|
Politické procesy vedené komunistickým režimem proti ženám na příkl.M.Horákové, Fráni Zemínové a Antonie Kleinerové a jejich medializace v dobovém českém denním tisku
Dovenerová, Sylvie ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; NÁHRADNÍ, OPONENT (oponent)
Cílem této práce je analyzovat mediální pozornost věnovanou třem ženám procesu Milada Horáková a spol. v květnu a červnu 1950 na stránkách čtyř dobových českých deníků. Autorka se pokusí vystihnout definici charakteristiky ženy- nepřítele komunistického režimu. Tento konkrétní proces, konstruovaný v sovětském stylu, představuje jednu z nejhorších kapitol komunistického režimu padesátých let. Teoretická část se zabývá politickými, hospodářskými a společenskými změnami v Československu po únorovém převratu 1948. Vystihuje důvody, které stály u zrodu inscenovaných procesů v Československu. Praktická část využívá elementární nástroje kvantitativní obsahové analýzy a zaměřuje se na rozsah a srovnání mediální pozornosti Milady Horákové, Fráni Zemínové a Antonie Kleinerové v jednotlivých denících a na interpretaci všech obrazů daných žen, které média nabídla veřejnosti. Práce odhaluje propagandistické zobrazení třídního nepřítele v tisku za účelem záměrné manipulace s veřejným míněním.
|
|
Reflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!
Dovenerová, Sylvie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce "Reflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!" je pomocí kritické analýzy diskurzu identifikovat ideologická poselství v textech tohoto časopisu a analyzovat všechny podoby ideologie "my" versus "oni". Teoretická část práce se soustředí na podstatné koncepty související s textem a jeho analýzou a současně se věnuje i sociologicko- psychologickým aspektům, které provázejí proces genderové socializace. Zvláštní pozornost je věnována rodině, škole, vrstevníkům, novým technologiím a médiím. Autorka je považuje za hlavní ohniska vlivu v životě dospívajících dívek. Analytická část prezentuje dívčí svět z pohledu časopisu a zkoumá jazyk dívek a jazyk časopisu. Tato práce se pokusí odhadnout, jak jsou skrz jazyk transformovány názory, hodnoty a priority dospívajících dívek a jakou roli v tomto jevu hraje daný časopis. V závěru práce se autorka zaměří na reklamní sdělení, na která aplikuje kvalitativní metodu sémiologické analýzy. Klíčová slova Časopis, ideologie, jazyk, dospívající dívky, stereotypy, mýtus krásy
|