Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obsahová analýza Učitelských novin: Pohled na roli rodičů ve vzdělávání
Nerad, Jáchym ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledem na roli rodičů ve vzdělávání. Navazuje na výzkumy rodičovského zapojení do vzdělávání dětí a doplňuje je o analýzu expertního periodika. Konkrétně se zabývá tím, jak na roli rodičů ve vzdělávání nahlíží autoři přispívající do Učitelských novin v letech 2003-2013. Rozlišení jednotlivých pohledů na roli rodiče je dosaženo analýzou rámců, vycházející z teorie rámování, která v tomto případě v článcích předpokládá vybírání a zvýrazňování různých aspektů rodičů či autorovy zkušenosti s nimi. Pro účely analýzy rámců jsou zde použity koncepty pohledu na rodiče, které již byly sledovány v předchozích výzkumech zabývajících se problematikou role rodičů ve vzdělávání. Analýza rámování byla v této práci doplněna o identifikaci témat, s kterými byli rodiče v článcích spojováni. Identifikovaná témata byla posléze použita k dokreslení jednotlivých podob rámování rodičovské role. Analýza odhalila přítomnost předem určených typů rámování rodiče jako výchovného partnera, zákazníka, problému a sociálního partnera. Vysledován nebyl pouze jeden z předem určených rámců - rodič jako občan. Pomocí analýzy byly rovněž vysledovány rámce, které se svou náplní předem určeným rámcům vymykaly. Jedná se o pohled na rodiče jako determinantu, cíl působení a účastníka debaty.
Faktory ovlivňující postoj českých rodičů k vybraným, očkováním preventabilním, infekčním onemocněním
Michálková, Eliška ; Fabiánová, Kateřina (vedoucí práce) ; Dáňová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přístupu českých rodičů k vybraným infekčním onemocněním, proti kterým je v České republice možné či dokonce povinné očkovat. Pozornost je zaměřena na názory rodičů na očkování proti invazivním onemocněním způsobeným meningokoky, hemofily a pneumokoky. Teoretická část práce diskutuje problematiku očkování, jeho význam a organizační strukturu; dále popisuje vybrané patogeny, jimi způsobené choroby a epidemiologickou situaci. Zamýšlí se rovněž nad faktory, které vedou mnohé rodiče k nedůvěře a kritickému postoji k očkování. Hlavním cílem praktické části je pomocí vlastního online dotazníku zjistit, jaké sociální, geo-demografické, ekonomické a další faktory mají vliv na volbu rodičů nechat či naopak nenechat své děti očkovat proti zmíněným bakteriím. Pro zhodnocení dat získaných z dotazníku byly použity statistické metody χ2 -testu nezávislosti a binární logistické regrese, které byly provedeny pomocí nástroje SPSS. Z výsledků vyplývá, že vyšší pravděpodobnost očkovat mají rodiče s nižším vzděláním a nižším počtem dětí; dále rodiče, v jejichž okolí se dané onemocnění vyskytlo či takoví, kteří obdrží dostatek informací od pediatra a tyto informace považují za svůj hlavní informační zdroj. Pracovníci ve zdravotnictví mají vyšší šanci, že nechají dítě očkovat...
Komunikace s rodiči z pohledu začínajícího učitele
Hašková, Monika ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Pánková, Barbora (oponent)
Předmětem mé diplomové práce je přiblížení problematiky komunikace mezi rodičem a začínajícím učitelem. V teoretické části se budu za pomoci odborné literatury věnovat formám komunikace a efektivní komunikaci s rodiči. Praktická část pojednává o tom, jak začínající učitel prožívá své první třídní schůzky, tripartitní setkání, řešení konfliktů nebo jak zvládá každodenní komunikaci s rodiči. Pro účely analýzy této problematiky je klíčové získat informace i od jiných začínajících učitelů. Výsledkem výzkumu bude porovnání mé zkušenosti se zkušeností ostatních pedagogů. Klíčová slova komunikace, rodič, učitel, formy komunikace, zkušenost učitele
Učitel jako oběť agrese
Vöröšová, Veronika ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou agrese namířené vůči učiteli. Teoretická část nabízí zakotvení pojmů jako je agrese, agresivní chování, násilí nebo šikana. Dále v oddělených kapitolách detailně rozebírá jednotlivé možné agresory, jimiž jsou žák, rodič, kolega a nadřízený. Soustředí se na jejich specifika vztahující se k útokům na učitele. Základem praktické části je výzkumné šetření, realizováno pomocí kvantitativní metody. Výzkum mapoval zkušenosti učitelů vybraných základních škol v Ústeckém kraji s agresí zaměřenou vůči jejich osobě. Konkrétně se věnoval rozšíření této agrese u učitelů, zmíněným formám a agresorům. Učitelé také měli možnost popsat svou nejzávažnější zkušenost. Výsledky šetření jsou alarmující a vyzývají k větší pozornosti ať už u odborné či laické veřejnosti. Práce by tak měla sloužit nejen k informování o daném tématu, ale také jako motivace pro další zkoumání. KLÍČOVÁ SLOVA agresivní chování, agrese, šikana, učitel, žák, rodič, mobbing, bossing, základní škola
Speciální potřeby leváků ve školní družině
Navrátilová, Martina ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou levorukosti v prostředí školní družiny. V teoretické části definuji leváctví z hlediska přístupu v historii, popisuji typy a formy leváctví, zabývám se možnostmi jeho rozpoznání a popisuji možnosti moderního přístupu a podpory levorukých dětí. Definuji dále prostředí, funkce a obsah činnosti školní družiny a popisuji možnosti podpory levorukých dětí v družině. Cílem mého praktického šetření bylo zmapovat přístup vychovatelů k dětem s levorukostí, zjistit, jakých využívají pomůcek při činnostech v družině, popsat vybavenost tříd a dále zjistit, co rodiče od vychovatelů očekávají. Zabývám se také konkrétními možnostmi podpory levorukých dětí při výtvarných, hudebních a pohybových aktivitách ve školní družině, při vypracovávání domácích úkolů a používání IT technologií. Hypotézy, které vedou můj výzkum, se týkají rodičů i vychovatelů levorukých dětí, toho, zda si potíže spojené s levorukostí uvědomují a zda děti dostatečně podporují, zda funguje komunikace mezi družinou a rodiči ve prospěch dětí. Zjišťovala jsem, jestli vychovatelé považují vybavenost speciálními pomůckami za důležitou a zda vnímají progres u dětí, které jsou dostatečně a správně vzhledem k levorukosti podporovány. Nedostatky, které jsem zjistila, spočívají především v nevybavenosti družin....
Dítě a rodič v náruči digitálních technologií
Zemanová, Helena ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou digitálních technologií ve vztahu k dětem předškolního věku, analýzou odlišností ve výchově a přístupu jejich rodičů. Teoretická část vymezuje pojmy, jako jsou digitální gramotnost, digitální technologie, rodič, dítě a další, které s tématem úzce souvisí, zmiňuje jejich stručnou charakteristiku a navozuje souvislosti mezi nimi. Seznamuje čtenáře s vývojovými specifiky dítěte batolecího věku a uvádí odlišné styly přístupů rodičů a výchovných pracovníků k současné povaze digitálních médií a následné dopady na zvolenou věkovou skupinu. Na základě komparace použité literatury a hlubšího zkoumání tématu dochází v práci k potvrzení zvolené hypotézy, která je východiskem pro praktický úkol. Praktickou částí je aplikačně didakticky zaměřená práce, kde nalezneme seznam vhodných doporučení, dostupných programů a aplikací, jenž jsou vodítkem pro rodiče a výchovné pracovníky, kteří se ne zcela orientují v rizikách a důsledcích užívání současných digitálních technologií a to především cílovou skupinou dětí ve fázi před vstupem do předškolního vzdělávání.
Práce učitele primární škole ve vyloučené lokalitě
Solovovová, Petra ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Práce učitele ve vyloučených lokalitách s romskými žáky je náročná, vyžaduje vysokou míru odolnosti, přizpůsobivosti, vytrvalosti a nezdolnosti. Děti vyrůstající v prostředí sociálního vyloučení mají osvojené hodnoty, návyky a vzorce chování, které jim znesnadňují integraci do školního prostředí. Učitel z vyloučené lokality by měl chování a jednání romských žáků rozumět a pomoci těmto žákům k úspěšnému zvládnutí vzdělávacího procesu. Cílem mé práce je zjistit specifika práce učitele ve vyloučené lokalitě, Kvalitativně orientované výzkumné šetření je cíleno na problémy, se kterými se učitelé z vyloučených lokalit při edukci romských žáků potýkají, dále na jejich názory na vzdělávání romských žáků a na zjištění jejich motivace ke vzdělávání těchto žáků ve vyloučené lokalitě. Data jsou získávána s využitím polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy z vyloučených lokalit. Závěrem práce je diskuze výsledků výzkumu, kde jsou porovnávány informace z odborné literatury, mými osobními zkušenostmi a výpovědí respondentů. Klíčová slova Sociálně vyloučená lokalita, Romové, romský žák, rodič, učitel, vzdělávání
Rodičovství osob s těžkým zrakovým postižením pohledem jejich dětí
Machová, Marie ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Rodičovství osob s těžkým zrakovým postižením pohledem jejich dětí Bakalářská práce nahlíží do života rodin rodičů s těžkým zrakovým postižením, a to prostřednictvím rozhovorů s jejich dětmi. Konkrétní zaměření je na rodiny, kde takové postižení má jen otec a matka je bez těžkého postižení. Cílem bakalářské práce je zanalyzovat, jak děti těchto rodičů vnímají tuto realitu a s jakými specifiky se v této souvislosti potýkají. Dále také, jaká pro ně ze zmíněné životní zkušenosti plynou negativa či pozitiva. Teoretická část pohlíží na specifika osob se zrakovým postižením v rodině. Mapuje možnosti vypořádání těchto lidí s praktickým životem. Dále nastiňuje obecný pohled na rodinu - otcovství, mateřství a potřeby dítěte. Praktická část přibližuje pohled potomků otců se zrakovým postižením, a to na základě tří rozhovorů se třemi vybranými dětmi různého věku, z různých rodin. Prostřednictvím analýzy rozhovorů a jeho vhledu do života těchto dětí by mohla být tato práce vodítkem pro rodiče či potencionální rodiče s těžkým zrakovým postižením, pro jejich rodinné příslušníky, ale i lidi pracující s těmito rodinami. Z výzkumu vyplývá, že si všichni respondenti uvědomují odlišnost oproti dětem v běžných rodinách, cítí se být empatičtí a zodpovědní pomáhat. Hodnotí, že jsou citlivější ke vnímání handicapu...
Právní úprava střídavé péče o dítě
ŠTEFÁNIKOVÁ, Kristina
Bakalářská práce na téma Právní úprava střídavé péče o dítě se zabývá jednou z forem uspořádání péče o dítě, ke které se pojí velké množství pozitivních, ale i negativních názorů. Cílem předkládané bakalářské práce je popsat právní úpravu střídavé péče o dítě, a vytvořit tak souhrn současně diskutabilní problematiky. Tato bakalářská práce se skládá pouze z teoretické části. Práce je rozdělena do několika kapitol, přičemž u většiny z nich byla použita jako metoda k vypracování obsahová analýza z odborných zdrojů. Při zpracovávání této práce bylo především čerpáno ze zákonů a judikatury. První kapitola se týká rodičů a dítěte. Druhá kapitola popisuje tři formy péče o dítě, a to svěření dítěte do péče jednoho z rodičů, střídavé péče a společné péče. Třetí kapitola je věnována rozdílu mezi péčí a stykem, včetně výkladu obou pojmů a propojení s legislativou. Podstatou další kapitoly je péče soudu o nezletilé a postoj úřadů ve věcech týkající se péče o nezletilé. Pátá kapitola je věnována samotné střídavé péči, ve které jsou vymezeny předpoklady pro střídavou péči, jak střídavou péči získat, ale i jaké jsou námitky proti této formě péče o dítě. Při zpracování poslední kapitoly byla použita metoda sekundární analýzy. Na základě této analýzy byl statisticky vypracován přehled pravomocných rozhodnutí soudů v opatrovnických věcech, díky kterému lze porovnat zpracovaná data a vyvodit z nich vzájemné souvislosti týkající se střídavé péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.