Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ježíšovo poselství a život - pedagogická příprava výuky dle bavorského Lehrnplanu do hodin náboženství německého gymnázia
Mlátilíková, Eva ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Fajfr, Marek (oponent)
V diplomové práci nazývající se "Ježíšovo poselství a život - pedagogická příprava výuky dle bavorského Lehrnplanu do hodin náboženství německého gymnázia" jsem se věnovala exegesi vybraných témat z oblasti novozákonní teologie. Při práci s Novým zákonem jsem se opírala o aktuální přístup zkoumání zvaný "Kulturwissenschaft", který vymyslela prof. dr. Sandra Huebenthalová z University Passau. Tuto metodu jsem volila právě proto že jsem měla možnost absolvovat kurz u S. Heubenthalvé, který se uvedené metodě věnoval. K jednotlivým tématům jsem vypracovala vlastní pedagogickou přípravu do hodin náboženství. Přemýšlela jsem, jak bych jednotlivá témata vyučovala. Volila jsem vždy takové výukovém metody, se kterými mám osobní zkušenost a které jsem si mohla v praxi již vyzkoušet.
Filosofická povaha tázání
Mejšner, Štěpán ; Fajfr, Marek (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Tato diplomová práce si vytyčila za cíl zkoumat filosofickou povahu tázání. Mým úkolem bylo představit průřez filosofických myšlení a jejich povahy tázání vyseparovat a představit jejich strukturu. Tyto struktury porovnat s ostatními zkoumanými filosofy a najít jejich podobnosti či naopak naprosté opaky. Problém, kterým se někteří filosofové zaobírají a někteří jej úplně vypustí, je samotný jazyk. Jazyk je i částečnou odpovědí na povahu tázání jako takového.
Problémově zaměřená výuka filosofie na SŠ
Trnková, Markéta ; Fajfr, Marek (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémově zaměřenou výukou filosofie na čtyřletých nebo víceletých gymnáziích. Cílem práce je představit takové pojetí výuky filosofie, jež by vycházelo z reality a problémů studentů, využívající filosofii jako nástroj pro zlepšení kvality jejich života. Teoretická část představuje koncept problémově zaměřené výuky filosofie, který odpovídá požadavkům stanoveným v cíli práce. Obsahuje vymezení problémově zaměřené výuky a charakteristiku filosofie dle pojetí Karla Jasperse, pro jehož výběr podávám odůvodnění v práci. Dále se v teoretické práci zabývám rolí učitele, didaktickými přístupy k výuce filosofie a představuji některé metody problémově zaměřené výuky. V druhé části práce se nachází výzkumné šetření, jehož cílem je zjistit, do jaké míry jsou učitelé filosofie na gymnáziích seznámeni s metodou problémově zaměřené výuky a zdali tuto metodu využívají ve vlastních hodinách filosofie. Metoda výzkumného šetření je uskutečněna formou dotazníku určeného učitelům základů společenských věd na gymnáziích, kteří mají zkušenost s výukou filosofie. Vyhodnocení dotazníků jsem vzhledem k malému počtu respondentů prováděla kvalitativně, tento přístup je nejvíce patrný v interpretacích jednotlivých výzkumných otázek. Výsledky výzkumného šetření poukazují na některé problémy, kterým...
Globální rozvojové vzdělávání
Melikantová, Tereza ; Fajfr, Marek (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Anna (oponent)
Práce se věnuje Globálnímu rozvojovému vzdělávání. Zaměřuje se na především na možnosti začlenění GRV do formálního vzdělávání za použití metod aktivního učení. Práce je dělena na dva hlavní oddíly. Teoretická část je vytvořena na základě odborné literatury související s tématikou GRV. Praktická část popisuje vzdělávací koncept, jež témata GRV včleňuje do formálního vzdělávání.
Thascius Caecilius Cyprianus: O hněvu a závisti
Říhová, Ladislava ; Lášek, Jan Blahoslav (vedoucí práce) ; Fajfr, Marek (oponent)
Thascius Caecilius Cyprianus: O hněvu a závisti Thascius Caecilius Cyprianus: On Jealousy and Envy ThDr. Ladislava Říhová, Ph.D. Cílem předkládané diplomové práce bylo podrobit kritické reflexi jedno z méně známých děl kartaginského biskupa Thascia Caecilia Cypriána. Jedna se o spis De zelo et livore - O řevnivosti a závisti. Pozice tohoto textu nejen v kontextu dalšího Cypriánova díla, ale také v kontextu jeho dalších životních osudů je natolik sporná, že jsme považovali za nutné podrobit okolnosti jeho vzniku nezbytné historické analýze. Ta tvoří, spolu s informacemi o Cypriánově životě a díle, hlavní náplň oddílu I. Tento je následován vlastním textem spisu De zelo et livore, jenž je v práci prezentován ve formě přehledné latinsko-české bilingvy s ohledem na skutečnost, že český překlad zmíněného díla není dosud k dispozici. Překlad je opatřen jak úvodníkem k historickým okolnostem vzniku (kapitola 4) a pojednáním o literárním žánru a struktuře textu, tak i nezbytným poznámkovým aparátem. Poslední částí práce je teologický komentář (III) zahrnující především analýzu hlavních motivů spisu. Pojednána je proto především exegetická složka Cypriánovy práce a motivy filosoficko- antropologické, pro něž lze jako určující stanovit vliv dřívější křesťanské tradice, a také vliv nábožensko-filosofického...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Fajfr, M.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.