Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální znevýhodnění žáků středních škol - vliv znevýhodnění na vzdělávání a možnosti eliminace tohoto jevu
Zbořilová, Barbora ; Laurenčíková, Klára (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků středních škol se sociálním znevýhodněním. Představuje fenomén sociálního znevýhodnění v kontextu vzdělávání a současné legislativy. Dále popisuje aktuální situaci a příčiny rozvoje sociálního znevýhodnění, především roli rodiny a také se zabývá žáky a jejich rodinami ze sociálně vyloučených lokalit. V práci je vyčleněn velký prostor popisům projevů sociálního znevýhodnění ve škole, diagnostice sociálního znevýhodnění a specifickému vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, především principům tohoto vzdělávání. Cílem této práce je demonstrace vlivu sociálního znevýhodnění na žáky středních škol a poukázání na možnosti řešení tohoto fenoménu v rámci školy, možnosti podpory při vzdělávání a roli školního sociálního pracovníka při eliminaci dopadů sociálního znevýhodnění na vzdělávání. Součástí práce jsou kazuistiky žákyň se sociálním znevýhodněním jako ukázka odborné a důležité práce školního sociálního pracovníka. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, sociální znevýhodnění, žáci se sociálním znevýhodněním, střední škola, sociální vyloučení, školní sociální pracovník
Vliv Rozsudku D.H. a ostatní proti České republice na změnu školského zákona a školskou praxi
Ondráková, Helena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
The diploma deals with an analytic evaluation of The European Court of Human Rights adjudication in the matter of D.H. and others versus the Czech Republic. The aim is to ascertain how this verdict has influenced school legislation and the educational practice. The research focuses on discovering whether the Czech Republic has been fulfilling the obligations established by the European Court, and mapping the consequences of the verdict on the practices of the involved parties, which are practical schools, school consultency facilities and the Czech School Inspectorate. The result is a comprehensive description of the steps which the government has made towards eliminating discrimination of Romany pupils in the education system. Based on the foundings, it can be stated that in the upcoming future there should not be any occurences of discrimination of pupils being put to practical schools.
Přístupy ke vzdělávání sociálně znevýhodněných v České republice a na Slovensku
Pekárková, Hana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním sociálně znevýhodněných v prostředí České republiky a Slovenska. Představuje přístupy a podpůrná opatření obou zemí. Pozornost věnuje současné situaci ve vzdělávání sociálně znevýhodněných na různých stupních škol. Popisuje afirmativní akce, ke kterým v České republice patří např. přípravné třídy a asistenti pedagoga, na Slovensku nulté ročníky, asistenti učitele a celodenní výchovný systém. Práce se také zabývá několika projekty zaměřenými na sociálně znevýhodněné, jedním projektem na podporu romských dětí realizovaným v České Republice a třemi projekty zaměřenými na vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí, podporu jejich rodičů a pedagogů, které se realizovaly na středním Slovensku v letech 2011-2015. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, sociální znevýhodnění, Romové, afirmativní akce, přípravná třída, asistent pedagoga, celodenní výchovný systém
Internet a sociálně znevýhodnění
Krátká, Tereza ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku vzájemných vztahů mezi sociálním znevýhodněním (rozpracováno v dimenzi ekonomických, kulturních, sociálních a osobních zdrojů) a digitálním znevýhodněním jedinců v České republice (data z výzkumu Aktér 12 - 2011; 1106 respondentů ve věku 18 až 89). Hlavní hypotézy studie ověřují několik předpokladů: 1) digitálním znevýhodněním budou postiženi častěji jedinci sociálně znevýhodnění než jedinci sociálně začlenění; 2) pravidelné užívání Internetu pomáhá překonávat především osobní a kulturní znevýhodnění; 3) sociální a digitální inkluze pozitivně korelují s některými specifickými typy sociálního a digitálního znevýhodnění. Výsledky potvrzují silný pozitivní vztah mezi znevýhodněním sociálním (v jeho ekonomické dimenzi) a digitálním znevýhodněním. V rovině kulturního znevýhodnění/začlenění jsou skupiny digitálně znevýhodněných a začleněných na velmi podobné úrovni. Pozitivní korelace mezi specifickými typy sociálního/digitálního znevýhodnění a sociální/digitální inkluzí nebyla potvrzena - sociálně začlenění totiž nevykazují žádné významné známky digitálního znevýhodnění a u sociálně znevýhodněných se pak neobjevují signifikantní specifické projevy digitálního začlenění. Klíčová slova: Internet, digital divide, digitální znevýhodnění, sociální znevýhodnění.
Specifika vzdělávání osob se sociálním znevýhodněním
Macháčková, Kateřina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Specifika vzdělávání osob se sociálním znevýhodněním ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá obeznámeností a zkušenostmi pedagogů hlavního i speciálního vzdělávacího proudu s integrací žáků se sociálním znevýhodněním. Práce se zabývá renomé takzvaného "Společného školství" v odborné komunitě učitelů, speciálních pedagogů a dalších pedagogických pracovníků. Dále se zabývá zkušenostmi pedagogů s integrací těchto žáků. Taktéž se věnuje úrovni informovanosti o tom, kdo je žák se sociálním znevýhodněním a znalostmi metod, které této integraci mohou napomoci. V neposlední řádě se práce zabývá obeznámeností o novelizaci školského zákona č. 82/2015 a znalostmi jednotlivých dopadů na práci s žákem. Dále se práce zabývá mírou souhlasu s povinnou docházkou v posledním roce mateřské škole a zrušením přípravných tříd. Taktéž se práce zabývá možnostmi, které pedagogům nabízí plán pedagogické podpory. KLÍČOVÁ SLOVA: Společné školství, novelizace 82/2015, integrace, inkluze, speciální školství, sociální znevýhodnění, žák se sociálním znevýhodněním, plán pedagogické podpory, zrušení přípravných ročníků.
Postoje rodin ze sociálně vyloučené lokality ke vzdělání
Hauzerová, Jana ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
POSTOJE RODIN ZE SOCIÁLNĚ VYLOUČENÉ LOKALITY KE VZDĚLÁNÍ Abstrakt Diplomová práce se zabývá rodinami žijícími v sociálně vyloučené lokalitě a jejich postoji ke vzdělání. Jejím hlavním cílem je zmapovat postoje ke vzdělání a navrhnout případná řešení existujících problémů. Teoretická část práce popisuje základní pojmy k tématu, zabývá se problematikou výchovy a vzdělávání osob se sociokulturním znevýhodněním a specifikuje zvolenou sociálně vyloučenou lokalitu Náhlov. Praktická část se člení na část výzkumnou, která popisuje kvalitativní výzkum postojů ke vzdělání obyvatel Náhlova, a část projektovou, která popisuje pokus o řešení některých problémů.
Problematika začleňování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do mateřských škol
Lošková, Kristýna ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce na téma "Problematika začleňování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do mateřských škol" se zabývá tím, jakým způsobem probíhá inkluzívní proces dětí, které pocházejí ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, do mateřských škol. Popisuje legislativní rámec inkluze a sociální prostředí české společnosti. Také se zabývá romskou komunitou, která tvoří velký podíl osob se socioekonomickým znevýhodněním. Definuje roli učitelky v inkluzi dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a pozici asistenta pedagoga. Výzkumná část pak sleduje inkluzívní proces konkrétních dětí do mateřské školy ve městě s velkou nezaměstnaností. Dále sleduje přístup jednotlivých osob, které se zapojují do inkluzívního procesu, a navrhuje možné změny, které by mohly vézt k jeho zkvalitnění.
Vliv Rozsudku D.H. a ostatní proti České republice na změnu školského zákona a školskou praxi
Ondráková, Helena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá analytickým zhodnocením judikátu Evropského soudu pro lidská práva ve věci D.H. a ostatní proti České republice. Cílem je zjistit jakým způsobem tento rozsudek ovlivnil školskou legislativu a vzdělávací praxi. Výzkumné šetření je zaměřené na zjištění plnění závěrů určených Evropským soudem České republice a zmapování dopadů rozsudku do praxe zainteresovaných stran, kterými jsou praktické školy, školská poradenská zařízení a Česká školní inspekce. Výsledkem je ucelený popis kroků, které učinila vláda k odstranění diskriminace romských žáků ve vzdělávání. Na základě zjištěných údajů lze konstatovat, že v následujícím období by nemělo docházet k diskriminačnímu zařazování žáků do praktických škol.
Vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřských školách na Klatovsku
Schejbalová, Miroslava ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v mateřských školách. V teoretické části práce je rozpracován pojem sociálního znevýhodnění, jeho příčiny a typy. Text se zabývá také sociální exkluzí a mapuje ekonomickou a demografickou situaci na Klatovsku. Jsou zde uvedeny zákony a vyhlášky týkající se vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část pojednává o možnostech podpory pro děti se sociálním znevýhodněním. Zaměřila jsem se také instituce a organizace, které mohou pomoci pedagogům i rodinám při řešení různých životních situací. Výzkumná část se zaměřuje na pedagogy a zástupce ředitele mateřských škol na Klatovsku, kteří se setkávají s dětmi se sociálním znevýhodněním a zabývají se jejich vzděláváním v mateřských školách. K výzkumu jsem použila metody dotazníku a rozhovoru. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit postoje učitelů k vzdělávání dětí předškolního věku se sociálním znevýhodněním na Klatovsku, převažující typy sociálního znevýhodnění a zkušenosti pedagogů s podpůrnými opatřeními v praxi. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že četnost výskytu dětí se sociálním znevýhodněním v mateřských školách na Klatovsku je poměrně vysoká a téměř všichni respondenti mají zkušenosti ve vzdělávání a integrací dětí v této oblasti....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.