Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Mediální obraz zahraničních destinací v médiích a jeho vliv na výjezdový cestovní ruch občanu ČR v letech 2012 -2015
Kozlová, Markéta ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Práce se věnuje vývoji mediálního obrazu vybraných zemí a jeho vlivu na výjezdový cestovní ruch občanů České republiky v letech 2012 až 2015. Hlavní výzkumnou metodou byla zvolena kvantitativní obsahová analýza online zpravodajského serveru Novinky.cz ve sledovaném období. Sledovány byly pouze články, týkající se faktorů, které ovlivňují výběr destinace dovolené u zemí, u kterých došlo ve sledovaném období k nejvyššímu rozdílu v návštěvnosti občany České republiky. Faktory, které ovlivňují výběr destinace dovolené, byly ověřeny podpůrnou výzkumnou metodou, dotazníkovým šetřením. V dotazníkovém šetření byla zjištěna i důležitost jednotlivých faktorů, což zajistilo zajímavé porovnání s prostorem, který byl jednotlivým faktorům věnován. Provedenou analýzou bylo zjištěno, že jedním z vlivů na návštěvnost zemí mohly být zmínky o bezpečnostní situaci v zemi a stabilitě státu. Nejvíce prostoru bylo věnováno zkušenostem turistům, u tohoto tématu však vliv nebyl potvrzen. Nízký prostor byl věnován výkyvům cen, které jsou dle dotazníkového šetření jedním z nejdůležitějších faktorů, který výběr destinace dovolené ovlivňuje. Tato zjištění by mohla být jedním z vodítek pro objekty působící v oblasti PR cestovního ruchu, kterým tématům je vhodné věnovat vyšší mediální prostor a kterým naopak lze věnovat méně...
Muzejní marketing: Národní galerie v Praze v letech 2012-2014
Pajgrtová, Anežka ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikací marketingových postupů a nástrojů do muzejního prostředí s výtvarným uměním. Předmětem zkoumání této práce je Národní galerie v Praze - významná umělecká instituce, která má ambice vybudovat silnou muzejní značku mezinárodního formátu. Cílem práce je příprava doporučení pro Národní galerii v oblasti marketingu a komunikace. Doporučení vznikne na základě konfrontace rešerše současných trendů a příležitostí v muzejním marketingu a analýzy dosavadních aktivit Národní galerie. Práce je rozdělaná do tří částí. První část zahrnuje teoretické vymezení základních pojmů jako je muzejní marketing, strategický marketing, návštěvník, marketingový a komunikační mix. V druhé části se práce věnuje deskripci trendů a příležitostí v oblasti muzejního marketingu. Poslední část se zabývá zkoumáním aktivit Národní galerie a návrhem zlepšení jejích marketingových postupů.
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.
Analýza tuzemských gastronomických periodik po roce 2000
Eliášová, Klára ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce na téma Analýza tuzemských gastronomických periodik po roce 2000 je zaměřená na vývoj nejčtenějších titulů z oblasti gastronomie na území České republiky. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké vnější vlivy se do vývoje obsahu nejvíce promítly a jakým způsobem. Zároveň zdali se promítly na všechny tituly stejným způsobem. Mezi předpokládané hlavní vnější aspekty se řadí finanční krize roku 2008, otevřenost dovozu surovin a přílivu informací ze zahraničí, významné osobnosti gastronomie a rostoucí zájem o zdravý životní styl. K prozkoumání bylo užito obsahové analýzy, která je systematická, lze ji aplikovat na všechna periodika a poskytuje jasné výsledky. Nejdříve práce rozebírá každý z titulů jednotlivě, následně je porovnává mezi sebou. V závěru se některé hypotézy projevily jako pravdivé, a to především hypotéza o nárůstu inzerce po roce 2008 a rostoucím výskytu exotických receptů. Vývoj vědních oborů se projevil v receptech zaměřených na zdraví pouze u časopisů Apetit a Gurmet. Hypotéza vázaná na významné osobnosti gastronomie se ve výsledku neukázala býti správnou. Tituly nereagovaly na jednotlivé vlivy vždy stejně, jejich reakce jsou však vždy znatelné a lze je doložit.
Marketingové aktivity Euromedia Group v období 2011-2013
Janků, Michaela ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Cílem bakalářské práce "Marketingové aktivity Euromedia Group v letech 2011−2013" je představení marketingové komunikace jednoho z největších nakladatelství v České republice Euromedia Group. Společnost vlastní také celostátní distribuční společnost, díky které expeduje tituly do všech domácností, knihkupeckých sítí, obchodních řetězců či ke knihkupcům, a také jeden z největších čtenářských klubů u nás. V úvodu práce je představena společnost včetně její historie a pravidel členství v Knižním klubu. Následující kapitoly se zabývají marketingovými aktivitami. Jejich součástí jsou péče o stávající členy, nábory nových členů či knižní akce pro veřejnost. Součástí je i téma podpory domácích autorů a s ním související Literární cena Knižního klubu. V závěru práce je rozebraná propagace knižních titulů v různých médiích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Poslední hra Thomase Bernharda Náměstí hrdinů a jeji obraz v dobovém rakouském tisku
Marešová, Petra ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce přinesla analýzu mediálního skandálu kolem uvedení hry Thomase Bernharda Náměstí Hrdinů. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy srovnala články vycházející před premiérou a po premiéře této hry ve vybraných dobových rakouských novinách. Na článcích otištěných v periodicích Profil, Salzburger Nachrichten a Neue Kronen Zeitung jsme ukázali, jak média vyvolávají skandály a rozvíjejí techniku skandalizace, pracují se stereotypy, ovlivňují veřejné mínění či reflektují sebe navzájem. Podrobně jsme se věnovali také několika pojmům, jež se postupně staly součástí mediálního i společenského diskurzu. V prvé řadě jde o floskuli "Freiheit der Kunst", tedy "svobodu umění", dále pak o označení autora dobovým termínem "Nestbeschmutzer" a režiséra dehonestujícími výrazy "Piefke" a "Schuft". Počet článků, které byly zveřejněny po premiéře inscenace Náměstí Hrdinů, byl nepoměrně nižší než množství příspěvků vydaných před prvním uvedením hry. Skandálnost Bernhardova dramatu i pozdější premiéry se snažily přiživovat bulvární Neue Kronen Zeitung, naopak seriózní Profil a Salzburger Nachrichten přinášely literárně-vědní analýzy a poté divadelní kritiky. V práci byl také načrtnut tehdejší politický a kulturní kontext v Rakousku.
Média v českém výtvarném umění
Ježková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce Média v českém výtvarném umění se věnuje vztahu médií a výtvarného umění. Cílem práce je mimo jiné zjistit, zda lze média označit za svébytné výtvarné téma. V prvních kapitolách jsou kromě cíle práce popsány i metodologie a použité zdroje. Následuje stručný přehled situace v zahraničním výtvarném umění, které bylo hlavní inspirací pro vznik této práce. Hlavní část přínáší výběr výtvarných děl s mediální tématikou, jejichž autory jsou čeští výtvarní umělci. Práce se zaměřuje především na malířství, kresbu, grafiku a sochařství. Výtvarná díla jsou primárně řazena tématicky a následně chronologicky do několika podkapitol. Jednotlivé tématické celky pak uvádí do souvislostí dějiny a teorie médií s dějinami výtvarného umění.
Téma smrti a jeho psychologický potenciál
Ježková, Tereza ; Štětovská, Iva (oponent) ; Šípek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této studie bylo zjistit, zda existuje souvislost mezi spirituální orientací jedinců a jejich postojem ke smrti. V rámci teoretické části práce tedy byly popsány a vysvětleny oba tyto klíčové koncepty (téma spirituality na jedné straně a téma smrti na straně druhé), a dány do souvislosti s jinými důležitými tématy (strach ze smrti, duchovní klima v moderní společnosti, duchovní vývoj a motivace k duchovnímu životu, spirituální aspekty péče o umírající apod.). V této části byly také pojednány tři druhy spirituality, zastoupené na našem území - křesťanské náboženství, buddhistická spiritualita a o "víra ateistů" - zejména v těch svých aspektech, které se nějakým způsobem vztahují k smrti. V empirické části byla použita modifikovaná verze Testu barevně sémantického diferenciálu, která měla ověřit předpoklad, že mezi lidmi s jasně formulovanou duchovní orientací bude existovat větší míra shody mezi vědomou a nevědomou složkou postoje ke smrti. Bohužel, výsledky výzkumu neumožnily vyvrátit nulovou hypotézu.
Marketing umění : komparativní studie komunikačních aktivit Národní galerie v Praze a Museo del Prado v Madridu v letech 2007-2009
Ježková, Tereza ; Hejlová, Denisa (oponent) ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Marketing umění : komparativní studie komunikačních aktivit Národní galerie v Praze a Museo Nacional del Prado v Madridu v letech 2007- 2009" pojednává o možnostech marketingu v oblasti umění, konkrétně o marketingu uměleckých galerií. Po definici pojmu marketing umění následuje popis marketingového prostředí, zákazníka a marketingových nástrojů, přičemž je důraz kladen především na možnosti marketingové komunikace. Druhou část přáce tvoří případová studie zaměřená na deskripci a komparaci marketingových aktivit dvou evropských národních galerií - Národní galerie v Praze a Musea Nacional del Prado v Madridu, opět s důrazem hlavně na komunikaci a propagaci.
Obranné mechanismy ega u pacientek s anorexií
Ježková, Tereza ; Šivicová, Gabriela (oponent) ; Hrachovinová, Tamara (vedoucí práce)
Defense Style Questionnaire, který měří tři faktory, tj.zralé, neurotické a mezralé obranné mechanismy, byl vyplněn 44 probankami, pacientkemi s anorexií ve věku od 14 do 30 let, a 121 zdravými ženami ve stejném věkovém rozpětí. Patnácti pacientkám byl zadán také Tematický apercepční test, který ukazuje stupeň vývoje Já a mechanismy obrany. Náš výzkum ukázal, že se náš vzorek anorektických pacientek liší od zdravé populace v užívání neurotických a nezralých obranných mechanismů. Naopka, rozdíl mezi vzorkem pugativních a restriktivních anorektiček shledán nebyl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.