Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 476 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na středních školách
Štičková, Kateřina ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Volejbal ve výuce tělesné výchovy na středních školách Cíle: Cílem této práce bylo shrnutí problematiky výuky volejbalu v rámci hodin tělesné výchovy na středních školách. V teoretické části jsem přiblížila základní pravidla volejbalu, herní činnosti jednotlivce, herní kombinace a rovněž i herní systémy. V praktické části jsem se zaměřila na průzkum rozsahu a forem výuky volejbalu na středních školách. Dále na kvalitu vybavení škol pro tuto hru a popularitu této sportovní hry mezi žáky. Metoda: K zhodnocení výuky volejbalu na vybraných středních školách jsem použila kvantitativní metodu. Data byla získána formou online dotazníku od pedagogů vyučujících tělesnou výchovu na středních školách. Výsledky: Pro zajištění lepší přehlednosti jsou získaná data prezentována pomocí grafů a tabulek. Následně jsou výsledky podrobněji vyhodnoceny v diskuzi. Z provedeného průzkumu vyplývá, že na všech oslovených školách je volejbal zařazován do výuky a že téměř všechny školy disponují dostatečným vybavením pro hru. Klíčová slova: volejbal, tělesná výchova, Rámcový vzdělávací program, žák, učitel
On-line výuka žáků v 1. ročníku ZŠ
Čerplová, Lucie ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce s názvem On-line výuka žáků v 1. ročníku ZŠ se zabývá otázkou on-line výuky žáků v prvních třídách základní školy. Cílem diplomové práce je porovnání této problematiky z pohledu třídních učitelů, rodičů a žáků, kteří absolvovali on-line výuku. V teoretické části se diplomová práce zabývá tématy jako je charakteristika žáka v prvním ročníku základní školy, a to jak po stránce psychické, tak po stránce fyzické. Jsou zde popsány obecné zásady práce se žákem v prvním ročníku základní školy. Dále metody a formy práce využívané v běžné školní třídě při výuce čtení a psaní. Diplomová práce dále popisuje základní témata jako on-line výuka, distanční výuka a prezenční forma výuky. Práce se také zabývá programy a aplikacemi, které jsou vhodné pro on-line formu výuky v prvním ročníku základní školy. Praktická část se pomocí výzkumné metody polostrukturovaného rozhovoru zabývá riziky, a především přínosy on-line výuky v prvních třídách ZŠ z pohledu tří různých skupin zúčastněných respondentů, které formu on-line výuky absolvovaly. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, žák, rodič, výuka, on-line, přínos, rizika
Finanční gramotnost žáků středních škol.
Havlena, Ondřej ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
bakalářské práce Jméno: Ondřej Havlena Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. Téma: Finanční gramotnost žáků středních škol. Abstrakt Práce bude rozdělena na dvě části. V teoretické části se zaměřím na principy, vymezení pojmů a objasnění fungování finančního trhu. Teoretická část se též zaměří na výklad fenoménu finanční gramotnosti a ukáže základní škálu nástrojů, které mohou současné mladé generaci usnadnit osvojení základních metod a technik finanční gramotnosti. Dále se budu zabývat začleňováním finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů. V druhé, praktické části bakalářské práce vytvořím kvantitativní finanční dotazník pro studenty středních škol, abych zjistil jejich úroveň finanční gramotnosti. Dotazníkové šetření provedu na vybraných školách, gymnáziu, průmyslové škole a středním odborném učilišti. V závěru analyzuji a vyhodnotím výsledky tohoto výzkumu a eventuálně navrhnu možné teorie, jak by bylo možné situaci zlepšit. Klíčová slova: Finance, Finanční gramotnost, Student, Střední škola, Výzkum
Výtvarné portfolio jako forma hodnocení žáků ve výtvarné výchově
Šindelová, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Diplomová práce se soustředí na výtvarné portfolio jako didaktický nástroj, formu, určenou k reflektivnímu hodnocení žáků ve výuce výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Teoretická část diplomové práce obecně pojednává o hodnocení žáků ve školní výuce. Dále se blíže zaměřuje na výklad pojmu portfolio, na jeho různé podoby, typy, a jeho využití ve školní výuce. Popisuje pojetí předmětu Výtvarná výchova a způsoby, jak žáky v tomto předmětu hodnotit. Praktická část diplomové práce vychází z tvorby žákovského portfolia ve výtvarné výchově určeného k reflexi. Praktická část cílila na vytvoření výtvarného portfolia žáky v prvním ročníku základní školy. Na jehož základě byla s žáky vedena reflexe týkající se výtvarné tvorby a výsledných výkresů. Žáci byli vedeni k samostatnosti, kreativitě a rozvíjení metakognitivních schopností - např. schopnosti sebereflexe. Portfolia byla vytvářena a reflektována v průběhu prvního pololetí školního roku. Výtvarná sonda a práce s reflektivními výtvarnými portfolii byla završena ohodnocením žáků pro účely pololetního hodnocení na vysvědčení. Výtvarná portfolia nepřispěla kladně pouze k rozvoji sebereflexe žáků, ale rozvíjí i jiné schopnosti a kompetence žáků potřebné pro jejich vlastní učení. Portfolio mimo jiné dokládá posun žáků ve výtvarné činnosti, rozvoj...
Trénink netechnických dovedností jako prevence chyb v intenzivní péči
SVÁROVSKÁ, Tereza
Hlavním cílem této práce bylo zmapovat aktuální stav tréninku netechnických dovedností včetně subjektivních pocitů a zkušeností s tímto tréninkem. Zaměřili jsme se i na možnosti nejefektivnějšího tréninku netechnických dovedností v době studia i v praxi. Trénink netechnických dovedností může sloužit ke zkvalitnění bezpečné péče o kriticky nemocné pacienty, kteří se nachází na jednotkách intenzivní péče, kde jsou často náročné, stresující a vypjaté situace. Teoretická část ukotvuje stanovené základy k porozumění pojmům jako je intenzivní péče, netechnické dovednosti či simulační výuka a jejich náležitostem. Výzkum byl realizován se studenty navazujícího studia Specializace v ošetřovatelství, Intenzivní péče. Druhý výzkumný vzorek tvořil ošetřující personál působící na jednotkách intenzivní péče. Výzkum byl realizován metodou kvalitativního šetření a při výzkumu byl použit polostrukturovaný rozhovor s ošetřujícím personálem a se studenty absolvujícími simulační výuku a dále bylo použito nezúčastněné zjevné pozorování právě při již zmíněné simulační výuce. Stanovením prvního cíle jsme zjistili, že pouze v ojedinělých případech je tento trénink realizován pro zdravotníky přímo na jejich pracovištích. Studenti trénink netechnických dovedností absolvují v rámci simulační výuky. Z dalšího výzkumného šetření jsme zjistili, že v praxi zdravotníci ojediněle, a často nevědomky alespoň základy netechnických dovedností používají. Někteří zdravotníci trénink netechnických dovedností absolvovali buďto na jiných pracovištích nebo v rámci předchozího studia a mají s tímto tréninkem většinou pozitivní zkušenosti. Studentům chybí častější výuka v simulační místnosti, a jelikož výzkum byl realizován se studenty, kteří jsou všichni již zaměstnaní, tak by tento trénink i uvítali na jejich pracovištích s jejich kolegy. Nejčastější stěžejní dovednost byla při pozorování leader ve skupině a uzavírání komunikační smyčky. Mezi nejefektivnější metody jsme výzkumným šetřením zařadili především simulační výuku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 476 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.