Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problém jako prostředek výchovy k demokracii
Klecandová, Magdalena ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Diplomová práce se zabývá řešením problému jako důležitým prostředkem při výchově k demokracii. Pokud studenti řeší problémy týkající se školního či veřejného života na základě demokratických principů, jsou přímou zkušeností vychováváni k demokracii. Důležitým prvkem demokracie ve škole je studentský parlament, který by měl podporovat aktivní přístup k občanství. Provedený průzkum zjišťuje výskyt studentských parlamentů na gymnáziích v České republice a v návaznosti na něj je předložen návrh výzkumu, který se zabývá tím, jaký vliv mají pravidla na řešení problémů ve studentských parlamentech. Dále je předložen projekt, který vede studenty k formulaci struktury a pravidel studentského parlamentu, aby byly problémy řešeny efektivně.
Problém jako prostředek výchovy k demokracii
Klecandová, Magdalena ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá řešením problému jako důležitým prostředkem při výchově k demokracii jako prostředek výchovy. Pokud studenti řeší problémy týkající se školního či veřejného života na základě demokratických principů, jsou přímou zkušeností vychováváni k demokracii. Důležitým prvkem demokracie ve škole je studentský parlament, který by měl podporovat aktivní přístup k občanství. Z tohoto důvodu se provedený výzkum týká studentského parlamentu a zjišťuje jeho vliv na dovednost studentů řešit veřejné problémy.
Občanská kompetence učitele a pojetí výuky
Klecandová, Magdalena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Práce se zabývá občanskou kompetencí učitele a jejím vlivem na pojetí výuky. Ukazuje složky občanské kompetence a představuje ji v osobnosti učitele, ve školských a jiných dokumentech, ve výchově obecně, ve vyučování a v učitelově aktivním přístupu ve škole i v životě. Kvalitativní výzkum zjišťuje vliv občanské kompetence učitele na jeho pojetí výuky. Představuje osobnosti učitelů občanské výchovy a společenských věd, jejich nahlížení na občanskou kompetenci a na její prvky, které pozorují učitelé sami u sebe. Výsledky výzkumu prezentují také celkový přístup k rozvoji této kompetence u žáků a studentů a způsoby podpory dobrého občanství ve výuce. Objevuje se zde i téma apolitičnosti školy. Metodami výzkumu jsou rozhovory s učiteli a pozorování výuky.
Problém jako prostředek výchovy k demokracii
Klecandová, Magdalena ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Diplomová práce se zabývá řešením problému jako důležitým prostředkem při výchově k demokracii. Pokud studenti řeší problémy týkající se školního či veřejného života na základě demokratických principů, jsou přímou zkušeností vychováváni k demokracii. Důležitým prvkem demokracie ve škole je studentský parlament, který by měl podporovat aktivní přístup k občanství. Provedený průzkum zjišťuje výskyt studentských parlamentů na gymnáziích v České republice a v návaznosti na něj je předložen návrh výzkumu, který se zabývá tím, jaký vliv mají pravidla na řešení problémů ve studentských parlamentech. Dále je předložen projekt, který vede studenty k formulaci struktury a pravidel studentského parlamentu, aby byly problémy řešeny efektivně.
Problém jako prostředek výchovy k demokracii
Klecandová, Magdalena ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá řešením problému jako důležitým prostředkem při výchově k demokracii jako prostředek výchovy. Pokud studenti řeší problémy týkající se školního či veřejného života na základě demokratických principů, jsou přímou zkušeností vychováváni k demokracii. Důležitým prvkem demokracie ve škole je studentský parlament, který by měl podporovat aktivní přístup k občanství. Z tohoto důvodu se provedený výzkum týká studentského parlamentu a zjišťuje jeho vliv na dovednost studentů řešit veřejné problémy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.