Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obsahová analýza Učitelských novin: Pohled na roli rodičů ve vzdělávání
Nerad, Jáchym ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledem na roli rodičů ve vzdělávání. Navazuje na výzkumy rodičovského zapojení do vzdělávání dětí a doplňuje je o analýzu expertního periodika. Konkrétně se zabývá tím, jak na roli rodičů ve vzdělávání nahlíží autoři přispívající do Učitelských novin v letech 2003-2013. Rozlišení jednotlivých pohledů na roli rodiče je dosaženo analýzou rámců, vycházející z teorie rámování, která v tomto případě v článcích předpokládá vybírání a zvýrazňování různých aspektů rodičů či autorovy zkušenosti s nimi. Pro účely analýzy rámců jsou zde použity koncepty pohledu na rodiče, které již byly sledovány v předchozích výzkumech zabývajících se problematikou role rodičů ve vzdělávání. Analýza rámování byla v této práci doplněna o identifikaci témat, s kterými byli rodiče v článcích spojováni. Identifikovaná témata byla posléze použita k dokreslení jednotlivých podob rámování rodičovské role. Analýza odhalila přítomnost předem určených typů rámování rodiče jako výchovného partnera, zákazníka, problému a sociálního partnera. Vysledován nebyl pouze jeden z předem určených rámců - rodič jako občan. Pomocí analýzy byly rovněž vysledovány rámce, které se svou náplní předem určeným rámcům vymykaly. Jedná se o pohled na rodiče jako determinantu, cíl působení a účastníka debaty.
Mediální obraz učňovského školství
Stříbrný, Petr ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je přiblížit, jakým způsobem byla v českých médiích rozebírána a diskutována problematika vzdělávání na odborných učilištích mezi lety 2004 až 2018. Zvolené časové rozmezí vychází z přijetí tzv. nového školského zákona, který vešel v platnost v roce 2005. Zkoumaná problematika je značně kontroverzní a z tohoto důvodu je pro její analýzu zvolena metoda rámování, využívaná právě pro analyzování témat, která budí dlouhodobou kontroverzi. Práce si bere za cíl především identifikovat jednotlivé soupeřící rámce dané veřejně politické oblasti, tedy učňovského vzdělávání, vyskytující se v mediálním diskurzu. V případě práce se jedná o analýzu novinových článků nejčtenějších periodik u nás. Výsledkem analýzy je pak nejen určení identifikovaných rámců a jejich vlastností, ale také popis jednotlivých politických aktérů vystupujících ve veřejně politické diskusi a zvolená argumentace, popis problémů uvnitř rámců, jejich příčiny a také navrhovaná a implikovaná řešení v rámci problematiky vzdělávání na odborných učilištích.
Koordinátor inkluze na základní škole
Stodola, Marek ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem koordinátora inkluze na základních školách. Jedná se o specializovaného pracovníka na škole, jehož normativní funkcí je pomáhat školám a jejím aktérům přijímat principy inkluzivní výuky. Funkce koordinátora inkluze vychází z předpokladu, že základní školy, zastoupeny jednotlivými pracovníky, si nevědí rady s inkluzivními prvky ve výuce. Koordinátor inkluze by měl pomoci vytvořit ve škole proinkluzivní prostředí, pomáhat učitelům i dalším pracovníkům ve škole přijímat principy inkluzivní výuky a celkově situaci ve školách v rámci inkluze zpřehledňovat. Koordinátor inkluze je ale legislativně nezakotvenou funkcí a efektivní vykonávání jeho funkce je závislé na konsensu a spolupráci s ostatními pracovníky. V práci budou využívány polostrukturované rozhovory se zástupci z řad učitelů, s členem vedení a s koordinátorem inkluze na třech základních školách v ČR. Rozhovory budou analyzovány pomocí tematické analýzy, díky které práce popíše funkci koordinátora v perspektivě jeho konkrétních pravomocí a funkcí, v perspektivě vztahů a interakcí s učiteli, vedením a dalšími aktéry vzdělávání, či v perspektivě potenciálních problémů a úskalí, která práci koordinátora mohou ovlivnit. Výsledky práce ukazují nejednoznačnou koncepci práce koordinátora inkluze na školách pramenící z...

Viz též: podobná jména autorů
2 Gargulák, Karol
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.