Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implicitní teorie moudrosti napříč rozdílnými obory
Bauerová, Lucie ; Topková, Petra (vedoucí práce) ; Pánková, Barbora (oponent)
Tato práce se zabývá implicitními teoriemi moudrosti, a to především v kontextu českého pracovního prostředí. Cílem práce bylo kvalitativně ověřit, zda existují rozdíly v pojetí moudrosti u osob v odlišných pracovních oborech, konkrétně u osob v pomáhající sféře a těch ve sféře marketingové. Pro tyto potřeby byl rozeslán online dotazník s otevřenými otázkami, které se dotazovaly na definici moudrosti, vlastnosti moudrého člověka, příklady moudrých osob a konkrétní zkušenost s moudrostí. Bylo zaznamenáno celkem 25 relevantních odpovědí, které byly následně posouzeny pomocí tematické analýzy. K vyhodnocení byla určena tři témata dle třídimenzionálního modelu moudrosti Moniky Ardelt - dimenze kognitivní, reflektivní a afektivní. Při analýze byly dále posouzeny definice respondentů z obou sfér s ohledem na důležitost či využitelnost zmíněných charakteristik v daném oboru. Stejným způsobem byly analyzovány konkrétní situace a jména zmiňovaná v odpovědích respondentů. Výsledky nasvědčují tomu, že ačkoliv se mnohokrát jednotlivé dimenze v odpovědích překrývaly či částečně doplňovaly, osoby z pomáhajících profesí mnohem častěji zmiňovali charakteristiky spadající do afektivní složky moudrosti. Respondenti z businessových oborů více lpěli na složce kognitivní, především s důrazem na schopnost řešení...
Ortotické pomůcky a jejich vliv na distribuci tlaku v interakčním rozhraní noha - podložka
Pánková, Barbora ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
SOUHRN Název: Ortotické pomůcky a jejich vliv na distribuci tlaku v interakčním rozhraní noha - podložka Vymezení problému: Ortézy kolenního kloubu jsou lékaři i laiky hojně užívanou metodou. Výrobci i řešitelé studií týkajících se kolenních ortéz zkoumají jejich vlivy výhradně na oblast kolenního kloubu, ovšem nezabývají se šířením jejich vlivu do vzdálenějších regionů těla. Tato diplomová práce se zabývá studiem vlivů kolenních ortéz na změnu rozložení tlaku na plosce nohy a na změnu průběhu COP (centre of pressure) při chůzi u zdravých jedinců. Cíl práce: V teoretických východiscích rozbor dostupné literatury a hlubší vhled do problému, v experimentální části ověření změn plantární distribuce tlaku a průběhu COP při stojné fázi chůze v závislosti na použití tří typů kolenních ortéz. Metodologie: Výzkumný soubor byl tvořen 6 dobrovolníky bez omezení pohlaví, ve věkovém rozmezí 23-33 let, u kterých byla pomocí systémů Footscan a Kistler měřena plantární distribuce tlaku a průběh COP ve stavu bez ortézy a následně s použitím tří typů kolenních ortéz. Analýza dat probíhala s využitím softwaru systémů Footscan, Kistler a Microsoft Excel. Na některá získaná data byl aplikován statistický test ANOVA. Výsledky: Plantární distribuce tlaku vykazuje určitou změnu v závislosti na použití různých typů ortéz. U...
Utváření studentské identity vietnamských vysokoškoláků s ohledem na odlišný stupeň dosaženého vzdělání jejich rodičů
Brázdová, Kateřina ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Pánková, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vysokoškolskými studenty s vietnamským původem s ohledem na dosažené vzdělán jejich rodičů. Cílem je zjistit, zda se vyskytují rozdíly mezi vietnamskými studenty, jejichž rodiče mají vysokoškolské vzdělání a vietnamskými vysokoškolskými studenty, jejichž rodiče vysokoškolské vzdělání nemají. Zjišťované rozdíly se týkají jejich vnímání sebe samých v roli studenta, významů, které připisují rozhodnutím týkajících se vysokoškolského studia, hodnot, které připisují vysokoškolskému studiu, a procesů utvářejících jejich identitu. Ve výzkumu jsou také zohledněny vlivy kulturního kontextu spojeného s migrační zkušeností rodiny, rozkročením mezi dvěma kulturami a také vlivy vztahů mezi dětmi a rodiči. Teoretická část práce je věnována základním teoriím reprodukce vzdělávání, vlivu sociálního původu na dosažené vzdělání, představuje též problematiku vysokoškoláků první generace a v závěru charakterizuje vietnamskou menšinu v České republice, její specifika také vzdělávání vietnamských dětí. V empirické části byl využit kvalitativní přístup, v jehož rámci proběhl sběr dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovorů se účastnilo šest respondentů. Polovina respondentů měla alespoň jednoho rodiče s vysokoškolským vzděláním, druhá polovina měla rodiče bez vysokoškolského...
Zkušenost lesbických rodin s mateřskými školami
Reichertová, Karolina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pánková, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem zkušenosti lesbických rodin s mateřskými školami. Cílem této práce bylo zmapovat a popsat vztahy mezi rodinou a mateřskou školou z pohledu lesbických matek vychovávajících děti předškolního věku a taktéž zjistit, jakou zkušenost zažívají v mateřských školách tyto děti z perspektivy jejich matek. Teoretická část práce uvádí do problematiky homoparentálních rodin a vztahu mezi rodinou a školou s důrazem na současné poznatky z oblasti zkušeností lesbických a gay rodin se školním prostředím. Empirická část práce představuje kvalitativní výzkum, jehož hlavní metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly uskutečněny s jednou nebo oběma matkami. Výzkumný soubor tvořilo šest rodin. Získaná data byla podrobena tematické analýze, která odhalila několik významných oblastí týkajících se vztahu těchto rodin s prostředím mateřské školy. Výsledky ukázaly, že všechny rodiny jsou ohledně svého rodinného uspořádání otevřené a již od prvního kontaktu s mateřskou školou se prezentují jako homoparentální. V souvislosti s jejich rodinným modelem nebyly v rámci vztahů s učitelkami, ostatními rodiči ani dětmi popisovány téměř žádné negativní zkušenosti. Znevýhodnění pociťovaly rodiny pouze v kontextu administrativních úkonů, kdy se projevuje absence rodičovských práv sociálních...
Kognitivní vývoj v období vysokoškolského studia
Pánková, Barbora ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent) ; Lacinová, Lenka (oponent)
Tématem disertační práce jsou změny a posuny v kognitivní oblasti v období vysokoškolského studia. K období je vztažen koncept postformálního myšlení v pojetí Jan D. Sinnott. Teoretická část je věnována tématům ukotvujícím dvě oblasti - vysokoškolské období a kognitivní vývoj. Představena je situace masifikace terciárního vzdělávání v České republice a její dopad na strukturu studentů i studenty samotné. Období vysokoškolského studia je popsáno pohledem teoretiků vývojové psychologie i konceptem vynořující se dospělosti Jeffrey J. Arnetta. V oblasti kognitivního vývoje je připomenuta teorie Jeana Piageta a představeny směry uvažování jeho následovníků v rámci teorií postformálního vývoje. Pro výzkumnou část byla vybrána Teorie relativistického postformálního myšlení Jan D. Sinnott. Výzkum je realizován smíšeným designem dvěma částmi - kvantitativní a kvalitativní. K prozkoumání tématu využíváme dvou rovin, které společně přispívají k porozumění oblasti kognitivních jevů v tomto období. Rovina "MYŠLENÍ" se zaměřuje na úroveň postformálního myšlení u vysokoškolských studentů. Využívá metody kvantitativní - Komplexního dotazníku postformálního myšlení (554 respondentů) a kvalitativní - pozorování respondentů při řešení baterie šesti standardních problémů metodou přemýšlení nahlas (26 respondentů)....
Komunikace s rodiči z pohledu začínajícího učitele
Hašková, Monika ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Pánková, Barbora (oponent)
Předmětem mé diplomové práce je přiblížení problematiky komunikace mezi rodičem a začínajícím učitelem. V teoretické části se budu za pomoci odborné literatury věnovat formám komunikace a efektivní komunikaci s rodiči. Praktická část pojednává o tom, jak začínající učitel prožívá své první třídní schůzky, tripartitní setkání, řešení konfliktů nebo jak zvládá každodenní komunikaci s rodiči. Pro účely analýzy této problematiky je klíčové získat informace i od jiných začínajících učitelů. Výsledkem výzkumu bude porovnání mé zkušenosti se zkušeností ostatních pedagogů. Klíčová slova komunikace, rodič, učitel, formy komunikace, zkušenost učitele

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 PÁNKOVÁ, Bára
3 Pánková, Barbara
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.