Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,803 záznamů.  začátekpředchozí1079 - 1088dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení přípravné třídy ve vzdělávacím systému ČR
Kuchař, Filip ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tématem předkládané bakalářské práce je postavení přípravné třídy ve vzdělávacím systému ČR. Její autor zároveň hledá odpovědi na otázku, zda poslání současných přípravných tříd je v souladu s jejich legislativním ukotvením ve školském zákoně. Tato práce se primárně věnuje přípravným třídám z pohledu organizačního začlenění do vzdělávacího systému našeho státu s ohledem na naplňování cílů vzdělávání. Nahlíží nejen na historii vývoje přípravných tříd v České republice, ale zároveň je i sondou do zahraničních vzdělávacích systémů. Záměrem této práce je porovnat způsoby, jakými je příprava dětí na povinnou školní docházku pojímána v České republice a v jiných zemích. Hlavním cílem této práce je předložení portrétu současných přípravných tříd a rolí, které v českém vzdělávacím systému plní. Jako podklad posloužilo šetření uskutečněné mezi stranami, které mají vliv na podobu přípravných tříd: konkrétně mezi řediteli škol, zřizovateli škol a rodiči dětí, které tyto třídy navštěvují. Zde předložené výsledky průzkumu jednoznačně potvrzují, že současné přípravné třídy nenaplňují legislativní určení, pro které byly zřízeny. Přesto je jejich existence smysluplná a přínosná pro děti, které nenastoupily do 1. třídy z důvodů nezralosti a odkladu povinné školní docházky. Existence přípravných tříd zároveň...
Rovný přístup ke vzdělání v České republice a Spolkové republice Německo
Jarošová, Adéla ; Koldinská, Kristina (vedoucí práce) ; Štefko, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rovným přístupem ke vzdělání v České republice a Spolkové republice Německo. Vzdělání by mělo v ideálním případě sloužit vyrovnávání sociálních rozdílů, protože v oblasti vzdělávání mají hrát roli jiné faktory než sociální původ, etnický původ nebo národnost. Na tomto principu stojí i mezinárodněprávní závazky v oblasti vzdělávání, avšak realita v České republice i Německu se od ideálu značně liší. Diplomová práce nejprve pojednává o právu na vzdělání jako takovém, jeho významu a mezinárodněprávním zakotvení, a principu rovnosti. V další kapitole autorka analyzuje nejvýznamnější judikaturu Evropského soudu pro lidská práva a Evropského soudního dvora vztahující se k právu na vzdělání. V další části autorka zkoumá přístup osob se zdravotním postižením ke vzdělání v obou zemích a stav porovnává s mezinárodněprávními závazky, zejména s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením. Hlavní pozornost je věnována přístupu ke vzdělání příslušníků menšin - Romů v České republice a přistěhovalců v Německu. Na problematiku vzdělávání Romů se autorka dívá z celoevropské perspektivy a zkoumá významné rozsudky vnitrostátních i mezinárodních soudů. Česká republika není ve své neschopnosti úspěšně vzdělávat Romy osamocená, i když byla jako první kritizována Evropským soudem pro...
Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitele školy
Sinkulová, Iveta ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Diplomová práce nazvaná ,,Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitele školy" si klade za cíl zjistit, kdo nebo co má vliv na další profesní rozvoj ředitelů základních uměleckých škol (dále jen ZUŠ) ve Středočeském kraji. Cílem práce je, na základě využití metody dotazování s využitím metodiky kvantitativního a kvalitativního výzkumu, sestavit žebříček faktorů, které ovlivňují profesní rozvoj ředitelů základních uměleckých škol. Dílčím cílem práce je zjistit, s jakými zkušenostmi vstupovali ředitelé ZUŠ do vedoucí funkce, zda považují zákonem uložené vzdělání ředitelů za dostačující a jaký vliv má na profesní rozvoj ředitelů škol např. rodina, zdravotní stav, osobnostní vlastnosti. Výsledky výzkumného šetření a závěry práce mají přispět k rozšíření teoretických a empirických poznatků o složité práci ředitelů škol a doplnit je o nové skutečnosti, které se týkají práce ředitelů škol v umělecké sféře. KLÍČOVÁ SLOVA: základní umělecká škola, ředitel školy, rozvoj, motivace, vzdělávání
Pokusné a reformní školy 20. a 30. let 20. století v Československu
Sůvová, Barbora ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na pokusné a reformní školy, které vznikly a působily ve 20. a 30. letech 20. století v Československu. Ukazuje politickou situaci v nově vzniklém Československu, stejně tak sleduje vývoj školství po roce 1918. Jádrem práce je reformní úsilí vybraných pokusných škol. Představuje pokusnou pracovní školu v Holešovicích, Dům dětství v Horním Krnsku a Dětskou farmu Eduarda Štorcha. Práce zde popisuje výchovné prostředky a cíle těchto pokusných škol, organizaci výuky a průběh vyučování. Zaměřuje se také na vybrané osobnosti, které stály za jejich vznikem. Práce dále analyzuje reformní úsilí, ve kterém pokračovali reformní pedagogové ve 30. letech, především reformní snahy Václava Příhody a jeho návrh jednotné školy.
Specifika elektronických studijních opor v systému řízeného samostudia
Herout, Lukáš ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Lojda, Jan (oponent)
Disertační práce je zaměřena na zkoumání problematiky elektronických studijních opor určených k podpoře řízeného samostudia ve vysokoškolském prostředí. Práce vychází z předpokladu, že elektronické studijní opory jsou vhodným nástrojem s didaktickým potenciálem pro využití ve vzdělávání, který zefektivní samostudium na vysoké škole, a napomůže tím splnění požadavků, které jsou na studenty kladeny, a to s vyšší efektivitou než běžně využívané studijní materiály. Práce se zabývá vymezením pojmových konstruktů z oblasti elektronických studijních opor, analýzou jejich didaktických možností, omezení a směrů využití doplněnou o specifikace funkčních a didaktických aspektů audiovizuálních studijních opor. V empirické části práce je s využitím pedagogického experimentu ověřen vliv elektronických studijních opor na studijní výsledky v rámci řízeného samostudia studentů vysoké školy. Hlavním výstupem práce je komplexní rozpracování teorie elektronických studijních opor, jako soudobého didaktického prostředku, vedené snahou rozšířit současný stav poznání v oboru pedagogika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,803 záznamů.   začátekpředchozí1079 - 1088dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.