slouží také jako inspirace pro pedagogy a cvičitele. Činnosti obsažené v inspiromatu slouží k rozvoji a zdokonalení základních lokomočních dovedností předškolních dětí. Řešení problému: Se skupinou chlapců a dívek ve věku 5-6 let v mateřské škole Sluníčko prováděl pedagog mnou navržené hry a pohybové činnosti získané na základě literatury, letité praxe a vlastních nápadů a zkušeností. Na základě pozorování jsem vytvořila inspiromat, do kterého jsem zařadila právě hry a pohybové činnosti, které se v práci s dětmi ukázaly jako nejvhodnější. Inspiromat je rozdělen na oddíly dle základních lokomočních dovedností - chůze, běh, skok, lezení, házení. Též je zde oddíl...
Citadela AI
Pekárek, Jakub ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Gemrot, Jakub (oponent)
Cílem této práce je implementace hratelné verze hry Citadela s konzolovým rozhraním, její využití pro analýzu vlastností hry a vývoj umělé inteligence. Práce obsahuje rozbor strategií, způsob jejich návrhu, organizaci provádění tahu, model implementace inteligence a testovací nástroje. Vyvinuta byla řada přístupů a zpracování jednotlivých akcí, které měly pozitivní vliv na hru inteligencí. Analýza hry ukázala rozmanitost herních situací, ke kterým je třeba přistupovat odlišnými způsoby. V důsledku byla demonstrována nevhodnost užití obecných přístupů a výhody vytvořeného návrhu kompozice inteligence z více oddělených strategií. Byl také demonstrován silný vliv příjmů hráče na celkový výkon a nízký vliv ostatních strategických faktorů v obecných případech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hry v přírodě
Knotková, Irena ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice her v přírodě v souvislosti s pořádáním škol v přírodě se žáky prvního stupně základních škol. Ve své teoretické části pojednává o základních pojmech: hra, příroda, pohybový vývoj dětí, příroda, škola v přírodě. Cílem této bakalářské práce je zjistit zájem dětí o pohybovou aktivitu na škole v přírodě. Zda děti rády spolupracují v kolektivu. A zda vítají zařazení her do programu školy v přírodě. Východiskem práce je vytvoření zásobníku her pro tuto věkovou kategorii.
Využití pohádky v rámci volnočasových aktivit ve školní družině
Trkovská, Jana ; Hanzová, Marie (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o využití literárního žánru pohádka ve volnočasových aktivitách ve školní družině. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy: pohádka, dětská literatura, čtenářská gramotnost, charakteristika mladšího školního věku, volnočasové aktivity ve školní družině. V praktické části je popsán projekt ověřený v praxi v oddělení školní družiny. Cílem této práce by mělo být nejen probudit u žáků zájem o četbu, ale i ukázat, že pohádka rozvíjí osobnost dětí, představivost a může nám pomoci i při řešení výchovných problémů.
Adaptace v mateřské škole a vhodné činnosti pro čtyřleté a mladší děti
Smolíková, Anna ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku adaptace dítěte na prostředí mateřské školy, zvláště dětmi čtyřletými a mladšími. Zvláštní pozornost věnuje hře a činnostem, které posilují vztah dítěte k učitelce či ostatním dětem a upevňují jistotu dítěte v novém prostředí. V teoretické části se studentka zaměří na předškolní dítě jeho socializaci a aspekty související s jeho přechodem z rodinného prostředí do širšího prostředí mateřské školy. Hlavním cílem výzkumné části je zjistit, jak probíhá adaptační proces u tří až čtyřletých dětí nastupujících do mateřské školy a jaké faktory tento proces ovlivňují. V praktické části jsou zpracovány tři případové studie tří až čtyřletých dětí, které poprvé nastupují do mateřské školy se zaměřením na adaptaci v mateřské škole. Výzkumné šetření bylo realizováno kombinací rozhovorů s rodiči, dítětem, učitelkou mateřské školy, s ředitelkou mateřské školy a pozorováním dítěte přímo v mateřské škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 723 záznamů.   začátekpředchozí463 - 472dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.