Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 634 záznamů.  začátekpředchozí416 - 425dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reliabilita hodnocení ve vybraných odborných předmětech
Konvičková, Hana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Anotace v českém jazyce V teoretické části bakalářské práce se zabývám definicemi školního hodnocení, pojetím hodnocení v současné době, typy hodnocení, vlastnostmi hodnocení, specifiky hodnocení v odborných školách, dále specifiky hodnocení ve vybraných odborných předmětech a reliabilitou hodnocení jako podmínkou objektivního hodnocení. V empirické části bylo mým cílem za pomoci empirické sondy zjistit úroveň reliability hodnocení vybrané úlohy v předmětu Obchodně právní korespondence, Písemné a ústní komunikace a Písemné a elektronické komunikace. Vyučujícím těchto předmětů na 3 středních odborných školách v Praze 1, 4 a 9 jsem úlohy pro žáky předložila k zadání a zhodnocení podle předem specifikovaných kritérií. Jedním z hodnotitelů byl učitel předmětu dané školy, druhým hodnotitelem jsem byla já. Reliabilita byla určena jako míra shody nezávislého hodnocení dvou hodnotitelů stejných prací žáků. V závěru práce reflektuji přínosy a nedostatky samotného výzkumu a hodnocení prací učitelem zmíněné školy a mnou, jako učitelkou a současně autorkou bakalářské práce. Dále se snažím navrhnout postup pro dodržování základních kritérií hodnocení v obchodních písemnostech.
Didaktické využití dokumentu ve výuce francouzštiny
Uhrová Kubešová, Lenka ; Loucká, Hana (vedoucí práce) ; Vacula, Richard (oponent)
Autentický dokument tvoří od 70.let 20.století součást cizojazyčné výuky. Cílem této práce je představit východiska didaktického využití autentického dokumentu ve výuce francouzštiny jako je typologie dokumentů, kritéria výběru či přínos dokumentu v rozvíjení komunikativních a obecných kompetencí, analyzovat využití dokumentu ve vybraných učebnicích francouzštiny, ukázat možnosti využití práce s dokumentem na Internetu a představit vlastní návrhy didaktického využití autentických dokumentů.
Diferenciace výuky ve třídě primární školy prostřednictvím učebního úkolu
Korcová, Hana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá diferenciací výuky učebními úkoly na 1. stupni ZŠ. Teoretická část nabízí možné způsoby a postupy, jak efektivně využít učebních úkolů ve výuce tak, aby rozvíjely všechny žáky a zároveň je i motivovaly k další činnosti. Dále pak souhrn kompetencí, které učitele uschopňují k diferenciaci výuky tvorbou a zadáváním variant učebních úkolů, ale i možných pochybení, kterých se učitelé dopouštějí při jejich zadávání. Praktická část řeší, jaké didaktické variace učebních úkolů učitelé při výuce využívají k její diferenciaci. Zároveň si ověřuje, zda učitelé zařazují do výuky diferencované učební úkoly vědomě a cíleně. Klíčová slova Diferenciace, učební úkol, motivace, kompetence, dovednosti
Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení
Michalová, Zdeňka ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Zdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...
Výuka OSV v prvních dvou ročnících školní docházky
Jirsáková, Monika ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Pekárková, Anna (oponent)
Předkládaná diplomová práce je teoreticko-praktického charakteru a zabývá se tématem výuky osobnostně sociální výchovy v prvním a druhém ročníku základní školy. První syntetizující část se zabývá obecnými teoretickými a konkrétní metodickými východisky OSV, a dále psychologickými specifiky mladšího školního věku a jejich souvislostmi s možnostmi výuky osobnostně sociálním kompetencím. Ve druhé, prakticky zaměřené části jsou zpracovány příklady tří konkrétních programů, předkládající možné cesty implementace témat OSV do výuky v prvním a druhém ročníku, které vycházejí z principů a poznatků popsaných v teoretické části.
Řízení kariéry
Šmejkalová, Klára ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblastí řízení kariéry z pohledu organizace. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů, přístupů a metod v procesu řízení kariéry. Samostatná kapitola je věnována aktuální problematice talent managementu a dále interpretaci výzkumu kariérního poradenství na pracovišti, který porovnává přístupy zaměstnavatelů k řízení kariéry svých zaměstnanců v 25 státech Evropské unie. Součástí diplomové práce je také začlenění oblasti řízení kariéry do souboru ostatních personálních činností v organizaci. Praktická část popisuje konkrétní ukázku práce s perspektivními zaměstnanci organizace, a to představení implementace rozvojového programu pro talentované a klíčové zaměstnance. Závěr diplomové práce obsahuje zhodnocení efektivity programu včetně doporučení pro jeho případné pokračování v budoucnosti.
Kompetenční profil osobního trenéra fitness
Peterová, Marta ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název práce: KOMPETENČNÍ PROFIL OSOBNÍHO TRENÉRA FITNESS Cíle práce: Hlavním cílem této práce je identifikace kompetencí osobního trenéra fitness a vypracování kompetenčního profilu, prezentující ty kompetence, kterými by měl vynikající osobní trenér fitness disponovat. Metody práce: Ve své práci jsem použila metodu rozhovoru při získávání informací a metodu průzkumu. Rozhovor jsem využila při vytváření seznamu kompetencí osobního trenéra fitness. Metodu průzkumu, respektive dotazníkového šetření jsem aplikovala v závěrečné fázi tvorby kompetenčního profilu, při ověření předběžného kompetenčního profilu osobního trenéra fitness. Výsledky práce: Výsledkem práce je kompetenční profil, respektive seznam kompetencí, které odlišují vynikajícího osobního trenéra fitness od průměrného. Klíčová slova: kompetence, trenér, fitness, fitness centrum
Proces supervize ve výcviku v kognitivně behaviorální terapii a očekávání supervizorů a supervizantů od supervize
Vyskočilová, Jana ; Praško Pavlov, Ján (vedoucí práce) ; Kožnar, Jan (oponent)
Bc. Jana Vyskočilová, FHS Řízení a supervize, Abstrakt k diplomové práci. ABSTRAKT První část práce se zabývá teoretickými otázkami supervize, zejména pak supervizí v kognitivně behaviorální terapii. Praktická část je věnována mapování očekávání od supervize u frekventantů KBT výcviku v různých fázích výcviku (po 1. roce výcviku a po 4. roce výcviku, a před vstupem do výcviku) a očekávání od supervize u frekventantů výcviku v KBT supervizi. Jako hodnotící nástroj byl použit Dotazník očekávání od supervize (ABSS - Attitudes and Beliefs about Supervision Scale). Očekávání probandů s různou zkušeností se supervizí bylo porovnáno za účelem zjistit, v čem je shoda a kde se očekávání liší. Z výsledků vyplývá, že účastnici výcviku v supervizi (Supervizoři) zdůrazňují zejména význam sebereflexe a struktury, Mírně pokročilí a Pokročilí ve výcviku se ve svých postojích a očekáváních od supervize liší jen minimálně (větším důrazem na uvědomování si protipřenosu). Probandi, kteří se teprve do výcviku chystají (Začátečníci) a nemají žádné zkušenosti se supervizí, mají všeobecně vyšší očekávání od supervize, než frekventanti, kteří už výcvikem procházejí. Překvapením je zjištění, že sebereflexe a terapeutický vztah byly všemi kategoriemi hodnotitelů pokládány za nejvýznamnější. Účastníci základního výcviku i výcviku v...
Multikulturní aspekty v práci učitele
Sedláčková, Magdaléna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
a klíčová slova Anotace v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá multikulturními aspekty v práci učitele. Dále v přehledu uvádí některé historické souvislosti, které se vztahují k oblasti vzdělávání menšin v České republice před rokem 1989 a popisuje současnou situaci v oblasti multikulturní výchovy u nás. Zkoumá jak má být vybaven učitel k řešení situací souvisejících s multikulturní výchovou a jaké vyučovací metody učitel využívá k aktivizaci žáků. V praktické části předkládá ukázky možné realizace několika vyučovacích hodin, ve kterých učitelé pracují v oblasti průřezového tématu multikulturní výchovy. Rovněž obsahuje v přehledu několik kazuistik z praxe. Práce by měla přispět k větší diskusi o tématu. Klíčová slova v českém jazyce Multikulturní výchova, multikulturalizmus, etnicita, rasismus, asimilace, menšiny, rasy, xenofobie, kultura, globalizace, segregace, osobnost, osobnost učitele, kompetence, interkulturní kompetence, diverzita, transkuluturní přístup, kulturně - standardní přístup, identita, interkulturní psychologie, interkulturní senzitivita, integrace, aktivizující metody ve vyučování, učení.
Manažerská práce zástupkyň ředitelek čtyřtřídních mateřských škol v Praze 4, 11 a 12
Vacková, Jitka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Manažerská práce zástupkyň ředitelek čtyřtřídních mateřských škol v Praze 4, 11 a 12 Abstrakt Bakalářská práce pojednává o manažerské práci zástupkyň ředitelek čtyřtřídních MŠ v Praze 4, 11 a 12. Pojednává o delegování manažerských funkcí na zástupkyně ředitelek těchto MŠ. Zabývá se spoluprací ředitelek a jejich zástupkyň, zjišťuje úroveň jejich manažerských kompetencí z pohledu jich samých i z pohledu ředitelek. Bakalářská práce srovnává podmínky zástupkyň ředitelek MŠ pro jejich manažerskou činnost a porovnává práci statutárních zástupkyň a vedoucích učitelek. Bakalářská práce se v teoretické rovině zabývá pojetím školského managementu a vymezuje jeho specifika, definuje členění manažerských funkcí a zabývá se jejich delegováním společně s motivací. Klíčová slova Školský management, manažerské funkce, delegování, kompetence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 634 záznamů.   začátekpředchozí416 - 425dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.