Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojetí mediální výchovy v učebnicích a výukových materiálech pro 1. stupeň ZŠ
Pokrupová, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Ústředním tématem této diplomové práce je začlenění mediální výchovy do výuky na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce stručně vymezuje základní pojmy týkající se mediální výchovy, nabízí vhled do historie a postupné integrace mediální výchovy do českého vzdělávacího systému a v neposlední řadě seznamuje čtenáře se současným stavem výuky tohoto průřezového tématu na českých školách. Praktická část práce je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem bylo zjistit, která didaktická témata mediální výchovy jsou ve výukových materiálech určených pro 1. stupeň nejčastěji reflektována, a zároveň zjistit, jakým způsobem jsou žáci do výuky mediální výchovy na 1. stupni nejčastěji zapojováni, a to z hlediska zadání úkolů obsažených ve výukových materiálech. Výsledky výzkumného šetření nastínily, že nejčastěji reflektovanými tématy mediální výchovy, jež se ve výukových materiálech objevují, jsou reklama, její regulace a působení a charakteristiky a funkce tradičních médií. Co se týče způsobu zapojení žáka do výuky, žáci jsou dle výsledků výzkumného šetření nejčastěji vyzýváni k úkolům zaměřeným na receptivní činnosti. Pro získání výsledků výzkumného šetření bylo využito kvalitativní obsahové analýzy vybraných výukových materiálů.
Pojetí mediální výchovy v učebnicích a výukových materiálech pro 1. stupeň ZŠ
Pokrupová, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Ústředním tématem této diplomové práce je začlenění mediální výchovy do výuky na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce stručně vymezuje základní pojmy týkající se mediální výchovy, nabízí vhled do historie a postupné integrace mediální výchovy do českého vzdělávacího systému a v neposlední řadě seznamuje čtenáře se současným stavem výuky tohoto průřezového tématu na českých školách. Praktická část práce je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem bylo zjistit, která didaktická témata mediální výchovy jsou ve výukových materiálech určených pro 1. stupeň nejčastěji reflektována, a zároveň zjistit, jakým způsobem jsou žáci do výuky mediální výchovy na 1. stupni nejčastěji zapojováni, a to z hlediska zadání úkolů obsažených ve výukových materiálech. Výsledky výzkumného šetření nastínily, že nejčastěji reflektovanými tématy mediální výchovy, jež se ve výukových materiálech objevují, jsou reklama, její regulace a působení a charakteristiky a funkce tradičních médií. Co se týče způsobu zapojení žáka do výuky, žáci jsou dle výsledků výzkumného šetření nejčastěji vyzýváni k úkolům zaměřeným na receptivní činnosti. Pro získání výsledků výzkumného šetření bylo využito kvalitativní obsahové analýzy vybraných výukových materiálů.
Pojetí mediální výchovy v učebnicích a výukových materiálech pro 1. stupeň ZŠ
Pokrupová, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Ústředním tématem této diplomové práce je začlenění mediální výchovy do výuky na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce stručně vymezuje základní pojmy týkající se mediální výchovy, nabízí vhled do historie a postupné integrace mediální výchovy do českého vzdělávacího systému a v neposlední řadě seznamuje čtenáře se současným stavem výuky tohoto průřezového tématu na českých školách. Praktická část práce je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem bylo zjistit, která didaktická témata mediální výchovy jsou ve výukových materiálech určených pro 1. stupeň nejčastěji reflektována, a zároveň zjistit, jakým způsobem jsou žáci do výuky mediální výchovy na 1. stupni nejčastěji zapojováni, a to z hlediska zadání úkolů obsažených ve výukových materiálech. Výsledky výzkumného šetření nastínily, že nejčastěji reflektovanými tématy mediální výchovy, jež se ve výukových materiálech objevují, jsou reklama, její regulace a působení a charakteristiky a funkce tradičních médií. Co se týče způsobu zapojení žáka do výuky, žáci jsou dle výsledků výzkumného šetření nejčastěji vyzýváni k úkolům zaměřeným na receptivní činnosti. Pro získání výsledků výzkumného šetření bylo využito kvalitativní obsahové analýzu vybraných výukových materiálů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.