Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rostlinné alkaloidy - začlenění učiva do tématického okruhu Biologie rostlin na víceletých gymnáziích
Větrovská, Eva ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Odcházelová, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na začlenění učiva rostlinných alkaloidů do běžné výuky na osmiletých gymnáziích nebo odpovídajících ročnících základních škol a středních škol. Cílem diplomové práce je poskytnout informace o významných rostlinných alkaloidech, začlenění této problematiky v kurikulárních dokumentech a jsou zde specifikovány vybrané metody výuky. Tyto metody byly prakticky ověřeny na Gymnáziu Karla Čapka, Dobříš, a to pomocí autorských návrhů ve vyučovací hodině, projektové výuce a laboratorním cvičení. Z hlediska přínosu pro žáky bylo ověřeno, že výuku rostlinných alkaloidů v organizačních formách - projektová výuka a laboratorní cvičení - lze provést efektivněji než v běžné vyučovací hodině. Klíčová slova: rostlinné alkaloidy, vyučovací metody, vyučovací hodina, projektová výuka, laboratorní cvičení, biologie, chemie
Projektové vyučování v předmětu Český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ a na SŠ
Dusová, Lucie ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním s akcentem na předmět Český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ a na školách středních. Jejím cílem je v teoretické rovině souhrnně představit tuto výukovou metodu a současný stav jejího využívání, dále provést analýzu vybraných projektů (a námětů na projektovou výuku) v českém jazyce a literatuře. V neposlední řadě je záměrem této práce navrhnout i vlastní projekty, které by učitelé mohli ve své praxi využít. Práce se tedy skládá jak z části teoretické, která se věnuje nejprve projektovému vyučování v obecné rovině, historii projektového vyučování, jeho plánování a přípravě, tak z části empirické, která na kvalitativní rovině popisuje, analyzuje a kriticky hodnotí některé projekty a navrhuje také projekty vlastní. Tato práce by mohla poskytnout cenný materiál pro zkušené i začínající pedagogy při přípravě a zavádění projektového vyučování na českých školách. Klíčová slova projektové vyučování, projekt, projektová metoda, český jazyk a literatura, 2. stupeň ZŠ, střední škola
Využití technik a metod dramatické výchovy k rozvoji sociální komunikace dětí předškolního věku v rámci dlouhodobého projektu "Co viděla moje ruka"
Hovorková, Jiřina ; Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Jiřina Hovorková: Diplomová práce pojednává o možnostech využití metod a technik dramatické výchovy v rámci dlouhodobého projektu k rozvoji a podpoře prosociálních dovedností vybrané skupiny dětí předškolního věku. V teoretické části je věnována pozornost charakterizaci předškolního období věku dítěte z vývojového hlediska, metodám a technikám dramatické výchovy, dále je zde kapitola věnována rámcovému vzdělávacímu programu, další kapitola je věnována projektovému vyučování. V praktické části diplomové práce byla snaha porovnat úroveň prosociálních dovedností skupiny dětí, ve které jsou integrované děti s postižením s běžnou skupinou předškolních dětí. Dalším z cílů projektu bylo motivovat děti k tvořivé spolupráci na výrobě hmatové knihy a záznamu na CD nosiči.
Projektová metoda na 1.stupni základní školy
Vilímová, Ivana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce: "Projektová metoda na 1. stupni základní školy" se zabývá problematikou rozvoje nových znalostí a vědomostí žáka prostřednictvím projektové metody a analýzou, jakým způsobem a v jaké kvalitě je projektová metoda používána vyučujícími v praxi. Práce pojednává o tom, jak učitelé při projektech pracují s novými informacemi, jak rozvíjí nové znalosti a jaké jsou nové vědomosti žáků při využívání projektové metody. Dále přináší vlastní projekt, jehož cílem bylo umožnit žákovi samostatně konstruovat nové znalosti. Projektová metoda na 1. stupni ZŠ může být realizována krátkodobými i dlouhodobými projekty. Efektivita a kvalita výuky je dána všestranným rozvojem osobnosti každého žáka. Výsledky dotazníkového šetření dokládají, že se učitelé snaží žákům zprostředkovat dostatek příležitostí pro rozvoj klíčových kompetencí. Usilují o pracovní atmosféru, bohaté informační zázemí atd. Vědomě tyto aspekty zvažují, nejsou však přesvědčeni o tom, zda jsou pro žáka postačující. Výsledky žákovského dotazníku zachycují, jak žáci vnímají práci s novými informacemi při realizaci vlastního projektu. Žáci se budou o nově osvojené informace dále zajímat. Při práci na projektu čerpali z více informačních zdrojů, ověřovali důvěryhodnost nových informací.
Návykové látky - projekt pro 2. stupeň ZŠ
Tichá, Gabriela ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce Návykové látky - projekt pro 2. stupeň ZŠ je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Jejím cílem je poskytnout informace o návykových látkách a metodě výuky formou projektů, dále navrhnout a zrealizovat projekt na dané téma využitelný i v budoucnu pro další vyučující. Teoretická část je zaměřena na shrnutí problematiky návykových látek, kde je objasněn pojem návykové látky, zneužívání návykových látek a jeho známky a rizika, dále příčiny braní drog a některé pojmy s návykovými látkami související, jako je návyk, tolerance, závislost, abstinenční syndrom. Je zde uvedeno rozdělení těchto látek, a to z více hledisek, na to navazuje charakteristika vybraných návykových látek, kde je základní rozdělení podle dostupnosti, na látky legální a nelegální. V rámci tohoto rozdělení jsou zde vybraní zástupci či skupiny návykových látek, u nichž je uvedena charakteristika a účinky s riziky na lidský organismus. Pod teoretickou část také spadá problematika projektů, projektové metody a projektové výuky, kde jsou objasněny pojmy vyučování, výuka, metoda výuky, projektová metoda, projektová výuka a projekt. V neposlední řadě je zde uvedena historie projektové výuky, projektová výuka v českých zemích a studijní zdroje k tématu této problematiky. Praktická část spočívá v samotném...
Možnosti využití symbolického rámce v projektovém vyučování
Hořavová, Kateřina ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.
Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku
Bušková, Iveta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorka navazuje na svoji bakalářskou práci na téma "Odkaz Jana Dismase Zelenky pro současnost v regionu Podblanicko" diplomovou prací s názvem "Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku". Dále se tak věnuje osobnosti Jana Dismase Zelenky, jeho odkazu a připomínání jeho života a díla, ke kterému dochází především díky festivalu Podblanický hudební podzim, který se v podblanickém kraji koná každý rok. Autorka se ve své práci zaměřuje na současný školský systém, v kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Pedagogická reforma, a s ní zavedení rámcových vzdělávacích programů, nabyla na základních školách platnosti v září 2007. Programy zdůrazňují rozvíjení šesti klíčových kompetencí, kterými se utváří i celková osobnost žáka, zavádějí průřezová témata a vzdělávací oblasti, v kterých jsou zařazeny jednotlivé vzdělávací obory. Podrobněji se pak autorka zabývá vzdělávací oblastí Umění a kultura a věnuje se především předmětu Hudební výchova a jeho uplatnění v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V další části autorka srovnává předchozí vzdělávací programy Obecná škola, Národní škola a Základní škola s již zmíněným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Dále se zabývá tvorbou a nezbytnými náležitostmi, které musí obsahovat...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.