Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,201 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Filosofický postoj k životu a ke smrti u lidí, kteří se ocitli na hraně života a smrti
Příplatová, Silvie
Tato disertační práce vstupuje do hlubin filozofické reflexe nad podstatou lidské existence a jejím vztahem k životu a smrti, a to zejména u jednotlivců, kteří prošli extrémními životními situacemi. Zkoumá postoj ke svobodné vůli, životu a smrti u lidí, kteří se ocitli na pokraji života ať už kvůli závislosti a nemoci, nebo jiným život ohrožujícím situacím. Cílem je nejen analyzovat změny v postojích těchto jednotlivců k životu a smrti, ale též zkoumat duševní a filozofický rozvoj, který může být podněcován tímto existenčním limitem. Bez ohledu na příčinu této konfrontace s hranicí života a smrti se snažíme odhalit, jak tato zkušenost ovlivňuje hlubší rozměry lidského bytí. Práce vychází z přesvědčení, že nemoc, ačkoli představuje výzvu pro fyzickou rovinu, působí mimořádně i na duševní sféru. Rovněž poukazuje na dopad nemoci na fyzickou a duchovní stránku člověka a snaží se to ukázat na základě zkoumání děl významných filozofů, jejichž myšlenky formovaly svět. Toto tvrzení podložíme analýzou děl významných filozofů, kteří svými myšlenkami formovali naše chápání lidské existence. Od Aristotela přes Descarta, Nietzscheho až po Heideggera se pokusíme propojit teoretické koncepty s konkrétními životními příběhy. V analýze životních příběhů jednotlivců konfrontovaných s drogovou závislostí,...
Hospodářsko-kulturní vývoj městyse Lhenice v 19. století
Kopejtko, Martin ; Štemberk, Jan (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce "Hospodářsko-kulturní vývoj městyse Lhenice v 19. století" se věnuje zkoumání transformací života v městečku Lhenice během tzv. dlouhého 19. století, tedy období, které bylo ve znamení nastupující moderny, průmyslové revoluce, urbanizace, vzniku národních států, tedy také nacionalismu a boje za vlastí národní identitu a v českých zemích probíhajícího národního obrození. Analýza se zaměřuje na klíčové aspekty hospodářského vývoje, jako jsou změny v zemědělství, rozvoj řemesel a průmyslu, úpadek systému trhů, a také na kulturní proměny, např. vznik organizovaného spolkového života nebo probíhajících na pozadí veřejných festivit nebo jiných oslav. Studie odhaluje, jak místní ekonomika reagovala na ekonomický vývoj a jeho výzvy a technologický pokrok, jak se místní komunita vypořádala s postupnou institucionalizací chudoby a chudinskou otázkou vůbec, a zároveň jak byla celá společnost ovlivněna širšími socio-politickými změnami v rakouské monarchii i českých zemích. Výzkum také zahrnuje sociologickou analýzu, jak se proměnila struktura společnosti, zejména ve vztahu k rozvoji školství a vzdělávacích příležitostí. V neposlední řadě práce poukazuje na důležitost lokální historie pro pochopení širších historických trendů a procesů, tedy jak malé regionální městečko může reflektovat a...
Ergoterapeutický program rozvoje dovedností dítěte s tělesným postižením pro přechod z mateřské na základní školu
Veselá, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Tato práce se zabývá evaluací ergoterapeutického programu vlastní konstrukce, který byl navržen jako podpora dětí s tělesným postižením při přechodu na základní školu. Cílem výzkumu je ověřit efektivitu tohoto programu. V rámci teoretického základu jsou zkoumány koncepty ergoterapie a fyzioterapie v pedagogickém prostředí, jejich roli v pediatrii a vliv tělesného postižení na školní adaptaci. Dále se zaměřuje na význam pohybu, senzorické integrace a wellbeingu ve vztahu k úspěšné adaptaci ve škole. Tranzice do základní školy u dítěte s tělesným postižením a příprava prostředí rodiny i samotného dítěte k tomuto kroku jsou dalšími tématy této práce. Další snahou je zjistit, zda může být program používán učiteli jako součást vzdělávacího kurikula. Tato závěrečná pasáž ukazuje, jak ergoterapeutický program může být integrován do běžného školního prostředí a jak může přispět k úspěšnému začlenění dětí s tělesným postižením do nového školního prostředí. Metodologická část popisuje použité metody výzkumu, včetně akčního evaluačního výzkumu a plán testování programu. V empirické části je pak představen samotný ergoterapeutický program, jeho aplikace v praxi a diskutuje se o jeho účinnosti na základě pozorovaných změn u dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Ergoterapie, Tranzice, Tělesné postižení, Školní adaptace, Podpůrný...
Rozvoj rytmického cítění dětí předškolního věku v heterogenní skupině
Šumpíková, Magdaléna ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Hons, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem rytmického cítění dětí předškolního věku ve věkově heterogenní skupině. V rámci práce byl realizován terénní výzkum v mateřské škole, při kterém byl zkoumán rozvoj rytmického cítění jednotlivých dětí během tříměsíčního období. Práce je rozdělena na dvě hlavní části: teoretickou a praktickou. V teoretické části je práce zaměřena na hudební rytmus a jeho složky, smysl pro rytmus a jak rozvíjet rytmické cítění a problematiku diagnostiky rytmického cítění. Praktická část popisuje charakteristiku zkoumané skupiny, průběh a výsledky terénního výzkumu orámovaného individuální diagnostikou rytmického cítění dětí v mateřské škole. Cílem výzkumu je ověřit validitu existujícího testu rytmického cítění podle Miloše Kodejšky s použitím nové hudební složky (písně) u dětí ve věku 3-5 let, u nichž stávající test dosud nebyl použit. Tento test se ukázal při výzkumu téměř funkční, mimo jednoho úkolu a části nekontinuální bodové hodnotící škály. Během výzkumného období se téměř u všech dětí zlepšilo rytmické cítění prokázané pretestem a posttestem.
Analýza vzdělávací strategie HR oddělení vybrané společnosti a motivace zaměstnanců se vzdělávání účastnit
Šindelářová, Martina ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním HR týmu ve vybrané společnosti. Cílem bylo analyzovat a identifikovat vnitřní vzdělávací strategii HR oddělení, zjistit jaká je motivace zaměstnanců HR týmu účastnit se nabízeného vzdělávání a navrhnout opatření ke zkvalitnění a zatraktivnění týmové vzdělávací strategie. Teoretická část definuje aspekty podnikového vzdělávání, strategického vzdělávání, kompetencí, motivace, personálního řízení apod. pomocí odborné literatury. V praktické části byla provedena analýza vzdělávacích procesů pomocí studia interních dokumentů, dotazníkovým šetřením mezi personálním týmem společnosti XY a jako poslední byl uskutečněn rozhovor s L&D manažerem. Dotazníkové šetření zjišťovalo motivaci zaměstnanců účastnit se vzdělávání a spokojenost zaměstnanců se stávajícím firemním vzděláváním. KLÍČOVÁ SLOVA podnikové vzdělávání, strategické vzdělávání, motivace, analýza systému vzdělávání, rozvoj pracovníků, personální práce
Vliv vzdělávání manažerů na motivaci podřízených k dalšímu vzdělávání
Tůmová, Klára ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem dalšího vzdělávání manažerů na motivaci jejich podřízených k dalšímu vzdělávání. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou zaměstnanci ovlivňováni přístupem jejich nadřízeného k dalšímu vzdělávání a zda má vzdělávání manažera pozitivní vliv na motivaci ke vzdělávání a rozvoji. Teoretická část je rozčleněna do tří hlavních kapitol. Nejprve se věnuje úvodu do managementu, roli a úlohám manažera, přístupům k vedení lidí, nebo manažerským kompetencím. Druhá část pojednává o vzdělávání manažerů a systematickém přístupu k jejich rozvoji, včetně případných překážek ve vzdělávání. Třetí kapitola se zabývá motivací, kde jsou definovány pojmy motivace a stimulace, kontext motivace a hierarchie potřeb a jsou zde popsány strategie, jak motivovat dospělé k učení. V praktické části práce je v rámci zvolené organizace zanalyzována vzdělávací nabídka, kterou mohou manažeři, ale i zaměstnanci pravidelně využívat. Dále jsou provedeny strukturované rozhovory se šesti vybranými manažery. Tyto rozhovory slouží k hlubšímu porozumění postojů manažerů ke vzdělávání, jejich přístupu k rozvoji jak vlastních dovedností, tak členů jejich týmů. Na rozhovory následně navazuje dotazníkové šetření v týmech, které oslovení manažeři vedou. Cílem dotazníkového šetření bylo získat širší pohled...
Problematika nadaných žáků v přípravě učitelů
Vinklátová, Veronika ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
1 ABSTRAKT Nadaným a mimořádně nadaným dětem, žákům a studentům je především v posledních letech věnována čím dál tím větší pozornost. Tématu se věnují odborníci i laická veřejnost. Individuální přístup k nadaným žákům respektující jejich specifické charakteristiky je zásadní pro jejich správný rozvoj a podporu potenciálu, je však obtížně dosažitelný bez kvalitní přípravy učitelů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem probíhá pregraduální příprava pedagogů na vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků a zda se budoucí učitelé cítí být na práci s nadanými žáky připraveni. V teoretické části je vymezen pojem nadání a charakteristiky nadaných žáků. Jsou zde zmíněny možnosti vzdělávání nadaných včetně legislativního ukotvení této problematiky. Vše je popisováno v návaznosti na pregraduální vzdělávání učitelů. Dále jsou v teoretické části zmíněny výzkumy a šetření, které již v souvislosti s připraveností učitelů na vzdělávání nadaných proběhly. V empirické části diplomové práce je nejprve stanoven cíl výzkumu a výzkumné otázky, popsána je také metodologie, výzkumný plán a vzorek respondentů. Kvantitativní výzkum proběhl prostřednictvím dotazníkového šetření, do nějž byli zahrnuti studenti všech vysokoškolských studijních programů v České republice (bakalářských i magisterských) zaměřujících se na...
Práce s autorskou pohádkou Karla Čapka na 1. stupni ZŠ k rozvoji mezipředmětových vztahů
Šreinová, Eliška ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem mezipředmětových vztahů za použití autorské pohádky, konkrétně autorské pohádky Karla Čapka. Dále se věnuje vývoji pohádkového žánru a jeho znakům, a charakteristice autorských pohádek Karla Čapka. V rámci rešerše aktuálních čítanek bylo zjišťováno, jak četně je do současných čítanek zařazována autorská pohádka Karla Čapka (z knihy Devatero pohádek a ještě jedna jako přívažek od Josefa Čapka). Ukázalo se, že nejčastěji je využita pohádka O princezně solimánské. Ta byla v praktické části využita jako text pro využití mezipředmětových vztahů. Realizace byla provedena ve 4. třídě s 24 žáky v hodině literární výchovy, hudební výchovy, českého jazyka a vlastivědy. Jednotlivé hodiny byly podrobně naplánovány, potom realizovány, následně podrobeny kritické analýze a autoevaluaci. Ukázalo se, že připravené hodiny vedly k cílům, které podporují mezipředmětové vztahy. Nejvíce se osvědčilo propojení textu s tématem vlastních jmen v hodině češtiny a dále zpracování téhož textu v hudební výchově s použitím konkrétní ukázky z filmu vzniklého na motivy dané pohádky. V pedagogických reflexích jsou navrženy změny či vylepšení některých postupů ve vyučovacích hodinách. Návrhy hodin mohou posloužit jako inspirace dalším pedagogům. KLÍČOVÁ SLOVA autorská pohádka, mezipředmětové...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou ischemická cévní mozková příhoda
Jansová, Doubravka ; Vláčilová, Ivana (vedoucí práce) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Autor: Doubravka Jansová Vedoucí práce: PhDr. Ivana Vláčilová, Ph.D. Název práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou ischemická cévní mozková příhoda Cíle: Cílem této bakalářské práce bylo shrnutí teoretických poznatků o cévní mozkové příhodě a vypracování kazuistiky pacienta po ischemické cévní mozkové příhodě. Metody: Práce je rozdělena na obecnou a praktickou část. V obecné části se zaměřuji na popsání teoretických východisek této diagnózy za pomoci odborné literatury. V praktické části je zpracována kazuistika pacienta, se kterým jsem měla možnost spolupracovat během souvislé odborné praxe na rehabilitačním lůžkovém oddělení v Nemocnici Na Homolce v Praze v termínu 30.1.-9.2.2024. Kazuistika obsahuje vyšetření pacienta, navržení terapie dle vstupních hodnot, denní záznam terapií a zhodnocení následného efektu terapie. Výsledky: Během několika terapeutických jednotek se povedlo dosáhnout většiny cílů krátkodobého fyzioterapeutického plánu - zabránění rozvoje spasticity, prevence svalových zkrácení, udržení kloubních rozsahů, zlepšení aktivní hybnosti levostranných končetin, zlepšení stereotypu sedu a chůze, zvýšení soběstačnosti v běžných denních činnostech. Závěr: Většiny cílů, které jsme vytyčily pro krátkodobý fyzioterapeutická plán s ohledem na cíle pacienta se povedlo...
Podpora rozvoje komunikačních dovedností žáků s vývojovou dysfázií na 1. stupni základní školy
Stuchlá, Tereza ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na podporu rozvoje komunikačních dovedností u žáků s vývojovou dysfázií na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce se zabývá definicí vývojové dysfázie, jejími příznaky, diagnostikou a možnostmi intervence. Cílem výzkumu bylo sledovat individuální pokrok tří chlapců s dysfázií v oblastech souvisle řečeného textu, zapojování do kolektivních činností, emočního projevování, jemné a hrubé motoriky, soustředění, paměti a schopnosti rozlišování sluchových a zrakových podnětů. Výzkum byl proveden pomocí kvalitativních případových studií, analýzy dokumentů, rozhovorů s pedagogy a pozorování žáků v reálném školním prostředí. Výsledky naznačují, že individuální práce a diferencovaný přístup k výuce mohou pozitivně ovlivnit rozvoj komunikačních dovedností u žáků s dysfázií. Získané poznatky jsou relevantní pro pedagogy a odborníky v oblasti speciální pedagogiky při práci s žáky s komunikačními poruchami a při vytváření inkluzivního prostředí ve školách. Tato práce přináší důležité poznatky pro efektivní podporu žáků s vývojovou dysfázií v běžném školním prostředí a může sloužit jako inspirace pro další výzkum v oblasti speciální pedagogiky a inkluzivního vzdělávání. V rámci výzkumu sledujícího pokrok žáků s vývojovou dysfázií v oblastech sluchové analýzy, syntézy,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23,201 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.