Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.
Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií
Ježková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jiroušek, Bohumil (oponent) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
Stejně jako noviny, kniha, film či hudba je i výtvarné umění prostředkem lidské komunikace a nositelem sdělení. Jeho role jako specifického komunikačního prostředku se v průběhu dějin proměňovala, stejně jako role masových médií. Před nástupem médií celospolečenské komunikace plnila jejich funkci do jisté míry právě i výtvarná díla. Umělecké dílo je komunikačním médiem, zároveň ale může jiná média zobrazovat - masová média se v některých obdobích kulturně-uměleckého vývoje stala výtvarným námětem. Lze tak hovořit o metakomunikaci média o médiu. Pilířem disertační práce je rešerše výtvarných děl českých výtvarných umělců, jež zobrazují prostředky masmediální komunikace (periodický tisk, rozhlas, televize) a její aktéry (recipienty a producenty mediálních obsahů). Nalezená výtvarná díla (malby, kresby, grafiky, plastiky) byla podrobena kvalitativní analýze, jejímž výsledkem je přehled vývoje výtvarného námětu v čase od rozšíření masmédií, tj. vzniku periodického tisku až do šedesátých let 20. století. Disertační práce Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií zpracovává uvedené téma jako historický výzkum optikou mediálních studií.
Rozdíl ve vztahu českých médií k Africe a zbytku světa na příkladu vzniku samostatného Kosova a Jižního Súdánu
Trnka, Tomáš ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Bakalá ská práce "Rozdíl ve vztahu eských médií k Africe a zbytku sv ta na p íkladu vzniku samostatného Kosova Jižního Súdánu" si dává za cíl analyzovat p ístup ty celostátních seriózních deník k africkému kontinentu. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy nejprve zkoumá charakteristiku zpráv ze zahrani ních rubrik vybraných deník ve dvou náhodn vybraných m sících a následn potvrdí získané poznatky p i analýze konkrétních p íklad , kterými jsou vyhlášení nezávislosti Kosova a Jižního Súdánu. V první polovin se práce zam uje na krátké p edstavení obou stát , které jsou pozd ji analyzovány. Historické informace pomohou k pochopení d ní v obou zemích, což je využito p i zkoumání a analýze jednotlivých lánk ve sledovaném období. Práce zárove v teoretické ásti p edstavuje n které pojmy z mediální teorie, o které se b hem výzkumu opírá. V druhé polovin je nejd íve p edstaven metodologický postup, kterým se p i samotné analýze práce ídí. V této kapitole je p edevším jasn definována hypotéza a popsána operacionalizace. Následuje sb r dat a p edstavení výsledk v podob graf a komentá . V záv ru práce jsou analyzována získaná data, ze kterých zjiš ujeme, zda naše hypotéza byla potvrzena i vyvrácena a výsledky jsou zasazeny do kontextu stanovených mediálních teorií.
Magazín KRAUS perspektivou politické ekonomie komunikace: kritická analýza fungování nového konceptu na českém trhu
Podzimková, Linda ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tištěným časopisem Kraus, který na českém mediálním trhu fungoval od listopadu 2011 do července 2012. Magazín byl výjimečný svým formátem "personality magazínu", který byl v České republice první a doposud jediný. Práce mapuje fungování magazínu na českém trhu a analyzuje jej perspektivou kritické politické ekonomie komunikace. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována zahraničním předlohám časopisu Kraus, zejména pak nizozemskému magazínu Linda, který je na rozdíl od českého personality magazínu velice úspěšný a vychází ve stejném vydavatelském domě -Sanoma Magazines. V menším rozsahu práce popisuje magazín O, The Oprah Magazine, který zaštiťuje známá Američanka Oprah Winfrey. Součástí je i stručná charakteristika mediálního obrazu Jana Krause, který prvnímu českému osobnostnímu magazínu dal své jméno a tvář. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Kraus jsou mj. marketingové strategie, vlivy vlastníků a vedoucích pracovníků na produkci, inzerce, komodifikace, internacionalizace a strukturace. Součástí práce jsou i kvalitativní analýzy (metodou zakotvené terie) jednak autorských článků Jana Krause, jednak recepce magazínu Kraus. Interpretace pěti interview se čtenáři by měla načrtnout prvotní vhled...
Magazín Kraus perspektivou politické ekonomie komunikace: kritická analýza fungování nového konceptu na českém trhu
Podzimková, Linda ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tištěným časopisem Kraus, který na českém mediálním trhu fungoval od listopadu 2011 do července 2012. Magazín byl výjimečný svým formátem "personality magazínu", který byl v České republice první a doposud jediný. Práce mapuje fungování magazínu na českém trhu a analyzuje jej perspektivou kritické politické ekonomie komunikace. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována zahraničním předlohám časopisu Kraus, zejména pak nizozemskému magazínu Linda, který je na rozdíl od českého personality magazínu velice úspěšný a vychází ve stejném vydavatelském domě -Sanoma Magazines. V menším rozsahu práce popisuje magazín O, The Oprah Magazine, který zaštiťuje známá Američanka Oprah Winfrey. Součástí je i stručná charakteristika mediálního obrazu Jana Krause, který prvnímu českému osobnostnímu magazínu dal své jméno a tvář. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Kraus jsou mj. marketingové strategie, vlivy vlastníků a vedoucích pracovníků na produkci, inzerce, komodifikace, internacionalizace a strukturace. Součástí práce jsou i kvalitativní analýzy (metodou zakotvené terie) jednak autorských článků Jana Krause, jednak recepce magazínu Kraus. Interpretace pěti interview se čtenáři by měla načrtnout prvotní vhled...
Proměna symbolu svatého Václava a jeho kultu v českém tisku v obdobích kolem bodů zlomu české historie 20. století
Joura, Adam ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
Práce se zabývá proměnami symbolu svatého Václava a jeho kultu v českém tisku v obdobích kolem bodů zlomu české historie 20. století. Táže se na vliv soudobé politiky a události na prezentaci symbolu sv. Václava, dále na součásti svatováclavského kultu a nakonec na spojení symbolu sv. Václava s dalšími symboly. Práce vychází z předpokladu, že je národní identita konstruována skrze kolektivní paměť příslušníků národa, příslušnou symboliku a interpretaci historie. Výzkum užívá kvalitativní metody (diskursivní analýza). Vzorek tvoří články českých (převážně) celostátních periodik, které se vztahují k osobě sv. Václava či jeho kultu, z období kolem svátku sv. Václava (28. září), v několikaletých intervalech okolo stanovených bodů zlomu (1918, 1938, 1939, 1945, 1948, 1968 a 1989). Bylo zjištěno, 1. že symbol Sv. Václav reprezentuje neměnné spojení církve a národa v případě katolické perspektivy, 2. v ohrožení mobilizuje a symbolizuje státnost a sílu národa v případě nacionalistického užití a 3. může podpořit legitimitu nově ustaveného režimu. Národní symbolika je spojena s konzervativním a nacionalistickým přístupem, symbol sv. Václava navíc s náboženstvím, proto jej levicová a intelektuální média nereflektují a proto se také v průběhu 40leté komunistické totality takřka vytrácí z kolektivní paměti...
Mediální obraz Centra proti vyháněním v polských a českých denících v letech 2003 a 2004
Denková, Adéla ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Handl, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Centra proti vyháněním v polských a českých denících v letech 2003 a 2004" se zabývá porovnáním přístupu čtyř polských a českých deníků k tématu Centra proti vyháněním, instituce iniciované německým Svazem vyhnanců. Ve své první části práce pojednává o okolnostech vzniku nadace, která má vznik tohoto centra prosazovat, a popisuje debatu, která se v souvislosti s touto otázkou rozproudila. Jádro práce je pak založeno na kvantitativní a kvalitativní analýze deníků Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Právo a Mladá fronta DNES, jejímž prostřednictvím zjišťuje, jaký prostor jednotlivé deníky tomuto tématu věnovaly, jakým názorům daly na svých stránkách možnost vyjádření a jaký postoj ke sledované otázce zaujaly. Všímá si také výběru lexika a dalších kategorií, na nichž lze dokumentovat přístup médií k problematice. Na základě tohoto výzkumu pak porovnává polské a české deníky. Protože práce vychází z předpokladu, že mediální produkce je vzájemně ovlivněna se zájmem společnosti o určité téma, snaží se autorka práce vztáhnout výsledky svého zkoumání k postoji polské a české společnosti k Centru proti vyháněním. Zjištěné rozdíly v přístupu se pak pokouší vysvětlit prostřednictvím charakteristiky polskoněmeckých a česko-německých vztahů.
Novinářská činnost Tomáše G. Masaryka
Marek, Jiří ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Diplomová práce "Novinářská činnost Tomáše G. Masaryka" si klade za cíl analyzovat Masa-ryka jako žurnalistu. Práce postihuje proces Masarykova vývoje od dětství a školních let přes vysokoškolská studia ve Vídni a Lipsku po jeho přestěhování do Prahy, kde působil na tamní univerzitě. Všímá si všech významných aspektů, které formovaly jeho osobnost. Zaměřuje se však především na jeho pozici v časopisech Athenaeum, Čas a Naše doba, jejichž prostřednic-tvím ovlivňoval tehdejší dění. Celá problematika je usazena do historického a kulturně spole-čenského kontextu druhé poloviny 19. století.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.