Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybraný žák se specifickou poruchou chování ve vzdělávacím procesu
Solničková, Marie ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na problematiku specifických poruch chování. V teoretické části autorka vymezuje pojem poruchy chování, klasifikuje poruchy chování a detailněji popisuje jednotlivé poruchy chování tak, jak je definuje Mezinárodní klasifikace nemocí. Dále se autorka práce snaží obsáhnout možné příčiny a faktory, které se podílejí na vzniku nebo rozvoji poruch chování. Závěr teoretické části je věnován specifice vzdělávání dětí s poruchami chování a průběhu socializace u takových jedinců. Praktická část je vypracována na základě kazuistiky vybraného žáka a strukturovaného pozorování. Tato část se snaží, na základě dlouhodobějšího pozorování, popsat vybrané aspekty, na které může mít specifická porucha chování značný vliv. Jedná se o vliv na třídní kolektiv a samotný průběh vyučování. Praktická část je realizována formou dlouhodobého zúčastněného pozorování a analýzy dostupných dokumentů vztahujících se k diagnóze žáka. Informace jsou získány i formou rozhovoru s vyučujícím žáka a s asistentem pedagoga. Praktickou částí autorka práce poskytuje přehled konkrétních projevů specifické poruchy chování u vybraného žáka v různých situacích vyučovacího procesu s důrazem na příčiny těchto projevů a následnými opatřeními. Za účelem získání ucelenějšího pohledu na chování žáka, srovnává...
Autorita a konformismus; sociální psychologie nacismu
Dvořáková, Denisa ; Kosek, Jan (vedoucí práce) ; Pithart, Petr (oponent)
Autorita a konformismus; sociální psychologie Diplomová práce se věnuje nacismu z pohledu sociální psychologie. Jejím cílem je tedy analýza nacismu pomocí vybraných teoretických konceptů sociální psychologie, konkrétně autority a konformismu. Práce začíná uvedením konceptu totalitarismu, když je nejprve obecně vymezen samotný pojem totalitarismus a poté se převážná část této kapitoly zabývá konceptem totalitarismu v pojetí Hannah Arendtové. Na konci této kapitoly jsou pak zmíněny některé limity pojetí Hannah Arendtové. Obsahovou náplní další kapitoly je ideologie nacismu. Jsou zde samostatně vymezeny pojmy ideologie a nacismus a následně je uveden cíl a základní charakteristika nacistické ideologie. Třetí kapitola práce se zabývá autoritou a konformismem jako sociálně psychologickými jevy. První část této kapitoly definuje konformismus, uvádí možné rozlišení jeho příčin a základní typologii důsledků. Dále jsou zde představeny nejdůležitější klasické výzkumy v oblasti vědeckého studia konformity prováděné metodou laboratorních experimentů a krátce je nastíněna problematika dispozičního a situacionistického přístupu. Následuje krátké pojednání o moderním individualismu jakožto možném aspektu konformity. Další část této kapitoly vymezuje základní pojetí autority, zmiňuje její tři ideální typy, tak jak...
Mocenská nerovnováha v pečujících rodinách
Neubauerová, Eva ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Diplomová práce Mocenská nerovnováha v pečujících rodinách se zabývá problematikou moci v situaci péče, kde opečovávanou osobu je matka a pečující je její vlastní dcera. Teoretická část konceptualizuje pojmy moc, mocenská nerovnováha i ambivalence. V praktické části je prezentováno vlastní kvalitativní šetření s pečovatelkami (dcerami opečovávaných matek). Bylo zjištěno, že ambivalence matek vede v situaci péče k ambivalencím u dcer. Proměnnými, které rozhodujícím způsobem ovlivňují mechanismy mocenské nerovnováhy při péči, jsou matčino přijetí potřeby péče a podoba společné domácnosti. Z výpovědí respondentek vyplývá, že pokud se ve společné domácnosti nachází kromě matky a dcery ještě jiný člen (v případě respondentek se jednalo vždy o manžela), dochází mnohem častěji ke konfliktům, které mívají intenzivnější průběh. Vztahy v těchto rodinách nejsou popisovány jako harmonické a dcery vypovídají o narušení rodinné soudržnosti vlivem péče. Z výzkumu rovněž plyne, že mocenská nerovnováha by mohla být faktorem, který dosud v empirickém šetření ambivalence chyběl, neboť ambivalence byla dosud měřena zejména pomocí manifestních proměnných. Klíčová slova ambivalence, autorita, autonomie, kódování, moc, mocenská nerovnováha, opečovávaná matka, péče v domácím prostředí, pečující dcera
Pentecostalism among Czech and Slovak Roma: The religiosity of Roma and the practices of inclusion of the Roma in the brotherhood in salvation. Autonomy and Conversions among Roma in Márov
Ripka, Štěpán ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Hrustič, Tomáš (oponent) ; Ukah, Asonzeh (oponent)
Cílem mé práce je diskutovat možnosti užití konceptu autonomie při studiu konverzí Romů k charismatickému/letničnímu křesťanství. V tomto poli se v poslední době prosazovaly koncepty empowermentu (zplnomocňování) či sociální inkluze, ale chyběla kritická reflexe otázek způsobů vládnutí a útlaku. Vycházím z teze Patricka Williamse (1987; 1991; 1993a), podle kterého francouzští Romové, kteří konvertovali k letničnímu hnutí, dosáhli autonomie (nebo alespoň pocitu autonomie), jež jim dovolovala přehlížet roli strukturálních faktorů a jiných lidí v jejich vlastním jednání. Na případové studii etnografického výzkumu romské charismatického sboru v Západních Čechách rozvíjím koncept autonomie skrze konverzi. Hlavní teoretická inovace mé práce pochází z morální filosofie, především z Christmanovy teorie autonomie (utlačovaných) (2014). Christman definuje autonomii jako reflexivní potvrzování zvolené praktické identity, života, který "stojí za to žít". Příběh, který misionáři v Márově, místě mého terénního výzkumu, dávali do popředí, byl o Romech, kteří se z pasáků a prodejců drog stali křesťany. Empirická realita a narativy změny však na takto jednoduchý popis radikální změny skrze náboženství vrhají stín pochybnosti. Na základě podrobného rozboru konverze muže závislého na drogách tvrdím, že konvertité...
Proměny motivace k učitelské profesi v průběhu učitelské kariery
Stojaspalová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Kamila Stojaspalová, Proměny motivace k učitelské profesi v průběhu učitelské kariéry Anotace: Mladý pedagog vstupuje s očekáváním na první pracovní pozici a to často není naplněno. Usilování o naplnění stanoveného cíle je znepříjemňováno, až dochází k demotivaci, útlumu v pracovním tempu a prvotní nadšení mizí. Popsaný jev je bohužel celkem častým odrazem reality. Práce se z teoretického hlediska zabývá proměnnými, které ovlivňují motivaci či demotivaci pedagoga při výkonu pedagogické profese. Jaké proměnné vstupují a skrze jaké proměnné můžeme do motivačního procesu vstoupit. Zaměřena je na učitele základních škol. Na jejich teoretickou a praktickou připravenost. Práce se zabývá situací v České republice a tedy i místním systémem vzdělávání a podpory pedagogů. Abstract: The young teacher enters with expectations for the first job is often not fulfilled. Striving to fulfill the stated objective is znepříjemňováno until there is a lack of motivation, attenuation in the pace of work and the initial enthusiasm fades. Described phenomenon is not altogether common reflection of reality. Text from a theoretical perspective focuses on the factors that affect motivation / disincentives teacher in the exercise of their profession . The focus is on primary school teachers. On their theoretical and practical...
Delegování kompetencí v mateřských školách
Daňková, Lenka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá procesem delegování kompetencí k řízení pedagogického procesu v mateřské škole s jedním a více odloučenými pracovišti, jež tvoří jeden právní subjekt. Mapuje problematiku procesu delegování, poukazuje na jeho pozitivní přínos, upozorňuje na některá negativa a možná rizika. Přináší přehled kompetencí, které ředitelka může delegovat na své podřízené pedagogy. Teoretická část se opírá o manažerskou literaturu a výzkumná část vychází z analýzy dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, na koho ředitelky nejčastěji tyto kompetence delegují a zda k delegování oslovují i jiné pedagogy než své zástupkyně, na které by mohly přenést další vhodné kompetence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prestiž učitelského povolání pohledem učitelů
Legezová, Erika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce pojednává o prestiži učitelského povolání. Teoretická část je věnována specifikaci zásadních pojmů, kterými jsou: prestiž, prestiž profesí, sociální status a učitel. Dále charakterizuji učitelství jako plnohodnotnou profesi se zaměřením na profesní identitu učitele, nároky kladené na učitele, nejčastější problémy, se kterými se učitelé při výkonu svého povolání setkávají a náplň práce učitelů. V další kapitole popisuji jednotlivé elementy, které utvářejí a ovlivňují prestiž učitelského povolání. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnili žáci a učitelé Základní školy Most, Václava Talicha 1855 a vedení strukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli téže základní školy. Cílem výzkumu je určit, jak vnímají prestiž učitelského povolání žáci a učitelé vybrané školy. A také vyvodit a odůvodnit míru prestiže, kterou tomuto povolání žáci a učitelé na této škole přisuzují. Klíčová slova prestiž, povolání, učitel, sociální status, feminizace, základní škola, autorita, společenské ohodnocení, profesní sebevědomí
Autorita učitele pohledem žáka
Odehnalová, Lucie ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Téma bakalářské práce "Autorita učitele pohledem žáka" v úvodu osvětluje důvody, které autora inspirovaly k tomuto výběru. Celý život člověka je protkán autoritami, nejen jako součástí rodiny, ale také v pracovním prostředí a v neposlední řadě autorita v rámci školy. Autorita je nezbytná a všudypřítomná v existenci celé lidské společnosti. Bližší specifikace je vysvětlena v teoretické části v kapitolách: "Autorita" a "Definice autority". Praktická část zdůvodňuje, že přesto, že odpovědi na otázky dává samotný stav dnešního pohledu na statut učitele obecně, na školství celkově - autority a obrazu úrovně učitelského postu v komplexním vnímání široké veřejnosti, je jednou z nejlepších technik výzkumu pohledu žáků na jakékoliv téma: dotazníkové šetření. Představuje školu, jako instituci, na jejíž studenty má v dané problematice pohled nejen rodičů, zákonných zástupců, členů rodiny ale celé společnosti zásadní vliv.
Žákovské percepce projevů nekázně ve vyučování na základních školách
Černohousová, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je nekázeň ve vyučovacím procesu na základě vnímání této problematiky žáky druhého stupně. Cílem teoretické části diplomové práce je s oporou o odbornou literaturu zpracovat pojmový aparát a dále ukázat, jak se v odborné literatuře tematizuje problematika kázně a nekázně ve vyučování u žáků druhého stupně s akcentem především na příčiny nekázně, úlohu učitele a řešení nekázně. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu kázeň a percepce. Dále jsou v práci charakterizovány projevy školní nekázně, vybrané příčiny nekázně a kázeňské prostředky. V práci je také kladen důraz na úlohu učitele, především na autoritu učitele, jeho dovednosti a vlastnosti. Také jsou zde stručně popsány vývojové zvláštnosti staršího školního věku ve vztahu ke kázni. Praktická část je vystavěna na dotazníkovém šetření a využití skupinových rozhovorů u žáků osmých a devátých tříd základní školy. Hlavním cílem praktické části diplomové práce je zjistit pomocí dotazníkového šetření a skupinových rozhovorů, jak žáci druhého stupně základní školy vnímají kázeň a nekázeň ve vyučování. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že nejčastějšími druhy nekázně ve vyučování je nedovolená komunikace a drzost k učitelům. Nejfrekventovanější příčinami neukázněného chování je dle dotazovaných žáků nuda a učitel bez autority....
Kompetence zástupkyně ředitelky mateřské školy
Matoušková, Šárka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou předávání kompetencí ředitelkou mateřské školy zástupkyni ředitelky. Tato oblast se zásadně se liší v každé škole, ať již podle kapacity počtu dětí dané školy, schopnostmi ředitelky kompetence delegovat v různém rozsahu, ale i v předpokladech zástupkyně ředitelky tyto předané kompetence naplňovat. Předávání pravomocí a participace na řízení školy zástupkyní ředitelky by měla být každodenní součástí života mateřské školy. V úvodní části jsou základně vymezeny manažerské funkce, detailnější pohled je zaměřen na oblast kompetencí v obecném pojetí a jejich delegování. Střední část práce je zaměřena na kompetence jako nezbytnou součást v řízení mateřské školy. Posledním okruhem práce je dotazníkové šetření a přehled doporučených kompetencí k delegování na zástupkyni ředitelky MŠ. V závěru práce je seznam využité literatury a přílohy bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.