Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,848 záznamů.  začátekpředchozí2321 - 2330dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce? (Evaluační případová studie)
Blahovec, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Rigorózní práce "Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?" pojednává o vztahu mezi terciárním vzděláním absolventů a jejich uplatněním na trhu práce. V teoretické části se práce zabývá významy vzdělání ve vztahu k zaměstnatelnosti absolventů. Metodologická část přibližuje tento vztah na případové studii Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jako výzkumná metoda je k řešení hlavního cíle práce zvolena evaluace. Analytická část postupně odhaluje koncepční model evaluovaného programu, zainteresované strany a jejich zájmy a nakonec odpovídá na evaluační otázky práce o míře plnění jednotlivých kompetencí zaměstnatelnosti absolventů ISS FSV UK. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza současného stavu školních knihoven v kraji Vysočina
Roith, Martin ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozborem současného stavu knihoven základních a středních škol v kraji Vysočina. V první části textu je nastíněna základní problematika školních knihoven spolu s charakteristikou kraje Vysočina. Hlavní částí práce je analýza stavu knihoven na základě dotazníkového šetření. Blíže jsou popsány osobně navštívené knihovny. V závěru jsou shrnuty výsledku průzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchova v díle J. J. Rousseaua
Srncová, Kateřina ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Bakalářská práce s názvem Výchova v díle J. J. Rousseaua se bude zabývat vystihnutím novátorských zásad výchovy v období 18. století, a to hlavně v díle Emil čili o vychování a v autobiografii Vyznání. Základní principy Rousseauovy filosofie a přístupu k výchově budou podrobněji rozpracovány v rámci kapitol. Po vystižení hlavních principů výchovy u Jean-Jacques Rousseaua se budu v poslední kapitole věnovat porovnání s přístupem k výchově M. Montessoriové. Klíčová slova: výchova, příroda, přirozenost, svoboda, dítě, vychovatel, společnost, společenská smlouva, stát, ideál
Analýza úrazovosti žáků oboru kuchař na vybraných pracovištích odborného výcviku
Hedbávná, Romana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Práce nazvaná Analýza úrazovosti žáků oboru kuchař na vybraných pracovištích odborného výcviku je zaměřena především na charakteristiku problematiky ochrany zdraví žáků, vymezení základních pojmů, stručný přehled předpisů a podmínek, za kterých je možno odborný výcvik provádět. Cílem této práce nebylo sepsat všechny legislativní předpisy, ale vytvořit stručné vodítko pro učitele odborného výcviku. V praktické části jsem se pokusila porovnat úrazovost žáků u dvou různých typů vedení odborného výcviku, pod vedením učitele odborného výcviku a na individuálním pracovišti pod vedením instruktora odborného výcviku. Na základě zjištěných skutečností a poznatků jsem uvedla návrhy na zlepšení současného stavu v oblasti BOZP na vybraných školách a doporučení pro pedagogickou praxi.
Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy
Krejčová, Michaela ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce s názvem Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy si klade za cíl ve své teoretické části seznámit čtenáře s pojmem porucha autistického spektra, jeho klasifikací a bližšími charakteristikami jednotlivých poruch, se kterými se učitel při integraci může setkat. Přináší přehled vhodných přístupů, forem a metod práce s těmito dětmi, možnosti vzdělávání a blíže se zaměřuje na integraci do běžných základních škol. Ve své výzkumné části si klade za cíl hlouběji proniknout do problematiky přípravy učitelů na integraci žáka s autismem a popis jejího následného průběhu. Na základě metod kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaného rozhovoru a studia dokumentů, přináší soubor názorů, postojů, zkušeností, doporučení a rad integrujících učitelů a ředitelů škol, ale i názory a postoje učitelů, kteří s integrací nemají zkušenosti. Výsledky šetření mohou být podkladem pro další výzkum kvantitativního charakteru.
Učitel a inovativní metody
Janoušková, Margita ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá dopadem transformace českého školství po roce 1989 v oblasti změny pojetí výchovy a vzdělávání. V teoretické části popisuje východiska a podstatu změn pojetí organizačních forem a strategií výuky. Podává výklad a přehled inovativních metod, přičemž se zaměřuje na inovativní - projektovou výuku. Naznačuje význam konstruktivistického přístupu a význam zavádění inovativních metod do výuky. Popisuje aktuální proces profesionalizace učitelského povolání se zaměřením na profesní kompetence učitelů. Poukazuje na souvislost ukazatele kvality škol a učitelů s novými metodologickými přístupy , inovativními metodami výuky a motivovaností učitelů k osobnímu profesnímu růstu. Jsou zde popsány různé cesty k osvojování inovativních metod a jejich zavádění do praxe. Akcentována je podpora kolegiální spolupráce ve školách a podpora profesního růstu učitelů. V praktické části jsou ověřovány otázky, týkající se postojů a možností učitelů k využívání inovativních metod a motivovanosti učitelů k dalšímu vzdělávání. Výzkumné šetření bylo provedeno v rámci jedné pražské základní školy pomocí metody dotazníku a interview. V závěrech práce jsou zformulovány návrhy na konkrétní další možnosti rozšiřování přístupů k novým metodám vyučování a podněty k podpoře osobního profesního růstu učitelů.
Výchova k anorexii? Vyprávění žen trpících poruchami příjmu potravy o rodinném prostředí - kvalitativní výzkum
Biskupová, Kateřina ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent)
Práce se zabývá vztahem mezi poruchami příjmu potravy a interpretací rodinného prostředí pacientkami a jejich příbuznými. Autorka se pokouší odhalit rozdíly ve výchovné ideologii uplatňované při výchově pacientek s mentální anorexií a mentální bulimií. Pro tento účel jsou nejprve definovány termíny rodinné prostředí a styl výchovy pomocí Lewinovy typologie. Vychází se zde z předpokladů, že mentální anorexie se pojí s důslednou výchovou zapříčiňující důsledné chování při držení diet, zatímco mentální bulimii spojuje s méně důslednou výchovou odrážející se v nedokonalém dodržení dietního plánu. Teoretická část této bakalářské práce shrnuje současné poznatky o poruchách příjmu potravy se zaměřením na sociální faktory a rodinu. Praktická část se opírá o vlastní kvalitativní výzkum provedený na základě analýzy celkem dvaceti narativních rozhovorů pacientek, jejich matek a jednoho otčíma. Výzkum zohledňuje profese rodičů, zaměření na tělo, sportovní založení rodin, uplatňovaný výchovný styl, představu o ideální výchově ve vztahu k té uplatňované a zabývá se i tím, co nemocným pomáhá, dále je pozornost věnována sourozenectví, rozvodům a mezigeneračním vztahům. Výzkum v rámci této bakalářské práce prokázal jistou souvislost mezi stylem výchovy a s ním spojenou důsledností, rodinným prostředím a danými...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,848 záznamů.   začátekpředchozí2321 - 2330dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.