Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí mediální výchovy v učebnicích a výukových materiálech pro 1. stupeň ZŠ
Pokrupová, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Ústředním tématem této diplomové práce je začlenění mediální výchovy do výuky na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce stručně vymezuje základní pojmy týkající se mediální výchovy, nabízí vhled do historie a postupné integrace mediální výchovy do českého vzdělávacího systému a v neposlední řadě seznamuje čtenáře se současným stavem výuky tohoto průřezového tématu na českých školách. Praktická část práce je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem bylo zjistit, která didaktická témata mediální výchovy jsou ve výukových materiálech určených pro 1. stupeň nejčastěji reflektována, a zároveň zjistit, jakým způsobem jsou žáci do výuky mediální výchovy na 1. stupni nejčastěji zapojováni, a to z hlediska zadání úkolů obsažených ve výukových materiálech. Výsledky výzkumného šetření nastínily, že nejčastěji reflektovanými tématy mediální výchovy, jež se ve výukových materiálech objevují, jsou reklama, její regulace a působení a charakteristiky a funkce tradičních médií. Co se týče způsobu zapojení žáka do výuky, žáci jsou dle výsledků výzkumného šetření nejčastěji vyzýváni k úkolům zaměřeným na receptivní činnosti. Pro získání výsledků výzkumného šetření bylo využito kvalitativní obsahové analýzy vybraných výukových materiálů.
Pojetí mediální výchovy v učebnicích a výukových materiálech pro 1. stupeň ZŠ
Pokrupová, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Ústředním tématem této diplomové práce je začlenění mediální výchovy do výuky na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce stručně vymezuje základní pojmy týkající se mediální výchovy, nabízí vhled do historie a postupné integrace mediální výchovy do českého vzdělávacího systému a v neposlední řadě seznamuje čtenáře se současným stavem výuky tohoto průřezového tématu na českých školách. Praktická část práce je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem bylo zjistit, která didaktická témata mediální výchovy jsou ve výukových materiálech určených pro 1. stupeň nejčastěji reflektována, a zároveň zjistit, jakým způsobem jsou žáci do výuky mediální výchovy na 1. stupni nejčastěji zapojováni, a to z hlediska zadání úkolů obsažených ve výukových materiálech. Výsledky výzkumného šetření nastínily, že nejčastěji reflektovanými tématy mediální výchovy, jež se ve výukových materiálech objevují, jsou reklama, její regulace a působení a charakteristiky a funkce tradičních médií. Co se týče způsobu zapojení žáka do výuky, žáci jsou dle výsledků výzkumného šetření nejčastěji vyzýváni k úkolům zaměřeným na receptivní činnosti. Pro získání výsledků výzkumného šetření bylo využito kvalitativní obsahové analýzy vybraných výukových materiálů.
Politizace sexuality v Jihoafrické republice
Ptáčníková, Iveta ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá tématem politizace sexuality v Jihoafrické republice v souvislosti se sexuálním násilím páchaném na dětech. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy je zkoumáno, jakým způsobem je v jihoafrické mediální produkci tematizována problematika "baby rape" (znásilnění kojence), a jak souvisí s novou demokracií v postapartheidní Jihoafrické republice. V souvislosti s tím je také věnována pozornost problematice zkoušky panenství, která je interpretována jako reakce na "morální krizi" nově vzniklého demokratického národa. Na zkoumanou problematiku je nahlíženo v širším kontextu sociálních vztahů, tedy prostřednictvím intersekcionálního přístupu. Analytickým hlediskem jsou kategorie rasy, genderu a sexuality. Prostřednictvím konceptu intersekcionality je analyzováno, jakým způsobem se mediální reprezentace podílí na konstruování jednotlivých společenských kategorií, a posiluje tak určité formy útlaku. Z hlediska teoretických východisek vychází práce z černého feminismu a teorie morální paniky Stanleyho Cohena. Práce se snaží odpovědět na otázku, jak se do této problematiky, skrze vytýčené analytické kategorie, prolíná západní diskurz. Prostřednictvím analýzy mediální reprezentace je sledováno, jak jsou konstruovány a reprezentovány gender, sexualita a rasa. Klíčová slova: mediální...
Pojetí mediální výchovy v učebnicích a výukových materiálech pro 1. stupeň ZŠ
Pokrupová, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Ústředním tématem této diplomové práce je začlenění mediální výchovy do výuky na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce stručně vymezuje základní pojmy týkající se mediální výchovy, nabízí vhled do historie a postupné integrace mediální výchovy do českého vzdělávacího systému a v neposlední řadě seznamuje čtenáře se současným stavem výuky tohoto průřezového tématu na českých školách. Praktická část práce je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem bylo zjistit, která didaktická témata mediální výchovy jsou ve výukových materiálech určených pro 1. stupeň nejčastěji reflektována, a zároveň zjistit, jakým způsobem jsou žáci do výuky mediální výchovy na 1. stupni nejčastěji zapojováni, a to z hlediska zadání úkolů obsažených ve výukových materiálech. Výsledky výzkumného šetření nastínily, že nejčastěji reflektovanými tématy mediální výchovy, jež se ve výukových materiálech objevují, jsou reklama, její regulace a působení a charakteristiky a funkce tradičních médií. Co se týče způsobu zapojení žáka do výuky, žáci jsou dle výsledků výzkumného šetření nejčastěji vyzýváni k úkolům zaměřeným na receptivní činnosti. Pro získání výsledků výzkumného šetření bylo využito kvalitativní obsahové analýzu vybraných výukových materiálů.
Mediální obraz evropské uprchlické krize ve vybraných britských denících
Kvítková, Alena ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediální reprezentací evropské uprchlické krize ve vybraných britských denících v době její kulminace na přelomu září a října 2015. Práce si klade za cíl prozkoumat na vzorku čtyř periodik, mezi nimiž jsou rovnoměrně zastoupeny tabloidy a broadsheety i pravicově a levicově tíhnoucí periodika, převažující mediální rámce i kladnost či negativnost celkového obrazu uprchlické krize. Práce nejprve analyzuje mediální rámce i z nich vyplývající mediální obrazy periodik The Guardian, The Times, The Daily Mirror a The Daily Mail a následně porovnává výsledky různých druhů periodik. Prozkoumá tak tendence k odlišnému zobrazování událostí v pravicově a levicově orientovaných denících či tabloidech a broadsheetech. Důležitým aspektem práce je rovněž vyvození nejčastěji užívaných mediálních rámců a celkového obrazu uprchlické krize postavených na výsledcích ze všech čtyř deníků a následná konfrontace těchto výsledků s průzkumy veřejného mínění z Velké Británie. Bakalářská práce tak prozkoumá teorie, že jsou uprchlické krize velmi často spojovány s negativitou, nebo že se média a veřejnost vzájemně ovlivňují a média tak mohou být jakousi sondou do názorů společnosti.
Česká hudební publicistika 1990-1993: analýza vybraných periodik a vzpomínky jejich novinářů
Ungerová, Kamila ; Skalecká, Veronika (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Analyzovanou oblastí předkládané diplomové práce je česká hudební publicistika raných 90. let na příkladech nově založených magazínů Rock & Pop (1990), Rock Report (dnes Report, 1991) a Spark (1992). Téma jsem zvolila s ohledem na neuspokojivé celistvé probádání hudebních periodik obohacujících český mediální trh o zcela nový formát, který již nebyl obsahově svázaný obdobím normalizace. Navíc magazíny přinesly široké veřejnosti celou řadu zahraničních, nepřevzatých rozhovorů a znatelně prohloubily povědomí o doposud upozaďovaných hudebních žánrech - metalu, punku i jejich subžánrech. Stejně jako si zasloužila důkladnou odbornou analýzu hudební scéna v období normalizace v diplomové práci Česká hudební publicistika zaměřená na rockovou hudbu v období normalizace PhDr. Martina Husáka, je jí hodna i hudební publicistika počínaje rokem 1990. Několik bakalářských a diplomových prací se věnovalo samostatně magazínu Rock & Pop, ovšem jednalo se převážně o parafráze z díla Vojtěcha Lindaura či o analýzu proměn útvaru hudební publicistiky - recenze. V případě periodika Spark pak autoři analyzovali "jeho jazyk" anebo obecně interpretovali tendence české hudební publicistiky. Na naší fakultě jsem ovšem nenalezla práci, která by analyzovala celistvě právě všechny tři vybrané magazíny v jejich raném období a...
Impact of the immigration crisis on the European public debate - Europeanization of the national public spheres in Austria and Germany
Mekýšová, Kamila ; Knutelská, Viera (vedoucí práce) ; Jeřábek, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem nedávné imigrační krize na europeanizaci národních veřejných sfér a dopady tohoto procesu na demokratický deficit Evropské Unie (EU). Hlavním cílem této práce bylo určit, zda existuje tendence k europeanizaci veřejných sfér ve dvou vybraných členských státech EU (Rakousku a Německu), a pokud ano, prozkoumat podobu a specifické vlastnosti tohoto procesu. Kromě europeanizace veřejné sféry se tato práce zabývá také europeanizací kolektivní národní identity, která je považována za esenciální součást procesu europeanizace národních veřejných sfér. Výzkum probíhal formou kvalitativní obsahové analýzy dvou vybraných titulů seriózních novin z každého ze zkoumaných států (celkem tedy čtyř titulů). Studované byly komentáře, které se věnovaly tématu migrační krize v průběhu jednoho roku (březen 2015 až duben 2016). Z této analýzy vyplývá, že v obou zkoumaných zemích existuje trend k europeanizaci národní veřejné sféry v rámci této konkrétní debaty.
Zobrazení politického Východu v karikatuře ve francouzském časopise Le Canard enchaîné v období 1945-1970
Walsh, Diana ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
(abstrakt) Práce se zaměřuje na analýzu karikatur s tematikou politického Východu ve francouzském satirickém týdeníku Le Canard enchaîné v letech 1945-1970. Východním blokem rozumíme Sovětský svaz a k němu přidružené socialistické země. Práce je ukotvena v teoretické části historickým kontextem dějin zemí Východního bloku, vývojem sledovaného týdeníku na pozadí dějin Francie, formulací pojmů karikatura a satira včetně významných autorů a samotnými výzkumnými metodami. Pomocí triangulace, v tomto případě kombinace kvantitativní obsahové analýzy a sémiotické analýzy, jsou rozebírány jednotlivé karikatury s tématem Východu a jednotlivých jeho zemí. Analyzovaná období jsou kvůli dostupnosti materiálů rozdělena do dvou úseků, a to 1945-1948 a 1968-1970.
Vliv informačních technologií na proměnu televizního zpravodajství České televize
Homolka, Jan ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá vztah informačních technologií a zpravodajského pořadu České televize Událostí. Jejím cílem je postihnout hlavní aspekty změn ve využití informačních technologií, které v hlavní zpravodajské relaci České televize, Událostech, nastaly v období mezi lety 2007 a 2017. Práce charakterizuje televizní zpravodajství, jeho technologický vývoj a dajské televizní relace včetně Událostí. Většina teoretické část práce se zaměřuje na deskripci informačních technologií ve vztahu k televizní produkci České televize obecně i ve zpravodajské oblasti. Dále jsou definovány případy využití informačních technologií, které je možné přímo televizní zpravodajské relaci rozpoznat. Praktická část práce popisuje pořad Události v prvním týdnu let 2007 a 2017 z pohledu aplikace informačních technologií v něm, kvantitativně analyzuje jejich množství a hledá rozdíly v jejich využití mezi těmito roky. Hlavním výsledkem práce je zjištění nárůstu využití informačních technologií v Událostech o 21,38 %. Přínosem práce je i kvalitativní analýza změn v pořadu z informačních technologií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.