Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volnočasové aktivity středoškolských studentů
Janošová, Ivana ; Mazúchová, Ráchel (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Bakalářská práce na téma "Volnočasové aktivity středoškolských studentů" se zabývá volným časem žáků Střední zdravotnické školy v Mostě. Práce mapuje problematiku jejich aktivit ve volném čase. Teoretická část této bakalářské práce definuje pojem volného času, volnočasové aktivity, funkce volného času a faktory ovlivňující volnočasové aktivity. Dále tato práce vysvětluje výchovu ve volném čase, především funkce výchovy a obsah výchovy. Část práce se věnuje rizikovému chování žáků, jednak typům rizikového chování jedinců, jednak se věnuje i možným krokům, kterými lze tomuto chování předcházet. Další část práce se věnuje sociálním sítím, na kterých žáci tráví spoustu volného času. V praktické části bakalářské práce jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný čas žáci Střední zdravotnické školy v Mostě. Primárním cílem je zjistit, zda jsou žáci spokojeni s množstvím svého volného času, jeho náplní, ale také to, jakým aktivitám se věnují ve svém volném čase. Nezbytné je také zjistit, zda využívají volnočasová zařízení ve městě, případně která z nich využívají. Na základě provedeného dotazníkového šetření bylo dosaženo výše uvedeného cíle. KLÍČOVÁ SLOVA volný čas, volnočasové aktivity, rizikové faktory volného času, sociální sítě,...
Volnočasové aktivity pořádané pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládeže v době letních prázdnin
Šertler, David ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Mazúchová, Ráchel (oponent)
Práce se zabývá výchovou mládeže ve volném času. Zaměřuje se na organizované volnočasové akce v době letních prázdnin pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Důvodem je to, že smysluplné a obohacující trávení volného času může efektivně přispívat této části mládeže k dodání podnětů v optimální skladbě i množství, pomáhá k sociálnímu začlenění do širšího okruhu lidí i k budování mezilidských vztahů. Hlavním cílem práce je předložení teoretického i praktického pohledu na tuto problematiku. Práce se zaměřuje na akce pomáhající ohrožené nebo sociálně znevýhodněné mládeži v době letních prázdnin. Na základě teoretických poznatků z oblasti pedagogického ovlivňování volného času, sociální práce a pedagogického výzkumu je v praktické části proveden kvalitativní výzkum. Základními metodami sběru dat ve výzkumu bylo dotazování, rozhovory a vlastní pozorování. Cílem výzkumu bylo zjistit hlavní rozdíly mezi přístupy dvou typů organizací k pořádání letních táborů pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Vybrané byly organizace, které se zabývají výchovou ve volném času a organizace zaměřující se na sociální práci. Dílčím cílem výzkumu bylo identifikovat přínosné a pozitivní aspekty při přípravě a průběhu již realizovaných táborů a ty promítnout do návrhu ucelené metodiky pro pořádání...
Problematika motivace žáků II. stupně základních škol
Mazúchová, Ráchel ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce si klade za cíl zmapovat problematiku související s motivací k učení (respektive jejím nedostatkem) u žáků druhého stupně základních škol. Pokouší se analyzovat vlivy, které motivaci ve škole snižují či komplikují, a zaměřuje se na nejčastější následky frustrace potřeb ve školním prostředí - nudu a strach. Zároveň se zabývá možnostmi vzbuzování potřeb poznávacích, výkonových a sociálních, které pro motivaci ve škole hrají klíčovou roli, a snaží se odpovědět na otázky po způsobech a prostředcích, jimiž lze motivaci k učení žáků, s přihlédnutím k jejich vývojovým specifikům, zvýšit. Zvláštní pozornost v souvislosti s tímto tématem je věnována vlivu interakce učitel - žák. Empirická část obsahuje postřehy z praxe; tyto postřehy tvoří doplněk k poznatkům z teoretické části.
Vliv zpětné vazby učitele na motivaci žáků ve vyučování
Mazúchová, Ráchel ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem zpětné vazby, již poskytuje učitel ve vyučování žákům na druhém stupni základní školy a v nižších ročnících víceletého gymnázia, a jejím vlivem na motivaci těchto žáků k učení. Zpětná vazba je nazírána z různých úhlů pohledu: jako hodnocení žáků ve vyučování a jako práce s chybou. Práce si dále klade za cíl popsat mechanismus, kterým učitelé poskytují zpětnou vazbu žákům ve škole v mikrorovině výukového dialogu. Předmětem zkoumání je tu především povaha této zpětné vazby; práce se pokouší odpovědět na otázku, jaké informace dostávají žáci o svém výkonu, zda a případně jak tyto informace ovlivňují motivaci žáků ve vyučování. V empirické části byly v rámci výzkumu kombinovány dvě, resp. tři výzkumné metody: výzkumná metoda pozorování, audiozáznam z vyučovacích hodin a explorativní technika polostrukturovaného rozhovoru, jež byl veden se žáky - aktéry pozorovaných hodin. V navazujícím výzkumném šetření jsou kategorizovány projevy zpětné vazby učitele ve výukové situaci - výzkumnou metodou tu je opět pozorování vyučovacích hodin, audiozáznam a polostruktorovaný rozhovor. Pomocí informací získaných v ohniskových diskusích se žáky se pokouším usouvztažnit pozorované typy zpětné vazby učitele s motivací žáků k učení.
Problematika motivace žáků II. stupně základních škol
Mazúchová, Ráchel ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce si klade za cíl zmapovat problematiku související s motivací k učení (respektive jejím nedostatkem) u žáků druhého stupně základních škol. Pokouší se analyzovat vlivy, které motivaci ve škole snižují či komplikují, a zaměřuje se na nejčastější následky frustrace potřeb ve školním prostředí - nudu a strach. Zároveň se zabývá možnostmi vzbuzování potřeb poznávacích, výkonových a sociálních, které pro motivaci ve škole hrají klíčovou roli, a snaží se odpovědět na otázky po způsobech a prostředcích, jimiž lze motivaci k učení žáků, s přihlédnutím k jejich vývojovým specifikům, zvýšit. Zvláštní pozornost v souvislosti s tímto tématem je věnována vlivu interakce učitel - žák. Empirická část obsahuje postřehy z praxe; tyto postřehy tvoří doplněk k poznatkům z teoretické části.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.