Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 191 záznamů.  začátekpředchozí150 - 159dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika soužití českého obyvatelstva s tradičními národnostními menšinami a nově příchozími od První světové války do současnosti
NEČASOVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou soužití tradičních národnostních menšin s českým obyvatelstvem od první světové války do současnosti. V prvé části jsou vymezeny základní pojmy a teorie důležité pro pochopení problematiky interetnického soužití. Následuje historie Židů, Romů a Němců na českém území. Poslední kapitola obsahuje provázanost problematiky jednotlivých menšin v souvislosti s migrační krizí a eskalací interetnického konfliktu obecně.
Brazilská emigrace v Portugalsku po jeho vstupu do Evropského společenství
Stanzelová, Magdalena ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Bakalářská práce Brazilská emigrace v Portugalsku po jeho vstupu do Evropského společenství se zabývá migračním proudem vedoucím z Brazílie do Portugalska po roce 1986. Popisuje jeho vývoj v čase, přičemž se zaměřuje na srovnání jeho jednotlivých vln. Práce mapuje faktory, kvůli kterým Brazilci často volí za cílovou zemi právě Portugalsko, stejně jako jedinečný vztah mezi oběma zeměmi, jeho historii a smlouvy, které mu dávají mezinárodně právní rámec. Práce je analýzou příčin, vývoje a důsledků brazilské imigrace pro cílovou zemi. Druhá část práce se věnuje srovnání první vlny imigrace, jež začala na konci 80. let minulého století, a vlny druhé, která proběhla mezi lety 1998 a 2003, s cílem dokázat odlišnost motivů imigrace v obou zmíněných vlnách s důrazem na odlišnou kvalifikaci přistěhovalců a jejich uplatnění na portugalském trhu práce.
Jazykové ztvárnění národnostních stereotypů v českých médiích
Vlasáková, Zuzana ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Resumé Magisterská diplomová práce Jazykové ztvárnění národnostních stereotypů v českých médiích se zabývá tím, jaké stereotypy o vybraných národnostních/etnických skupinách - Romech, Vietnamcích a Rusech - se ve zvoleném vzorku českého tisku objevují a jakými jazykovými prostředky se projevují. Práce vychází z předpokladu, že i přes snahu médií o politickou korektnost, jež je součástí většiny etických kodexů novinářů, není možné eliminovat některé sdílené ustálené představy o příslušnících národů/etnik, nazývané národnostní stereotypy, a že mediální obraz světa vypovídá o našem jazykovém obrazu světa. Hlavním metodologickým zdrojem byla teoretická východiska kognitivní lingvistiky, zejména tzv. teorie prototypů/stereotypů a kategorizace, tedy způsobu rozvrhování a uchopování světa, který nám pomáhá mu porozumět. Každé národnostní/etnické skupině je věnována jedna kapitola popisující způsob kategorizace a jednotlivé kategorie, jež vyplynuly z analýzy. Rovněž jsou uvedeny stereotypy zjištěné na základě výzkumu materiálu. Klíčová slova: Romové, Vietnamci, Rusové, stereotypy, kategorizace, kognitivní lingvistika, média
Reflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!
Dovenerová, Sylvie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce "Reflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!" je pomocí kritické analýzy diskurzu identifikovat ideologická poselství v textech tohoto časopisu a analyzovat všechny podoby ideologie "my" versus "oni". Teoretická část práce se soustředí na podstatné koncepty související s textem a jeho analýzou a současně se věnuje i sociologicko- psychologickým aspektům, které provázejí proces genderové socializace. Zvláštní pozornost je věnována rodině, škole, vrstevníkům, novým technologiím a médiím. Autorka je považuje za hlavní ohniska vlivu v životě dospívajících dívek. Analytická část prezentuje dívčí svět z pohledu časopisu a zkoumá jazyk dívek a jazyk časopisu. Tato práce se pokusí odhadnout, jak jsou skrz jazyk transformovány názory, hodnoty a priority dospívajících dívek a jakou roli v tomto jevu hraje daný časopis. V závěru práce se autorka zaměří na reklamní sdělení, na která aplikuje kvalitativní metodu sémiologické analýzy. Klíčová slova Časopis, ideologie, jazyk, dospívající dívky, stereotypy, mýtus krásy
Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle)
Bušková, Helena ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle) se zabývá významy, které reklamní fotografie obsahují a způsoby, kterými tyto významy spojují s produkty. Cílem práce je zjistit, jak se v tomto zobrazování projevují stereotypy a mýty, sdílené ve společnosti. Teoretická část práce pojednává nejprve o teorii reprezentace a pojetí znaků v sémiologii. Pozornost je věnována zvláště fungování těchto znaků v reklamní fotografii a způsobu přenesení významu mezi zobrazenými objekty. Dále se práce zabývá teorií mýtu v díle Rolanda Barthese a možnými projevy ideologie a stereotypizace v reklamní fotografii. Analytická část zkoumá pomocí sémiologické metody reklamní fotografie v časopisech Týden a Elle. Cílem analýzy je zjistit, nakolik se liší koncepty a ideje, vyjádřené v reklamní fotografii u periodika seriózního a lifestylového. Uvedeny jsou hlavní stereotypy a mýty, jež se v daných fotografiích objevují a to zejména s důrazem na genderové stereotypy, jež zde převládají. Analýza se soustředí na způsoby zobrazení muže a ženy z hlediska jejich aktivity či pasivity, životní role, předpokládaných vlastností a profese. Závěr práce obsahuje srovnání obou časopisů z tohoto pohledu a uvádí rozdíly a shody v jejich reklamním obrazu světa.
Koncept čtyř ročních období v českém jazyce
Pevná, Lucie ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
RESUMÉ Diplomová práce zkoumá čtyři roční období skrze teorii jazykového obrazu světa. Respektuje hledisko etnolingvistické - soustředí se na české vnímání skutečnosti, objektem zájmu je především počasí a příroda proměňující se v rámci čtyř ročních období. Člověk vnímá měnící se roční období smyslově - zrakem, sluchem, čichem i dotekem. Každé roční období je jedinečné, vymezuje se vůči ostatním, především prostřednictvím typických stereotypů (automatizovaných představ o něm), prototypů (hlavních reprezentantů) a konotací (asociativních představ o přírodních fázích), přitom se tyto jednotlivé představy spojují (kolokují) s některými slovy, a vytváří tak nová pojmenování, ve kterých je dané roční období zakódováno. Podle principu antropocentrismu vnímáme jednotlivé astronomické a meteorologické jevy personifikovaně, přisuzujeme přírodě a světu kolem nás lidské vlastnosti a chování. Motto této práce zní "A na jaře už nezaseju", čímž máme na mysli součinnost dvou konceptuálních schémat (cyklu a cesty) a zároveň spojení a podobné vnímání měnící se přírody s fázemi lidského života. Rozdíl mezi nimi je v tom, že člověk vždy dojde konce své cesty, kdežto příroda se na základě cykličnosti po zimním spánku opět probudí.
Gender differences in computer world and their consequences for players of MMORPG games
Tůmová, Terézia ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Práca sa zameriava na popis genderových rozdielov spojených s hrami MMORPG. Tieto rozdiely sú popisované v 4 oblastiach: historický vývoj, pracovný trh vývoja počítačových hier, genderové rozdiely avatárov a ich hráčov vo virtuálnom prostredí, a dopad týchto rozdielov na skutočnú realitu hráčov. Autorka sa spojením týchto oblastí snaží o celistvý pohľad na genderové rozdiely v počítačovom svete. Počítačový svet je spojením sveta herného a skutočného, pričom pojítkom sú hráči, hráčky a tvorcovia hier, ktorý tento svet vytvárajú. Prvé dve časti sa venujú počitačovým hrám ako celku, zatiaľ čo následné časti sa venujú priamo hrám MMORPG. Výskum sleduje predovšetkým naratívne a grafické zobrazenie ženských postáv v hernom prostredí. Toto zobrazenie je analyzované z hľadiska genderových dôsledkov .
Stejné zdroje = stejné/různé informace? : mediální pokrytí případu útoku Romů na chlapce v Krupce
Budnikovová, Petra ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním pokrytím konkrétní kauzy v agenturním zpravodajství ČTK a na internetových zpravodajských portálech. Jedná se o kauzu z dubna roku 2010, kdy byl v Krupce u Teplic brutálně napaden chlapec Romy. Cílem bakalářské práce je analyzovat mediální pokrytí této události v jejím vývoji a zjistit, jak ji agentura a internetové portály zaznamenaly a zpracovaly (například zda texty přejímaly od ČTK). Z internetových zpravodajských portálů jsem si vybrala jednak tři nejčtenější - iDnes.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz, a pak regionální Teplický deník. Z hlediska tematického jde o zjištění, zda se v médiích objevují v souvislosti s tímto případem stereotypy a jak se konkrétně psalo o Romech. Ke správné identifikaci stereotypů, bude v práci zařazena kapitola o historii Romů na území České republiky a obecně o stereotypech v médiích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 191 záznamů.   začátekpředchozí150 - 159dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.