Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vznik školního poradenského pracoviště na Královské škole v Praze - Troji - případová studie
Nováková, Adriana ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Případová studie popisuje proces budování rodícího se školního poradenského pracoviště na konkrétní soukromé škole v Praze. Teoretická část poskytuje odborný rámec a popisuje, co je smyslem poradenského pracoviště na škole, jak je definováno v legislativě naší země, kdo jsou jeho členové a jaká je náplň práce každého z nich. Každá škola má však svá specifika, ze kterých vycházejí specifické potřeby vedení, učitelů i žáků a poradenské pracoviště by na ně mělo reagovat. Praktická část detailně popisuje jednotlivé kroky procesu vzniku poradenského pracoviště a přináší způsob přemýšlení i konkrétní otázky, které si zakladatel v tomto procesu klade. Výstupem je návrh koncepce školního poradenského pracoviště, jak bude fungovat na této konkrétní škole. Práce je inspirací dalším školám, které svá poradenská pracoviště teprve zakládají.
Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze
Müllerová, Petra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze pojednává o realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol v těchto dvou zvolených lokalitách. Práce je tematicky rozdělena do šesti kapitol. V první části práce je vymezena základní terminologie vztahující se k tématu primární prevence. Tato část obsahuje i informace k jednotlivým okruhům rizikového chování a poradenským službám škol. Ve druhé části práce následuje průzkum mezi školními metodiky prevence v Mostě a Praze. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jakou formou a za jakých podmínek bývá realizována primární prevence rizikového chování u žáků druhého stupně základní školy. Pro průzkum byla použita kvantitativní metoda, v podobě dotazníkového šetření mezi školními metodiky prevence. V závěrečné části práce jsou interpretována data získaná v rámci průzkumu, jež potvrdila, že v obou lokalitách dochází k rozdílným přístupům k realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Primární prevence, rizikové chování, druhý stupeň základní školy, školní poradenské pracoviště, minimálně preventivní program, školní metodik prevence
Školní poradenské pracoviště a jeho úloha na 1. a 2. stupni ZŠ
Stehlíková, Hana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
v českém jazyce: Bakalářská práce se věnuje fungování školního poradenského pracoviště na prvním a druhém stupni základní školy. Teoretická část obsahuje vývoj poradenských pracovišť na školách, jejich cíle a popis celého školního poradenského systému. Dále seznamuje s náplní práce jednotlivých pracovníků tohoto pracoviště. V praktické části zkoumám spokojenost či nespokojenost žáků ve škole a jejich potenciální problémy týkající se školního i mimoškolního prostředí. Zaměřuji se na fakt, jestli jsou žáci schopní, ale i ochotní řešit své problémy s pracovníky školního poradenského pracoviště a jestli mají dostatečné znalosti, na koho se v určitých případech obracet.
Práce speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti
Čechová, Julie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se týká profese školního speciálního pedagoga na běžné základní škole a jeho fungování ve prospěch žáků s výukovými obtížemi. V teoretické části práce jsou popsány skupiny žáků, s nimiž školní speciální pedagog pracuje, a způsoby práce s nimi, dále možnosti spolupráce s dalšími partnery (pedagogickými pracovníky, odborníky a institucemi mimo školu a rodiči žáků) při podpoře těchto žáků a třístupňový model péče o žáky s rizikovým školním vývojem. Praktická část se formou kvalitativního výzkumu věnuje tomu, jak nahlížejí na svoji profesi sami školní speciální pedagogové působící v základních školách v Praze KLÍČOVÁ SLOVA: Školní speciální pedagog, školní poradenské pracoviště, třístupňový model péče, speciální vzdělávací potřeby, prevence, diagnostika, intervence
Role školního speciálního pedagoga na běžných základních školách
Benešová, Denisa ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rolí školních speciálních pedagogů na běžných základních školách, konkrétně jejich pozicí v rámci školy, náplní i formami práce a vztahovou stránkou s tím spojenou. Teoretická část práce se zaměřuje na rámcový vývoj speciální pedagogiky a zejména na současná podpůrná opatření přiznávaná jednotlivým žákům. Skupiny žáků vyžadujících podporu ze strany škol a návazných školských zařízeních jsou v práci blíže charakterizovány. Dále text přibližuje jednotlivosti individuálních vzdělávacích plánů a školního poradenského systému, včetně školního poradenského pracoviště a pozice školního speciálního pedagoga, u kterého jsou sledovány dílčí aspekty této profese v návaznosti na poznatky z odborných zdrojů. Empirická část zahrnuje smíšený výzkum. Prvně ukazuje příklady z praxe, konkrétně se jedná o analýzu pěti rozhovorů se školními speciálními pedagogy ze základních škol. Na jednotlivých příbězích z profesního působení jsou demonstrovány současné výzvy, činnosti a role dané pozice. Následně jsou analyzována data z dotazníkového šetření u čtyřiceti respondentů, ředitelů základních škol, kteří vyslovili svůj názor v oblasti působení školních speciálních pedagogů na základních školách. Sleduje se zejména přínos pro základní školy a zkušenosti v obecné rovině s touto pozicí....
Úloha managementu školy při zřizování a řízení školního poradenského pracoviště
Kolečková, Jarmila ; Fadrná, Zdeňka (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Resumé Závěrečná bakalářská práce se zabývá úlohou a postavením poradenských služeb ve výchovně-vzdělávacím procesu v základní škole, úlohou řídících pracovníků při realizaci a koordinaci poradenských služeb ve škole a jejich přínosem pro řídící práci managementu školy. Tato práce se v teoretické části zabývá objasněním koncepčních záměrů poradenských služeb ve škole, modely poradenského systému v základním školství a v neposlední řadě se zaměřuje na cíle a činnost školního poradenského pracoviště a jeho přínos ve výchovně- vzdělávací práci školy. Pozornost je věnována i začlenění školního poradenského pracoviště do koncepční práce managementu školy, týmové práci poradenských pracovníků a jejich spolupráci s ostatními pedagogy školy. Tato práce vychází z odborné literatury a informací z ní získaných, z průzkumné sondy a vlastních poznatků a zkušeností autorky, výsledky lze aplikovat do řídící činnosti vedoucích pracovníků.
Pedagogická diagnostika pohledem začínajících učitelů
Juřičková, Libuše ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou začínajících učitelů v oblasti pedagogické diagnostiky. Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce obsahuje tři kapitoly. V první části práce jsou shrnuty teoretické poznatky z oblasti učitelské profese a nároků na začínajícího učitele. Dále jsou stanoveny požadavky na teoretickou připravenost a kompetence učitele s důrazem na potřebu metodického vedení v jeho začátcích i nezbytnost dalšího vzdělávání. Následující kapitola přibližuje téma pedagogické diagnostiky a předkládá její vymezení, úkoly a cíle, předmět pedagogické diagnostiky a definuje diagnostické kompetence učitele prvního stupně základní školy. V poslední kapitole teoretické části jsou specifikovány oblasti dílčích funkcí a charakterizovány jejich projevy a deficity, které může učitel pozorovat v projevu žáka při výchovně-vzdělávacím procesu. Výzkumná část práce se věnuje praktické připravenosti začínajících učitelů na pedagogickou diagnostiku a jejich teoretické přípravě. Kvalitativním postupem s využitím techniky polostrukturovaného rozhovoru jsou vyhledávány odpovědi na výzkumné otázky k připravenosti začínajících učitelů na pedagogickou diagnostiku v rámci vysokoškolského studia, k jejich informovanosti o deficitech dílčích funkcí u žáků, možnosti práce s nimi a ke...
Poradenský systém v ČR a jeho využívání žáky středních odborných škol
Mücková, Petra
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na poradenský systém v České republice a jeho využívání žáky středních odborných škol. Bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána stručná historie poradenského systému v České republice, dále související legislativa vztahující se k jednotlivým složkám poradenského systému – školním poradenským pracovištím a školním poradenským zařízením. Následující kapitoly jsou věnovány popisu školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení a poskytovaným službám. Metodami zpracování teoretické části jsou studium tištěných a elektronických zdrojů, analýza, srovnání zjištěných poznatků a syntéza. V praktické části práce jsem provedla průzkum, jehož cílem bylo zjistit informovanost žáků o nabídce poradenských služeb, míru a důvody jejich využívání a spokojenost žáků s poskytnutými službami. Průzkum proběhl na Střední škole hotelové a služeb Kroměříž a respondenty byli žáci učňovských oborů. Data jsem zpracovala za použití tabulkového procesoru Microsoft Excel. Právní doložka: Čestné prohlášení Prohlašuji, že jsem práci Poradenský systém v ČR a jeho využívání žáky středních od-borných škol vypracoval/a samostatně a veškeré použité prameny a informace uvádím v seznamu použité literatury. Souhlasím, aby moje práce byla zveřejněna v souladu s § 47b zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s platnou Směrnicí o zveřejňování závěrečných prací. Prohlašuji, že tištěná podoba závěrečné práce a elektronická podoba závěrečné práce zveřejněná v aplikaci Závěrečné práce v Univerzitním informačním systému je identická. Jsem si vědom/a, že se na moji práci vztahuje zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a že Mendelova univerzita v Brně má právo na uzavření licenční smlouvy a užití této práce jako školního díla podle § 60 odst. 1 autorského zákona. Dále se zavazuji, že před sepsáním licenční smlouvy o využití díla jinou osobou (sub-jektem) si vyžádám písemné stanovisko univerzity, že předmětná licenční smlouva není v rozporu s oprávněnými zájmy univerzity, a zavazuji se uhradit případný příspěvek na úhradu nákladů spojených se vznikem díla, a to až do jejich skutečné výše. V Brně dne 24. 5. 2019 Podpis 
Spolupráce učitele 1. stupně se školním speciálním pedagogem
Kubrichtová, Hana ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací učitele 1. stupně se školním speciálním pedagogem v rámci inkluzivního vzdělávání. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou část a praktickou část - výzkum. Teoretická část popisuje současný poradenský systém v oblasti vzdělávání v České republice z pohledu inkluzivního vzdělávání. Dále se zaměřuje na vztahy a spolupráci školního speciálního pedagoga v rámci školy. Praktická část se formou kvalitativního výzkumu věnuje tomu, jak probíhá spolupráce mezi učitelem 1. stupně a školním speciálním pedagogem a v čem jsou výhody a nevýhody této spolupráce. Z výzkumu vyplývá, že je spolupráce mezi učitelem 1. stupně a školním speciálním pedagogem výhodná, protože napomáhá při začleňování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné třídy. Klíčová slova Školní speciální pedagog, inkluzivní vzdělávání, primární škola, učitel 1. stupně, školní poradenské pracoviště, spolupráce, kvalitativní výzkum, rozhovor, žák se speciálními vzdělávacími potřebami

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.