Název:
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na středních školách
Překlad názvu:
Volleyball as a part of physical education at secondary schools
Autoři:
Štičková, Kateřina ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Volejbal ve výuce tělesné výchovy na středních školách Cíle: Cílem této práce bylo shrnutí problematiky výuky volejbalu v rámci hodin tělesné výchovy na středních školách. V teoretické části jsem přiblížila základní pravidla volejbalu, herní činnosti jednotlivce, herní kombinace a rovněž i herní systémy. V praktické části jsem se zaměřila na průzkum rozsahu a forem výuky volejbalu na středních školách. Dále na kvalitu vybavení škol pro tuto hru a popularitu této sportovní hry mezi žáky. Metoda: K zhodnocení výuky volejbalu na vybraných středních školách jsem použila kvantitativní metodu. Data byla získána formou online dotazníku od pedagogů vyučujících tělesnou výchovu na středních školách. Výsledky: Pro zajištění lepší přehlednosti jsou získaná data prezentována pomocí grafů a tabulek. Následně jsou výsledky podrobněji vyhodnoceny v diskuzi. Z provedeného průzkumu vyplývá, že na všech oslovených školách je volejbal zařazován do výuky a že téměř všechny školy disponují dostatečným vybavením pro hru. Klíčová slova: volejbal, tělesná výchova, Rámcový vzdělávací program, žák, učitelTitle: Volleyball as a part of physical education at secondary schools Aims of work: The aim of this bachelor thesis is to summarize the issue of teaching volleyball in physical education lessons at secondary schools. In the theoretical part, the basic rules of volleyball, individual game activities, and game combinations and systems are described. The practical part focuses on mapping the scope and form of volleyball teaching at secondary schools. It also assesses the quality of school equipment for this game and the popularity of this sport among pupils. Methodology: To evaluate the teaching of volleyball at selected secondary schools, I used quantitative method. The data were collected through an online questionnaire from teachers teaching physical education at secondary schools. Results: To ensure better clarity, the collected data are presented using graphs and tables. Subsequently, the results are thoroughly evaluated in the discussion section. The conducted survey indicates that volleyball is included in the curriculum at all the surveyed schools, and that nearly all schools have sufficient equipment for the game. Key words: volleyball, physical education, Framework curricula for school education, student, teacher
Klíčová slova:
Rámcový vzdělávací program; tělesná výchova; učitel; volejbal; žák; Framework curricula for school education; physical education; student; teacher; volleyball