Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Clustering hits and predictions in data from TimePix3 detectors
Čelko, Tomáš ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Hybridné pixelové detektory ako Timepix3 a Timepix4 zaznamenávajú elementárne častice pomocou pixelov, ktoré generujú takzvané "hity". Pre ďalšiu analýzu je potrebné zoskupiť jednotlivé hity do priestorovo a časovo koincidujúcich skupín, nazývaných aj klastre. Zatiaľ čo detektory Timepix3 dokážu generovať až 80 miliónov hitov za sekundu, ďalšia generácia Timepix4 poskytne až 640 miliónov hitov za sekundu, čo je ďaleko nad súčasnou kapacitou algoritmov klastrovania v reálnom čase, ktoré spracovávajú približne 3 milióny hitov za sekundu. V našej práci skúmame možnosti zrýchlenia procesu klastrovania so zameraním na jeho aplikáciu v reálnom čase. Vyvinuli sme nástroj, ktorý využíva viacjadrové CPU na zrýchlenie klastrovania. Napriek neusporiadanosti a vzájomnej časovej závislosti hitov dosahujeme zrýchlenie, ktoré rastie s počtom použitých jadier. Okrem toho sme využili možnosti znížiť výpočtové nároky klastrovania tým, že určíme parametre radiačného poľa z neklastrovaných údajov a iniciujeme klastrovanie, ak tieto parametre preukazujú znaky zaujímavých udalostí. Toto ďalšie zrýchlenie klastrovania zároveň znižuje požiadavky na ukladací priestor. Navrhované metódy boli overené a porovnané pomocou reálnych a simulovaných dát.
Interaktivní hra pro psychoterapii dětí
Hořký, Vladimír ; Pešková, Klára (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Hra je pro děti přirozený způsob komunikace, a tak jsou tradiční hry a hračky běžnou součástí psychoterapie dětí. Uplatnění počítačových her v psychoterapii dětí dosud není příliš rozšířené, přestože počítačové hry jsou u dětí velmi oblíbené. V rámci této práce vznikla počítačová hra vyvinutá jako pomůcka pro práci psychoterapeutů s dětmi ve věku přibližně pěti až deseti let. Děti v ní pod vedením terapeuta prostřednictvím postavy Chobotničky prožívají čtyři různá dobrodružství - vyhýbání se překážkám v moři, balan- cování na chaluze, převlékání se a překonávání bouře. Cílem hry je nabídnout podněty pro diskusi s terapeutem. Hra byla iterativně vyvíjena ve spolupráci s dětskou psycholožkou a s grafičkou. V praxi hru vyzkoušeli tři dětští psychologové s přibližně dvaceti dětmi, kteří hru hodnotili jako užitečnou terapeutickou pomůcku. 1
Adaptive generated encounters in a rogue-like role-playing video game
Guth Jarkovský, Tomáš ; Černý, Vojtěch (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Chceme hráčům videoher poskytnout zábavný, jedinečný zážitek, který je zároveň výzvou. To se nám ovšem nemusí podařit v případě her, které zahrnují mnoho různých možností volby nebo náhody. Tato práce představuje algoritmus pro procedurální generování nepřátel v rogue-like RPG hře. Algoritmus je založen na spouštění sérií simulovaných bitev s cílem vytvořit přiměřeně obtížnou skupinu nepřátel. Algoritmus jsme implementovali do vlastní rogue- like tahové RPG hry a v experimentální části se náš přístup ukázal jako spíše úspěšný. Ukázalo se, že námi generovaní nepřátelé nejsou ani příliš obtížní, ani příliš snadní a zároveň poskytují přiměřenou rozmanitost a nové výzvy. Výsledek této práce může být krokem vpřed v generování jedinečných, zábavných a vyvážených nepřátelských střetů v rogue-like RPG hrách. 1
Stolní hra Agricola a umělá inteligence
Vacek, Michal ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Musil, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce na téma umělá inteligence ke hře Agricola se zabývá samotnou implementací hry, počítačem řízeného hráče a vytvořením strategie pro lidského hráče. Vyvinutý program umožňuje v základním rozsahu hru uživatele s počítačem, paralelní simulaci her počítačů proti sobě, analýzu dat a zobrazení historie hry.
Umělá inteligence pro deskovou hru Patchwork
Chudoba, Michal ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Zelinka, Mikuláš (oponent)
Bakalářská práce na téma umělá inteligence ve hře Patchwork. Zabývá se jak samotnou implementací hry a počítačem řízeného hráče, tak i přístupem, který byl brán k dosažení kompetentního protivníka. Vyvinutý program umožňuje hru uživatele s různými druhy protivníka, ale také dává ukázku simulace hráčů mezi sebou. Byla provedena analýza, zda je výhodné, či nevýhodné začínat hru.
Multiplatformní 2D herní framework
Zeman, Tomáš ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Jedním z nejužitečnějších nástrojů pro usnadnění vývoje her je herní framework. Jde o obvykle složitý software, který vývojářům poskytuje abstrakci nad herními komponentami jako například vykreslování, fyzika, zvuk, uživatelský vstup nebo umělá inteligence. Cílem této práce je vytvoření jednoduchého herního frameworku pro 2D hry zaměřeného na rychlost, rozšířitelnost a multiplatformnost. Druhým cílem práce je implementace ukázkové hry pro demonstraci funkcí a funkčnosti enginu. K vytvoření enginu byl použit jazyk C++ a část knihovny SDL. Za cílové platformy byly vybrány Windows a Linux. Hra byla úspěšně implementována a zprovozněná na obou platformách za využití téměř všech možností enginu.
Umělá inteligence pro karetní hru Mandala
Tyle, Tomáš ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem umělé inteligence pro hraní karetní hru dvou hráčů Mandala. Popisuje několik přístupů ke tvorbě umělé inteligence a výsledky testování jejich implementací. Obsahuje implementaci hry samotné včetně grafického prostředí. 1
Busy Beaver Problem
Kropitz, Pavel ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
Práca mala za úlohu vyvinúť a implementovať optimalizačné metódy, ktoré by našli uplatnenie pri riešení busy beaver problému rádu 5+. Výsledkom práce je teoretická časť a jej implementácia v podobe dvoch programov - simulátora turingových strojov podrobne zobrazujúceho výpočet stroja s aplikáciou teórie a programu prehľadávajúceho priestor turingových strojov. Ten bol spustený pre turingove stroje o štyroch až šiestich stavoch. Kvalitu metód preukázal malým počtom strojov, ktorých správanie nedokázal odhaliť a nájdením nového rekordného stroja - kandidáta na busy beavera rádu 6.
C library for symbolic manipulation
Gurský, Štefan ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
There are many programs doing symbolic manipulation with mathematical expressions. They are called Computer Algebra Systems and most of them contain some programming language. In this bachelor thesis a library for C programming language was created that allows using C as a language for symbolic manipulation. With provided functions user can store mathematical expressions in C variables and work with them in an easy and convenient way. It is possible to build expressions containing standard mathematical operations and functions, reduce them, expand them, find derivatives and Taylor polynomials. The library (called SymCe) is easy to understand not only for user, but also for a programmer that wishes to see its inner working and possibly extend it. Simplicity is the main feature that distinguishes SymCe from other similar pieces of software.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.