Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnost učitele na 1. stupni ZŠ a jeho vliv na třídní klima
Slačíková, Aneta ; Francová, Veronika (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností učitele na 1. stupni základní školy a jeho vlivu na třídní klima. Teoretická část se věnuje školní třídě jako malé sociální skupině a jevům, které se v ní objevují. Dále zkoumá osobnost žáka, učitele a jeho vlastností, kde je kladen důraz na učitelův styl výuky, výchovy a interakce. V neposlední řadě je věnována pozornost pojmu třídní klima. Praktická část má za cíl vyhodnotit interakční styl učitele a změřit klima v jednotlivých třídách, navzájem je porovnat a zjistit, jaký vliv má interakční styl na spokojenost žáků ve třídě. KLÍČOVÁ SLOVA malá sociální skupina, osobnost žáka, osobnost učitele, styl výuky, styl výchovy, interakční styl, třídní klima
Výskyt specifických poruch učení u žáků 1.stupně vybraných základních škol a práce učitelů s těmito žáky
Cholevová, Tea ; Rychlíková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na aktuální tématiku: výskyt specifických poruch učení u žáků 1. stupně vybraných základních škol a práce učitelů s těmito žáky. V teoretické části se práce zaměřuje na vymezení specifických poruch učení, diagnostiku, reedukaci a možnosti vzdělávání. V praktické části je analyzován stav specifických poruch učení na vybraných základních školách v regionu Královéhradeckého kraje a části Prahy pomocí dotazníkového šetření. Cílem diplomové práce je zjistit četnost a druh specifických poruch učení, které se vyskytují na vybraných školách. Jak jsou pedagogové připraveni na problematiku specifických poruch učení, jakým způsobem s dětmi se specifickými poruchami učení pracují. Dílčím cílem bylo zjistit podíl žáků se specifickými poruchami učení z celkového počtu žáků ve třídách. Z dotazníkového šetření vyplynula dostatečná připravenost i odbornost potřebná ke vzdělávání žáků s poruchou učení.
Učitel, kolegialita a spolupráce
Španingerová, Marie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na spolupráci, kolegialitu a vzájemné vztahy učitelů, které jsou jedním z klíčových pilířů úspěšného edukačního procesu. Kooperace učitelů je v novém pojetí školního vzdělávacího programu a naplňování průřezových témat a mezioborových vztahů velmi důležitá. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, osobnost učitele, jeho role, profesní kompetence, autorita a prestiž učitele. Teoretická část přináší také informace o spolupráci učitelů obecně, o typických formách spolupráce, zabývá se rolí vedení školy při spolupráci učitelů. Cíl empirické části práce je zmapovat problematiku spolupráce a kolegiality mezi učiteli na střední škole. Dalším cílem je zanalyzovat, zda je pro učitele střední školy kolegialita a spolupráce přínosem a popřípadě co jim ve vzájemné spolupráci brání. Klíčová slova: učitel, spolupráce, kolegialita, osobnost učitele, autorita učitele, kompetence učitele
Očekávání rodičů od osobnosti současného učitele prvního stupně základní školy
Polanecká Ondrejková, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je v teoretické rovině shrnutí formálních i neformálních nároků, které jsou kladeny na současného učitele prvního stupně základní školy. Zmiňovány jsou pojmy jako kompetence učitele, pedagogické role, různé pedagogické znalosti a dovednosti, náplň práce učitele. Popsáno je zakotvení učitelské profese v zákoně. Část teoretické práce je věnována dalším složkám učitelství, jako je profesní etika, profesní standard, pedagogický takt a charakterové vlastnosti osobnosti pedagoga. V rovině praktické se na základě vyhodnocených dotazníků pro rodiče žáků práce zabývá reálnými požadavky, které jsou z jejich strany na pedagoga kladeny. V komentářích k jednotlivým bodům dotazníku se autorka opírá o zkušenosti z vlastní pedagogické praxe. Výsledkem obou částí diplomové práce je shrnutí vědomostí, dovedností a charakterových vlastností, kterými by měl dnešní učitel disponovat.
Pohled žáka staršího školního věku na osobnost učitele
Jarošová, Veronika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Období staršího školního věku je z hlediska vývojové psychologie velmi výrazné. Charakteristiky, které se u žáka objevují, vyžadují adekvátní reakce, přístup a psychologické znalosti učitele. Žáci mají určité představy o osobnosti učitele, které však nemusejí korespondovat s požadavky kladenými na učitele ze strany odborníků. Předkládaná práce vymezuje faktory, u kterých lze předpokládat, že ovlivňují pohled žáka staršího školního věku na osobnost učitele. Existují doporučení, jak řešit nežádoucí faktory a zároveň tvořit či zdokonalovat faktory pozitivní, jež by jistily potřebný kladný vztah žáka staršího školního věku k učiteli.
Role učitele základní školy v morální výchově dítěte
Polánková, Barbora ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato teoretická bakalářská práce se zaměřuje na roli učitele základní školy v morální výchově dítěte. Vymezuje důležité morální pojmy související s touto problematikou. Vysvětluje mechanismy procesu socializace a sociálního učení, jež jsou předpokladem morální výchovy. Popisuje také teorie vývoje morálního usuzování jedince a poukazuje na možnosti jejich užití v práci učitele. Konkrétní aspekty učitelské role v morální výchově dítěte tvoří samostatnou kapitolu. Pozornost je zde věnována především učiteli jako významnému výchovnému vzoru, jeho podstatným osobnostním charakteristikám a autoritě. V další části této kapitoly je vymezován pojem kázně a výchovy charakteru žáků. Poslední kapitola se zaměřuje na učitele a možnosti morální výchovy v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Občanská kompetence učitele a pojetí výuky
Klecandová, Magdalena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Práce se zabývá občanskou kompetencí učitele a jejím vlivem na pojetí výuky. Ukazuje složky občanské kompetence a představuje ji v osobnosti učitele, ve školských a jiných dokumentech, ve výchově obecně, ve vyučování a v učitelově aktivním přístupu ve škole i v životě. Kvalitativní výzkum zjišťuje vliv občanské kompetence učitele na jeho pojetí výuky. Představuje osobnosti učitelů občanské výchovy a společenských věd, jejich nahlížení na občanskou kompetenci a na její prvky, které pozorují učitelé sami u sebe. Výsledky výzkumu prezentují také celkový přístup k rozvoji této kompetence u žáků a studentů a způsoby podpory dobrého občanství ve výuce. Objevuje se zde i téma apolitičnosti školy. Metodami výzkumu jsou rozhovory s učiteli a pozorování výuky.
Vliv školního klimatu na učitele a žáky na 1.stupni ZŠ
Zrůstová, Pavla ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá faktory a jevy, které mají vliv na školní klima, na klima v učitelském sboru a školní třídě ve vazbě na učitelovu osobnost, profesní kompetence, motivovanost a sebepojetí v profesi. Zajímá se o spokojenost učitelů a jeho vliv na interakci učitele se žáky a kolegy. V závěru teoretické části jsou shromážděny přístupy ke zkoumání klimatu. Praktická část prezentuje výzkum, který na základě pozorování popisuje atmosféru škol, která je významným ukazatelem školního klimatu. Jsou zde analyzovány faktory, které ovlivňují vzdělávací a výchovnou práci učitele a jeho spokojenost v pracovním životě. Shrnuje poznatky z rozhovorů a dotazníků a porovnává je s postřehy získanými během pozorování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.