Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Heideggerovo pojetí univerzity
Zrno, Filip ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na Heideggerovo pojetí univerzity. Nejprve je představeno složité Heideggerovo myšlení a na tomto základě je popsána vědeckost vědy, pojetí univerzity v období jeho rektorského působení ve Freiburgu a v poválečných letech. Práce rovněž ukazuje problém bytnosti techniky a dva způsoby myšlení, které s celou problematikou úzce souvisejí. Heideggerův celý koncept univerzity je posléze uveden do současné, postmoderní situace a jsou rozvedeny problémy, s nimiž se univerzita potýká a kterým bude muset v budoucnu pravděpodobně čelit.
Znalost veslování u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci
Richterová, Nikol ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kozák, Martin (oponent)
Název: Znalost veslování u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci Cíle: Hlavním cílem práce je výzkum zaměřený na rozsah znalostí o veslování u studentů dvou sportovně zaměřených VŠ fakult. Dalším cílem je porovnání znalostí studentů vybraných fakult mezi sebou navzájem. Metody: Pro získání potřebných dat bylo využito kvantitativního výzkumu, pro který bylo plánováno 100 respondentů. Výzkum byl proveden pomocí elektronického dotazování, kdy dotazník vyplnilo celkem 119 respondentů z FTVS UK a FTK UP. Výsledky: Na základně výsledků výzkumu je možné konstatovat, že znalosti a povědomí o veslování je u respondentů spíše průměrné. Na tři otázky odpovědělo správně téměř 75% respondentů, na jinou otázku uvedlo správnou odpověď pouze 12% z dotazovaných studentů. Při vzájemném porovnání obou fakult, je možné říci, že znalosti respondentů o veslování jsou u obou fakult srovnatelné. Klíčová slova: veslování, marketingový výzkum, vysoká škola, studenti, porovnání
Za studiemi do Německa
Stuláková, Klára ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Míšková, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vysokoškolské studium v Německu v letech 1918-1933, a sice z pohledu československého studentstva. Je založena především na studiu archiválií z Archivu Univerzity Karlovy a dobové literatury. Pro zasazení do dějinného kontextu jsou využity v prvé řadě dvě obsáhlé monografie, konkrétně Germania docet od Daniely Siebe a Die Alexander von Humboldt-Stiftung und das Ausländerstudium in Deutschland 1925-1945 od Holgera Impekovena. Cílem této práce je statisticky vyjádřit, jak velký počet československých studentů do Německa za studiemi v daném období směřoval. Dále se zaměřuje na politické, finanční a studijní aspekty studia ve výmarské republice i na problémy s integrací československých studentů v německém prostředí. Jak ukázalo studium pramenů, je mezi Čechoslováky nutné důsledně odlišovat Čechy a Slováky na straně jedné od Němců na straně druhé. Mezi těmito národnostními skupinami totiž panovaly zásadní rozdíly, a to nejen v počtech, ve kterých do Německa směřovaly, ale i ve způsobu, jakým byly přijímány tamním obyvatelstvem. Českoslovenští Němci, tzv. Auslandsdeutsche, totiž neváhali ve výmarské republice opakovaně vyvolávat protičeskoslovenské nálady, které měly na jejich slovanské kolegy negativní dopad v podstatě ve všech výše zmíněných aspektech.
Realizace rodinné politiky ve vztahu k mladým lidem v České republice a ve Švédsku se zaměřením na studentky matky
Krausová, Barbora ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato práce si klade za cíl představit čtenáři současnou generaci mladých lidí na vysokých školách v systému rodinné politiky České republiky a Švédska, zejména skupinu studentek, které se staly matkami během svého studia. Dále práce poukazuje na to, do jaké míry se v této fázi života angažuje rodinná politika. Práce si dává za cíl čtenáře seznámit a poskytnout mu detailní pohled na nepříliš velkou skupinu studujících matek, jak je vnímá rodinná politika obou zemí a jaká existují její opatření v kontextu jejich situace. Každá země poskytne jedinečný přístup ke zvolené situaci, který vyplývá z odlišného vývoje rodinných politik, které jsou posléze srovnány. Na modelové situaci je představeno uplatnění nástrojů rodinné politiky vůči studující matce v České republice a ve Švédsku. V závěru práce se uvažuje nad opatřeními, které ve Švédsku zlepšují situaci studujícím matkám a reálně by mohla být proveditelná i v České republice.
Cizinci na českých vysokých školách
Bartošová, Jiřina ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce popisuje situaci cizinců studujících na českých vysokých školách v běžných prezenčních programech. Součástí práce je kvalitativní výzkum zaměřený na integraci studentů cizinců. Klíčová slova: cizinec, zahraniční, student, studium, čeština, adaptace, integrace, univerzita
Porovnání výuky lyžování na vybraných vysokých školách v ČR
Novák, Petr ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Název: Porovnání výuky lyžování na vybraných vysokých školách v České republice Cíl: Cílem práce je porovnat výuku lyžování na vybraných vysokých školách v České republice na základě zvolených kritérií. Metody: V práci byla využita metoda analýzy dokumentů, která nám sloužila k získání obecných informací a jako podklad pro porovnání dle zvolených kritérií. K analýze byly použity zejména relevantní právní předpisy České republiky, metodické materiály Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy, metodické materiály Národního akreditačního úřadu pro vysoké školy, manuály kurzů zpracované vyučujícími vysokých škol a sylaby předmětů. Dále bylo využito participantní pozorování k získání dalších metodicko-organizačních informací z kurzovní výuky. Výsledky: Zjistili jsme, že kurzy na vybraných vysokých školách se lišily zejména v délce trvání kurzu, mírně odlišná byla také cena kurzu. Rozdílný byl i způsob rozdělení studentů do družstev, kurzy se lišily v zápočtových požadavcích a v kvalifikaci vyučujících. Téměř shodné byly pak tyto kurzy v počtu vyučujících na družstvo, v rozsahu poskytnutých informací ke kurzu, v zajištění bezpečnosti kurzu. Také sylaby předmětu lyžování byly také velmi podobné. Klíčová slova: vysoká škola, metodika lyžování, kurzovní výuka, instruktor lyžování
Řídící struktura vysokých škol
Obergruber, Petr ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Název diplomové práce: Řídící struktura vysokých škol Abstrakt: Diplomová práce "Řídící struktura vysokých škol" mapuje klíčové organizační prvky vysokých škol v České republice, a to jak z pohledu vnitřního ze samotné školy, tak z pohledu vnějšího z různých institucí, které jsou navázány na vysoké školy, kontrolují je, nebo jsou jinak svázané s jejich existencí. Tyto organizační prvky jsou také porovnány s běžnou praxí managementu a jsou ukázány klíčové momenty, kde se praxe obchodních organizací liší od praxe vysokých škol. V rámci seznámení se s organizační strukturou byla provedena analýza počtu vedoucích pracovníků a to jak v absolutních číslech, tak i vzhledem k počtu studentů na vybraných vysokých školách. Nakonec byly provedeny rozhovory s řídícími pracovníky z těchto vysokých škol a porovnány jejich zkušenosti z vysokoškolského života. Klíčová slova: Vysoká škola, Akreditační komise, management, rektor, děkan, prorektor, proděkan, financování, organizační struktura, zákon o vysokých školách
Success, dropout and problem delimination in the Czech higher education policy
Stiburek, Šimon ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou studijní (ne)úspěšnosti na vysokých školách a její reflexí ve veřejné politice. Strategické dokumenty Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy označovaly studijní neúspěšnost za problém už v letech 2000 a 2005, vždy ale byla navržena jen dílčí a vágní opatření, ani ta často nebyla implementována a podíl studentů, kteří odcházejí z vysokoškolského studia bez diplomu, každoročně narůstá. Práce zkoumá tuto skutečnost perspektivou "vymezování problému" ve veřejně-politickém procesu a zjišťuje že řada významných aktérů, kteří ovlivňují formulaci politiky, není přesvědčená, že vůbec jde o problém a že by tento měl být řešen veřejně-politickými nástroji. Zdá se, že žádnému aktérovi se zatím nepodařilo prezentovat problém jako dobře strukturovaný a tedy prakticky řešitelný. Kromě nedostatečné shody na relevantních hodnotách a cílích hraje roli i (vnímaná) absence vhodných prostředků k účinnému řešení, které by současně nebylo v rozporu s jinými hodnotami - zejména snahou o zvyšování kvality vysokého školství. Při konfrontaci sdílených představ hlavních aktérů o mechanismech a příčinách studijní neúspěšnosti s dostupnými teoretickými pracemi, realizovanými výzkumy i výpověďmi samotných studentů se přitom zdá, že vhled tvůrců politiky do problematiky je v řadě...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.